• Anbe

Julklappstråden

Tänkte att vi i denna tråden kan tipsa varandra om julklappar.
    Vet ni vad ni ska köpa eller har ni kanske redan börjat inhandla årets julklappar.
    Vet att många med mig gärna handlar julklappar på nätet så tipsa gärna om bra sidor.
    Snart kommer Tomte

• Svar på tråden Julklappstråden
  • Sparvöga
    Orkide skrev 2010-11-18 15:29:38 följande:
    Kan ni hjälpa mig att hitta på något till sambons styvpappa, han är "allt i allo fixare", jägare och gillar whiskey. Jag har ingen anning om vad han har för storlek eller så, så underställ etc går bort.. Obestämd

Det finns en spritflaska (likör?? Jag är osäker) som ser ut som en jaktpatron.

Strumpor i ull är ju också nåt som är varmt och skönt i jaktskogen (och som dessutom inte luktar illa av svett!)

Whiskeyprovning kanske? Kolla på http://www.liveit.se/kategori/?str=whiskey

Presentkort på K-rauta/Clas Ohlson eller liknande

• MagdaA

åh vilken bra tråd! här ska läsas från början till slut!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • TheStar

Jag har spanat in "På spåret"-boken, känns som en present till typ morbror eller kusin eller så. Sen funderar jag även på "Halv åtta hos mig"-spelet - nån som testat? Verkar vara så att man själv kan bjuda folk på middag och betygssätta varandra. Kanske skulle passa föräldrarna, tänkte jag. Till fyraåriga sonen som älskar finn fem fel hittade jag igår en bok med massa sådana i. Passar bra med sådana saker som liksom är förbrukningsvara, han har så mycket andra leksaker som tar plats Har även sett att man kan köpa presentkort på en internetbutik där man går in och plockar ihop sin egen müsli och får den hemskickad. Lät som en bra grej till den som har allt - fast tyvärr så går flera av dem som skulle kunna komma i fråga hos mig på LCHF...

• MagdaA
    TheStar skrev 2010-11-19 12:41:02 följande:
    Jag har spanat in "På spåret"-boken, känns som en present till typ morbror eller kusin eller så. Sen funderar jag även på "Halv åtta hos mig"-spelet - nån som testat? Verkar vara så att man själv kan bjuda folk på middag och betygssätta varandra. Kanske skulle passa föräldrarna, tänkte jag. Till fyraåriga sonen som älskar finn fem fel hittade jag igår en bok med massa sådana i. Passar bra med sådana saker som liksom är förbrukningsvara, han har så mycket andra leksaker som tar plats Har även sett att man kan köpa presentkort på en internetbutik där man går in och plockar ihop sin egen müsli och får den hemskickad. Lät som en bra grej till den som har allt - fast tyvärr så går flera av dem som skulle kunna komma i fråga hos mig på LCHF...
    vad är det för internetbutik?
  • MagdaA

känns lite synd att många av dessa olika aktiviteter man kan ge bort, glasblåsning, vinprovning, simulator etc etc, ligger i storstäderna eller runtikring, finns inte alls lika mycke här uppe i norra delen av landet.

• TheStar

Ha - nu när jag läser hela tråden ser jag att Orkide redan hittat müslin. Så mycket för det tipset Men men, bättre med två tips än inget kanske...

• Orkide
    Sparvöga skrev 2010-11-19 08:48:15 följande:

Det finns en spritflaska (likör?? Jag är osäker) som ser ut som en jaktpatron.

Strumpor i ull är ju också nåt som är varmt och skönt i jaktskogen (och som dessutom inte luktar illa av svett!)

Whiskeyprovning kanske? Kolla på www.liveit.se/kategori/?str=whiskey

Presentkort på K-rauta/Clas Ohlson eller liknande

Spritflaskan är jag lite intreserad av, var inne på systembolaget idag och letade, men hitade ingen jaktpatron. Har du ett märke eller nåt?
    Strumor är lite tråkigt :/ Whiskeyprovning är ju dyrt för man kan ju inte enbart köpa till 1 person.

Köpte en jättesöt långärmad varm tunika (hmm vilken beskrivning) till min svägerska (11år) och ett par leggings köpte från H&M (10%rabatt för medlemmar idag Flört)
  • monsken87

Min julklapps lista so far..

Sonen 2,5 år
    pussel
    duplo lego
    pennor (ungen älskar att rita)

bonusdottern 5 år:
    sminkdockhuvud
    barbie
    en beads platta som man stoppar pärlor på å sen målar av mönstret eller nått sånt förklara hon iaf:P

pappa
    raknings grejjer typ aftershave,rakgel och rakbalsam i en förpackning

mamma
    stor köpmannabörs i louis vuiton stil (köpt på tradera för billig peng ny riktigt kap!)

svägerskan
    skal till Iphone
    paraply örhängen

svågern
    Iphone skal

allt förutom pappa och barnen har jag köpt till på tradera allt nytt och billigt!

nu har vi kvar svärföräldrar och pojken och bonusens 2 kusiner (3dje är bara 7 månader gammal så han får nån mjuk bok eller liknande) och äldsta svågern och hans fru.

Nått tips på bra och billiga julklappar till dom? kusinerna är 2 flickor ena 11 och andra 6.  

Elias våran solstråle 2008-03-27
  • Hannaliten
    Nått tips på bra och billiga julklappar till dom? kusinerna är 2 flickor ena 11 och andra 6.  
    Böcker, spel, DVD. Om de har typ Nintendo DS eller Wii så kanske nåt spel/tillbehör till det.

Min stora dotter är 7år och hon kommer att få en enkel digitalkamera, tillbehör till sitt Nintendo DS, kläder, ett stort kläddesignpaket (hittades på Toys R Us).

Så här ser det ut. Kanske det finns i Sverige också?
Svar på tråden Julklappstråden