Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan -Härligt!!! Kommer gå bra!
    Pingla - Det räcker med 1 ägg!!! Ge inte upp!!!

• Jojjo77
    Tedax skrev 2012-03-13 20:01:22 följande:
    Millan: Vilket toppenresultat! {#emotions_dlg.flower} 

Jojjo:  Ännu en gång blir jag imponerad av din positiva inställning till livet! Hjärta Du är en riktig kämpe!

Pingla: Hoppas det går bra trots att det inte blev så många ägg. Glad
    Vad söt du är! Men det ser jag mg inte som, känner bara att det inte finns något att välja på. Lägga sig ner och dö, eller gå vidare. Då väljer jag gå vidare
  • Jojjo77
    Pingla35 skrev 2012-03-14 11:52:05 följande:
    Hjärtat gråter! Det värker i bröstet! Tårarna har för tillfället tagit slut...
    Fick det där j-la samtalet man absolut inte ville ha.Gråter 

Inte ett enda av äggen blev befruktat....Skrikandes 

Vilket betyder att jag bröt ihop i ett turligtvis tomt klassrum(den klassen var på stadsbiblioteket), fick tag på närmaste kollegan som löste en konflikt utanför sitt klassrum, bröt ihop i hans armar. Sa att jag inte orkar vara kvar. Ringde sambon som stängde datorn och åkte från jobbet direkt. Går igenom den tomma korridoren och förbi rektors rum, går in och bryter ihop igen och får förklara att jag inte kommer vara kvar längre idag. Berättade då samtidigt vad det var frågan om. Skönt nu vet chef och närmaste kollega och det fick de ju veta på ett mycket sansat och naturligt sätt.Obestämd

Så nu sitter vi hemma helt nollställda efter att ha skrivit upp alla frågor och funderingar på ett papper. Behöver jag säga att sambon är väldigt konkret av sig. JAg är the cry baby och han strukturerad och förnuftig. Vilket jag verkligen behöver för att samla tankarna i rätt fack så att de inte skenar iväg.
    Vikten ja, då är det bara att sätta igång då! Fick helt plötsligt ett beach 2012 att behöva tänka på. Fan, fan fan! 
    Nej nej, nej ,nej, nej ,nej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fy faaaan att ni också ska behöva gå igenom sån skit. Känner med dig och vet precis hur du mår. Usch. Orden räcker inte till i såna här lägen. Gråt, skrik och var arg. Ni kommer klara av det. Stor kram!!!Hjärta
  • Jojjo77
    Kattflickan skrev 2012-03-14 14:36:21 följande:
    Pingla: lider med dig, förstår hur det känns. Jag hade verkligen hoppats på att du skulle få minst ett ägg. Kram!

Känner mig hemsk över att säga att det gick bra för mig idag. Två fina blastocyter fick jag insatta. Det ena såg riktigt bra ut, den andra såg bra ut men lite mindre utvecklad. Nu ska jag ta det lugnt. Känner mig oerhört tacksam över att vi åtminstone har en chans nu.

Millan
    Du ska inte känna dig hemsk! Vi härinne önskar ju alla stort lycka till, vi sitter i samma båt. Det är er tur nu, ni har verkligen haft er beskärda del av tråkigheter. Önskar av hela mitt hjärta att ett eller två små hjärtan snart pickar i dig!!! Kram Hjärta
  • Jojjo77

Maria - Ååååååååå vad härligt! Säger stort lycka till och ett liiitet grattis. Klart det ska gå bra!

• Jojjo77

Maria - Usch vad tråkigt. Men tycker att du låter stark och klok i allt ändå. Bra att det blir en utredning, ordentligt. Stor kram

EGO: Mår riktigt bra, trots allt, känns konstigt att säga, men det är en skön känsla. Nu är det bara dagar kvar tills vi flyttar och hjälp vad grejer det är som ska fixas! Ska få träffa en läkare på måndag och ställa alla mina frågor om varför det gick som det gick den här gången. Förväntar mig inga svar alls, men känns som om jag måste göra det för att kunna släppa helt och gå vidare.

Fick min mens 4 dagar för tidigt, skönt ändå att jag slapp vänta på den. Nu ska vi roa oss kungligt i sänghalmen, när vi hittar orken efter flytten {#emotions_dlg.djavulsk}  Inget fokus på stickor, ÄL eller bebis, bara ha trevligt, ni vet sådär som sexlivet var INNAN operation barnverkstad Tungan ute Men, önska sig ett mirakel kan man ju alltid Solig

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2012-03-19 19:06:09 följande:
    Hur gick det idag Maria? 

Jag får lite ångest när jag läser om D-vitamin, jag tar ju bara en multivitamin och folsyra. Imorgon ska jag ta mig iväg till apoteket och köpa lite.

Idag har humöret vänt, helt tvärt och jag känner mig nere och deppig. Vet inte varför, kanske är jag lite trött på att vara i situationen att alltid vänta på något. Har tänkt hela dagen att det inte kommer att funka med ivf'en, att det är bäst att jag ställer in mig på det så jag inte blir så ledsen. Har i princip inte läst om nån som lyckats på sin första ivf pgd. Känns som en massiv PMS, jag hoppas det är progesteronet eller de andra hormonerna som påverkar mig.

Det är ju så fånigt, jag brukar aldrig vara deppig annars och jag har ju inte ens nån vettig orsak till det! 

Millan

Man är ju lätt labil ibland och allt går upp och ner. Hoppas så att din sinnesstämning är tecken på ngt annat Kram!!!
  • Jojjo77
    Saftmedbulle skrev 2012-03-20 16:59:09 följande:
    Jojjo: Önskar dig ett mirakel!
     Vad härligt med bara sex för sexets egets skull... så har det faktiskt blivit för oss nu när vi är gravida (även om maken, gulligt nog, är rädd att klämma bebisen - jag har försökt förklara att den är väl skyddad där inne). Njut!
    Tack snälla! Hahaha, vad gulligt av honom! Ja, visst känns det som en lyx att få sexa bara för att man VILL
  • Jojjo77
    NICU skrev 2012-03-20 17:31:19 följande:
    Hej alla söta!

Vill bara skicka över lite pepp och kramar här bortifrån andra sidan klotet! Nu har jag varit på resande fot i 3,5 veckor och Pyret har redan hunnit bli 14 veckor! Jag kan knappt tro det själv, men jag börjar väl så smått ställa mig in på att det här ska gå vägen! Fast jag undrar förstås om något är fel "där inne" eller om hjärtat slutat att slå och alla såna där dumma tankar som man inte ska ha.....

Kram på er!!
    Vad härligt NICU! Så glad för din skull!
  • Jojjo77

Oj vad ni har koll på vilka tester som tagits på er. Jag vet i stora drag, men inte alls som ni. Gällande ivf i Örebro, säger jag tummen upp. Man får snabbt tid, alltid svar när man mailar eller ringer. Gulliga sköterskor och bra och trevliga läkare. Proffsigt och mänskligt bemötande. Liten avdelning, så känns inte så skrämmande. Rekommenderar dem absolut!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet