• skrållan1978

Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!

Hej. Satt o kikade runt på amerikanska sidor om skrock och tester man kan göra för att ta reda på om ens barn i magen är en pojke eller flicka och fick upp det s.k "red cabbage test" Det mäter på ngt sätt  urinets PH hos kvinnan som ska indikera på pojke eller flicka. Säkert inte ett 100% test MEN dock verkar det funka för många amerikaner*ler*

Så här gör man:

Hacka upp RÖDKÅL i småbitar och tillsätt vatten o rödkål i en kastrull

Låt koka ca 10 minuter

Låt svalna så det kallnar

Blanda sedan lika delar kålsaft som blir av koket + lika delar urin och blanda lite.

låt sedan stå stilla några minuter.

Avläs sedan färgen!

RÖTT/ROSA indikerar POJKE

LILA indikerar FLICKA

jag ska definitivt testa detta idag=) Är i vecka 33 och  älskar såna här saker, lite skojigt tidsfördriv=)

nummer 7 i oktober=)
  • Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!
  • milky

Men om det bara är ph-värdet som avgör så borde det bara gå att testa med vilket ph- test som helst?

Frågan är bara om det är surt eller basiskt som är tjej eller kille?

• skrållan1978

japp går med PH test med, killar mer surt, tjejer mer basiskt vid graviditet

nummer 7 i oktober=)
  • milky

Förresten, måste fråga. Jag kunde inte se bilderna som du la upp tidigare. Vad blev det för färg på ditt, respektive din mans kiss?

• Lillary
    milky skrev 2010-09-04 19:48:18 följande:
    Förresten, måste fråga. Jag kunde inte se bilderna som du la upp tidigare. Vad blev det för färg på ditt, respektive din mans kiss?
    Om du inte ser dem här i tråden har Skrållan bilderna i sitt galleri! :))
  • skrållan1978

mitt blev lila, och min mans blev rosa/rött, magenta typ=)

nummer 7 i oktober=)
  • MalinTibro
    skrållan1978 skrev 2010-09-04 20:45:18 följande:
    mitt blev lila, och min mans blev rosa/rött, magenta t
    men asså om din mans blev rosa/rött så e juh det för att han e man. o att ditt blev lila e la för att du e kvinna. hur pass mycket påverkar barnets ph mammans ph??
  • skrållan1978

Nu har ju ofta män mer surt ph än kvinnor,  därför dom inte alls får UVI lika ofta som kvinnor=)*ler*.vad det står i skrocket så påverkas mammans PH rätt så mkt av bebisens kön, som sagt jag personligen läste om detta idag, jag är absolut ingen expert alls, ville  bara man kunde testa o se, e ju inget som kostar ngt o kan ju vara kul o se hur många det stämmer för. Jag gjorde testet på min man bara för o se om våra test skulle bli lika, och OM ja väntar en pojke så borde då mitt bli rosa, o ja ville se hur det blev=)tänker inte analysera så mkt i detta, men finns nog att lsa en hel del om detta  om man googlar på " Red"cabbage test", gender=)

nummer 7 i oktober=)
  • MalinTibro
    skrållan1978 skrev 2010-09-04 21:02:30 följande:
     Nu har ju ofta män mer surt ph än kvinnor,  därför dom inte alls får UVI lika ofta som kvinnor=)*ler*.vad det står i skrocket så påverkas mammans PH rätt så mkt av bebisens kön, som sagt jag personligen läste om detta idag, jag är absolut ingen expert alls, ville  bara man kunde testa o se, e ju inget som kostar ngt o kan ju vara kul o se hur många det stämmer för. Jag gjorde testet på min man bara för o se om våra test skulle bli lika, och OM ja väntar en pojke så borde då mitt bli rosa, o ja ville se hur det blev=)tänker inte analysera så mkt i detta, men finns nog att lsa en hel del om detta  om man googlar på " Red"cabbage test", gender=)
    okej.. nej men asså jag ska nog testa iaf, tänkte bara om du visste om bebisens ph visade mycket spår i mammans urin..
    Ja o man säger så så kommer jag juh inte köpa blåa kläder om testet är rosa/rött hehe...
  • Flikkzz

det här va så spännande att jag kastade mig i bilen. Åkte till affären. som tur va hade öppet till 22. Köpte en rödkål. Nu står det och svalnar.

Roligt tidsfördriv tycker jag absolut=) Måste nog testa imorgon igen. Kul o se om det blir samma färg!

Ikväll ska bli mycket spännande

Svar på tråden Rödkåls-testet? Ta reda på om ditt barn är en pojke eller flicka=)) KUL!