• Anbe

Julklappstråden

Tänkte att vi i denna tråden kan tipsa varandra om julklappar.
    Vet ni vad ni ska köpa eller har ni kanske redan börjat inhandla årets julklappar.
    Vet att många med mig gärna handlar julklappar på nätet så tipsa gärna om bra sidor.
    Snart kommer Tomte

• Svar på tråden Julklappstråden
  • Monjardin

Vad köper ni till era 9-10 åriga tjejer? Det står still och hon har inte önskat sig så mycket.
    Har detta klart

Ett 500 bitars pussel
    Ett 300 bitars pussel
    Kapitelböcker

Vad köper ni till era 5  åriga killar?
    Har detta klart

2 pussel
    Lego
    Hot Wheels bana +bilar

• joojoo
    Monjardin skrev 2010-11-29 14:38:55 följande:

Vad köper ni till era 9-10 åriga tjejer? Det står still och hon har inte önskat sig så mycket.
    Har detta klart

Ett 500 bitars pussel
    Ett 300 bitars pussel
    Kapitelböcker

Vad köper ni till era 5  åriga killar?
    Har detta klart

2 pussel
    Lego
    Hot Wheels bana +bilar

Dottern vill helst ha pysselgrejer, så det har vi köpt. Tänkte köpa någon kapitelbok och ev Smoothies för det gillar hon att göra.

Sonen snart fem önskar sig utklädningskläder. Lego har vi också köpt.
  • tessum

Tänkte lägga in lite tips

Välgörenhet och julklapp till de mindre barnen i samma gåva. Den här är jättefin, köpte själv några förra året som jag gav bort.
    www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Butik/Ovrigt/Virkad-nalle/

En personlig vetekudde, en sådan gav vi till min svärmor för några år sedan med ett fototryck på våra barn
    www.emmagjort.se/produktfamilj/47166302c33f8/46b5a4a41e69a

Den här vitlökspressen är jättevacker och tillsammans med behållaren ser den ut som en vitlök
    royaldesign.se/viewitem.aspx

• joojoo
    tessum skrev 2010-11-29 18:27:35 följande:
    Tänkte lägga in lite tips

Välgörenhet och julklapp till de mindre barnen i samma gåva. Den här är jättefin, köpte själv några förra året som jag gav bort.
    www.barncancerfonden.se/Gavor-Bidrag/Butik/Ov.../

En personlig vetekudde, en sådan gav vi till min svärmor för några år sedan med ett fototryck på våra barn
    www.emmagjort.se/produktfamilj/47166302c33f8/...

Den här vitlökspressen är jättevacker och tillsammans med behållaren ser den ut som en vitlök
    royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=6832
    Jag har halsbandet från barncancerfonden. Använder det väldigt mycket! Vet flera som fått det i julklapp och det har varit lika uppskattat av alla.
  • Ponderosa

Ville bara ge lite tips på julklappar som har uppskattats av mina nära & kära.

* Hockeygrejer  till en liten kille. Klubba, puck och 2 bra mål, alltså inte i plast.
    * Konsertbiljetter eller hockeybiljetter till ett par
    * Utklädningskläder till både tjejer o killar. Sånt kan man aldrig få för mkt av.
    *Frottéhanddukar & badlakan. Sånt som är jobbigt att lägga ut pengar på själv men alltid trevligt att få av nån annan.
    * Presentkort på sminkkurs hos Make Up Store. 495 kr inkl produkter som man själv får välja. Har gett det här till flera kompisar och fastrar. Succé!
    * Upplevelser hos liveit.se
    * Har gjort glas med decoupage. Köpt billiga glas från Ikea el. liknande och sen köpt lim på Panduro. Även om jag själv är lite trött på decoupage har det alltid varit en uppskattad present. Men köp inte dyra glas och gör decoupage på, eftersom de kan spricka eller missfärgas när man bränner. Jag misslyckades en gång men köpte nya glas på ikea för 39 kr. No big deal.
    * Prenumeration på en tidning... Bamse, Året Runt, Teknikens Värld etc...
    Det var allt jag kom på nu. Hoppas nån hade nytta av nåt av mina tips :)

• IaOnDaFluff

Då ska vi se, så här ser min lista ut än så länge

Mannen: En rolig bok om att bli pappa, ett halsband datum då vi bestämde för att bilda familj graverat och rakningskit med aftershave etc
    Mamma: Fotokalender (får hon varje år på egen önskan) Elisabeth Arden handkräm
    Svärmor: Elisabeth Arden handkräm (Brukar försöka ge mödrarna relativt lika, annars blir det alltid blickar )
    Svärfar: Ljudbok blir det förmodligen
    Svägerska: Blir nog någon ögonskugga
    Lillebror 13 år: Biobiljetter

• Orkide

Nu är jag i princip klar med alla julklappar! Lovely! TomteSkrattande

Sambon- (Hemligt om han tittar in) -KLAR
    Mor -Tröja- Cardigan, Ögonskugga, Tomte som bär på glöggflaska + glöggflaska, body lotion.KLAR
    Far -PC-spel (datanörd ;) )KLAR
    Syster: 21 år -Örhängen, pumps, smink KLAR
    Svärmor -Presenkort: Min müsli och bakåplåtshållare KLAR
    Svärmors make -Whiskey bok KLAR
    Svärfar - Vin KLAR
    Svåger: 16 år -Träningsvikter KLAR
    Svägerska: 15 år -Örhängen, parfym, smink KLAR
    Svägerska: 11 år -Tröja, leggings, glitterhårspray KLAR
    Svägerska: 10 år - Top Modelblock (kan designa och rita saker), glitterhårspray KLAR
    Sambons farmor -Chokladask KLAR
    Svärmors makes mamma -Chokladask KLAR

Wiie!
    Nästa helg åker julpyntet upp (gardiner, dukar, tomtar etc) Julgran ska inhandlas men kläs den 23dec !! Tomte

• Thegran

Klapparna klara, så här blev det;

Mamma - schampoo o balsam x2 av finare märke, en hudlotion, pocketbok, fårskinnstofflor och en adidaströja

Pappa - sportväska, två pocketböcker, prenumeraton (5 nr) på tidningen Misstänkt, och något mer som jag inte köpt än.

Tillsammans får de också en bricka med en fin matlagningsolja, salladsdressingar, marmelad, kakor, te, kökshanddukar och hm något mer som jag inte minns.

Farfar en sax med fler "tänder" som man klipper kryddor med, servetter med snapsvisor.. Köpte på designtorget

Farmor 2 porslinsgrytunderlägg, en sjal

tillsammans får de också två fina kylskåps magneter från dottern.

Samma till mormor som till farmor, fast istället för magneter så får hon en två som är utskuren som en blomma, och som ligger i en träask.

storasyster, 28 år får två adidaströjor, en handväska och ett sött paraply som ligger i ett hårt fodral.

lillebror 20: mjukisbyxor, t.shirt
    lillebrors tjej: armband och halsband

svärmor: hudlotion, någon finare tvål
    svärfar: deo och något mer

sambons bror + sambo: köksknivar och thailändska matvaror (kryddor etc)

dotter 2år: ritstafli, Skrållandocka m. extra kläder o skor, bobbycar till dockan, en Nicke Nyfiken docka m. bok och en Thomas tåg bana,

mina kusiner 4+6 år: Hello Kitty väska, hårspännen och klistermärken

sambon och jag köper inget till varandra, vi köper en blue ray spelare för pengarna i stället. Plus att vi nyss kommit hem från en 6 veckor lång resa som får räknas lite som julklapp åt oss själva ;)

Klapparna till min familj, förutom till min dotter och syster, köper vi ihop med min syster så vi delar på kostnaderna för allt.

Svar på tråden Julklappstråden