Klapparna klara, så här blev det;
Mamma - schampoo o balsam x2 av finare märke, en hudlotion, pocketbok, fårskinnstofflor och en adidaströja
Pappa - sportväska, två pocketböcker, prenumeraton (5 nr) på tidningen Misstänkt, och något mer som jag inte köpt än.
Tillsammans får de också en bricka med en fin matlagningsolja, salladsdressingar, marmelad, kakor, te, kökshanddukar och hm något mer som jag inte minns.
Farfar en sax med fler "tänder" som man klipper kryddor med, servetter med snapsvisor.. Köpte på designtorget
Farmor 2 porslinsgrytunderlägg, en sjal
tillsammans får de också två fina kylskåps magneter från dottern.
Samma till mormor som till farmor, fast istället för magneter så får hon en två som är utskuren som en blomma, och som ligger i en träask.
storasyster, 28 år får två adidaströjor, en handväska och ett sött paraply som ligger i ett hårt fodral.
lillebror 20: mjukisbyxor, t.shirt
lillebrors tjej: armband och halsband
svärmor: hudlotion, någon finare tvål
svärfar: deo och något mer
sambons bror + sambo: köksknivar och thailändska matvaror (kryddor etc)
dotter 2år: ritstafli, Skrållandocka m. extra kläder o skor, bobbycar till dockan, en Nicke Nyfiken docka m. bok och en Thomas tåg bana,
mina kusiner 4+6 år: Hello Kitty väska, hårspännen och klistermärken
sambon och jag köper inget till varandra, vi köper en blue ray spelare för pengarna i stället. Plus att vi nyss kommit hem från en 6 veckor lång resa som får räknas lite som julklapp åt oss själva ;)
Klapparna till min familj, förutom till min dotter och syster, köper vi ihop med min syster så vi delar på kostnaderna för allt.