• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kaprifolen skrev 2011-09-20 15:34:00 följande:
    Låter som positiva besked ändå, håller tummarna nu för att pergon är rätt för dig!

Håll, kan det vara ett grav-symptom? Om man nu ska testa måste man göra det på morgon-urin eller hur är det ni som vet?
    Jodå, har hört att håll kan va ett symptom När det gäller morgonurin eller ej.. så fick jag plus på både morgon. och kvällsurin redan på BIM-4.. men sånt där är ju så otroligt olika. Man brukar väl säga att innan BIM är det säkrast med morgonurin, eller i a f att du hållt dig rätt många timmar innan du testar. Spännande
  • ceke

Marsflickan: Jag fick ÄL-flytningar från dag 8 och hade ÄL på dag 14 (tempade så har full koll).... så visst kan man ha det i rätt många dagar Pos på ÄL-test fick jag först dag 13,14.. eller så gott som positivt då jag liksom Polarlantis aldrig fått ett helt positivt ÄL-test.... men jag är gravid ändå

• ceke
    Marsflickan80 skrev 2011-09-22 11:12:18 följande:
    Är på dag 8 idag (hade mens 14/9) så då finns det hopp. Solig 
    Hur mår du förresten? Du går väl in i tredje trimestern snart om du inte redan har gjort det?
    Jotack, jag mår super faktiskt! Fogarna är bättre också Japp... är i sista trimestern och går in i v 30 på måndag. Inte så långt kvar nu, även om det känns som en evighet, typ
  • ceke

marsflickan: jag brukade få pos på Äl-stickan samma dag eller dagen innan ÄL-utslag, så räkna inte med att ÄL behöver vara flera dagar senare än utslaget. Tydligen så finns det en risk att förlita sig på ÄL-stickorna just för att det kan va för sent att sexa om man gör det först då de ger utslag... då det kan vara precis innan man får positivt. Det där är nog individuellt, hur lång toppen på LH-kurvan är!

• ceke
    Enda sättet att bli hyfsat säker på ÄL är att tempa

Här händer inte så mycket.. eller jo, med renovering av huset, eller i a f målning av rum... Annars så växer magen (och tyvärr även resten av kroppen hmpf), vilden sparkar och har sig och veckorna går både snabbt och långsamt på en gång... Vill ha december NU! 
  • ceke

DubbelA: Chokladcysta är just endometrios. Om du har det, är det bra att de ser att det är nåt konstigt och att du kan få göra en titthålsoperation för att diagnostiseras. Endometrios kan försvåra för att bli gravid, men behöver absolut inte göra det. Jag har troligen endo...

Det finns massor av info om endometrios på internet. Vill dock varna lite för att söka alltför mycket info då i a f jag blev rätt nedstämd av det jag hittade. Hur som är det bra att de hittar det ifall du skulle ha det! Då kan du få behandling ifall det är så att det försvårar för er!  

• ceke

DubbelA. Usch för att få en sån respons från svärisarna. Förstår inte vad hon har för rätt att tycka saker om att man gör ivf.. det är ju upp till var och en. Därmed vet ni ju i a f att de kanske inte kommer va de mest stöttande om ni hamnar där... Trist! Men som du skriver så tror jag också att de inte riktigt visste hur de skulle hantera infon ni gav angående att ni har svårt att bli med barn. Har också mött det där innan vi plussade. Av all välmening från folk, tror jag det är, men det kan ju landa lite galet. Jag va ju helt inställd på att det inte skulle gå pga cysta, ev endometrios, spottings från helvetet (2 veckor innan mens) etc. Vi var ju väldigt öppna med allt det där och fick stöd av många nära och kära, samtidigt som vi, eller kanske främst jag, fick höra en massa konstigt pepp som bara var menat väl, men som blev lite konstigt i mina öron. Jag försökte att inte lägga så mkt vikt vid det hela, även om det är svårt. Jag var HELT inställd på titthålsoperationen som var bokad till i maj, behandling mot endometrios, försöka ett tag till och sedan ivf... men som tur var hände ett mirakel i vårt fall

Håller tummarna för att samma mirakel händer er! Och tja... usch, jag vet hur deppig jag var, så massor av styrkekramar till er! 

• ceke

TeaTime: Spännande Köp ett digitalt så är det lättare att utläsa!! Testen kan va svaga rätt länge, så det BEHÖVER inte va nåt galet ju!

Håller tummarna för er!!! 

• ceke

Välkommen villnu! Känner absolut igen de där känslorna från när vi bestämde oss för att börja försöka! Nu är ju jag en av de lyckligt lottade som efter 10 månaders försök fått mitt plus och nu bara har 9 veckor kvar till bf, men jag är fortfarande nervös, spänd och förväntansfull för hela grejen!!!  

• ceke

Polarlantis: GRATTIS!!! Underbart! Den här gången SKA det bara gå bra för er! Ta det där tidigare VUL:et, vet ja! {#emotions_dlg.flower}

Marsflickan: Men så spännande! Hoppas det eventuella strecket blir till ett klart och tydligt streck om ett par dagar!! Håller tummarna!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet