Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

EGO: Jag börjar bli galet nervös inför ÄP imorgon. Vet inte varför. Jag har ju gjort det en gång tidigare och jag tyckte att det var lugnt, själva plocket. Men nu, vet inte, men jag är nog rädd för att vi ska få sämre resultat än sist. Färre än 8 ägg, då börjar jag gråta och sen ska man gå ett dygn innan man vet om något blivit befruktat...

Är så panikslaget rädd för att inget tar sig den här gången, bara ett befruktat sist, så att man har gått igenom all förgäves. Orkar knappt med mig själv just nu. Kan ingen komma på hur man kan ta sig ur sin egen kropp och hjärna, bara för en stund???!!!!

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2012-03-05 20:21:12 följande:
    Jobbigt jojjo att du mår så dåligt! Härda ut, snart över.

Mitt vul gick sisådär, jag vet ju att mitt AMH-värde tyder på att jag inte kommer få ut så många ägg. 5 stora och 1 liten blåsa såg de idag. Lite färre än jag hoppats. Det är rätt troligt att det inte blir nåt ägg tillbaka, försöker ställa in mig på det så jag inte ska bli så besviken. Det blir iallafall äggplock på fredag.
    Jaa, tack och lov för det. Tog sista sprutan igår, så ikväll slipper jag alla sprutor!!! Skrev från mobilen sist och jag skulle ju skrivit, många ägg på G inte på H Hoppas att du mår bra och att äggen växer så att det knakar i dig!!!
  • Jojjo77
    Polarlantis skrev 2012-03-06 11:10:23 följande:
    Håller så många tummar för dig jag bara kan hitta! Lycka till!!!

Läser ofta här inne och tänker på er! Lycka till allesammans!!!
    Tack Hjärta
  • Jojjo77
    DubbelAA skrev 2012-03-06 16:24:06 följande:
    Millan o Jojjo: Jag håller alla tummar o alla stortå jag har, o lånar av sambon med, för att det ska bli många o fina befruktade ägg till er! Det är verkligen er tur nu!!!Hjärta

NICU: Hoppas du har det fantastiskt på resan! Kram

Ego: I morgon ska vi till Uppsala för o träffa läkaren o jag hoppas hon säger att det är ok att vi går direkt på IVF nu så vi slipper en insemination till! O jag hoppas dessutom att vi ska kunna hinna vår första omgång innan sommaren, om inte kanske vi kör på en insemination iaf.
    Nu har jag dessutom börjat nedräkningen inför Thailandsresan som vi drar iväg på nästa fredag så idag är det bara 9 dagar kvar tills vi drar!! JIPPIIIIIIIEEE!!SkrattandeSolig
    Tack vännen! Alla tummar och tår till er också. Hoppas ni får de besked ni vill ha imorgon av läkaren. Å fy vad jag är avundsjuk på er som ska iväg till sol och värme, jag vill också! Kram på dig!!!
  • Jojjo77

Kattflickan - Nej, ingen skillnad på äl-sprutan och de andra. Helt rätt, den tas t ex ons om du har plock fre, ingen spruta dagen innan plocket. Vill inte skrämma dig, men mådde skit efteråt, så jag skulle inte fixa att göra ngt på kvällen, vore jag du skulle jag ha det lite öppet. Man har ont och är ju slö av morfinet. Ligger just nu o väntar på att få en infart och sen rullas iväg. Tack för lyckönskningar. Önskar dig detsamma!

• Jojjo77
    Irmeline skrev 2012-03-07 12:16:38 följande:
    Hej tjejer, tänkte uppdatera med att jag fick en dotter i måndags kväll. :)

Lycka till med alla Ivf:er o liknande! Spännande med så mycket aktiviteter på g! Följer er hela tiden men skriver inte så mycket.
    Grattis!!! I den här tråden också
  • Jojjo77

Uppdatering:
    Allt har idag gått bra, hela processen gick snabbare än sist. Vi var på kliniken kvart i åtta och åkte därifrån kl. 11. Jag fick väldigt mycket morfin den här gången, för det gjorde betydligt ondare den här gången. Det kan bero på att det var så många fler äggblåsor denna gång. 20 äggblåsor punkterades och vi fick ut hela 13 fina ägg!!! Känns så skönt, att det blev fler än de 8 vi fick sist. När vi fick resultatet så var all smärta värt det, vad konstig man är...

Nu kommer nästa fas i det hela, att vänta och vänta. Man kan ju tycka att man skulle vara bra på det vi det här laget, men icke. Usch, vad jag tycker att det är ångestframkallande att inte ha kontroll. Nu hoppas vi sååå att det  i alla fall blir ett ägg befruktat. Om vi får något så sätts det in på fredag kl. 11. Vi har inga förhoppningar alls denna gång, men jag kan tala om att jag kommer att gråta av lycka om vi får ett, ett endaste ynka litet ägg. Det är allt jag vill ha. Snälla, snälla, ge oss det!!!

Kram och tack för allt pepp tjejer! Hjärta

• Jojjo77

Glömde skriva att jag ligger i riskzonen för överstimulering, p g a att man varit inne i så många äggblåsor. Ska dricka minst 2 liter vatten om dagen nu. Blir en utmaning, jag är dålig på att dricka när jag inte är törstig, men det är bara att följa doktorns order.

• Jojjo77

Kaprifolen - Haha, ja, verkligen värphöna, sa min man också Insättning blir på fre kl 11, om ngt blir befruktat... Finns det säkert, de frågat innan om man tål allt.

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet