• Anbe

Julklappstråden

Tänkte att vi i denna tråden kan tipsa varandra om julklappar.
    Vet ni vad ni ska köpa eller har ni kanske redan börjat inhandla årets julklappar.
    Vet att många med mig gärna handlar julklappar på nätet så tipsa gärna om bra sidor.
    Snart kommer Tomte

• Svar på tråden Julklappstråden
  • Anbe

Imorgon ska jag till Ullared och hoppas på att hitta lite julklappar där.
    Har tänkt köpa en stavmixer till min mammas man , lite lego till lillkillen , presentkartong med typ duschkräm och bodylotion el nåt sånt till tjejerna samt även lite smink till dom. Sen får jag se mer vad jag hittar.
    Även lite hästsaker till min ena tjej.
    D e allt jag vet nu men jag återkommer om vad jag hittat och har kanske förhoppningsvis lite tips att dela med mig av.Tomte

• Pigelinen

Har just pratat med mamma o hon har köpt julklappar till mina syskonbarn 10½årig kille gillar attt måla ska få ett bordsstafli och lillebror 5år ett målaställ från IKEA så jag ska köpa kompletterande målarsaker till grabbsen, gött!

Jag skrev lite tips i en jultråd här tidigare i veckan... jag såg på systembolaget att de har olika dryckesprovningar på olika systembolag i Sverige som man kan köpa presentkort till, det tyckte jag kunde vara passande klapp beroende på dryck och intresse, de har allt från öl, vin, whisky till champange mm.

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Pigelinen

Kom på att jag ska nog köpa modellera till min dotter på snart 2½år i julklapp, vet att hon "degar" på dagis som hon säger. Mamma sa att de hade de på Netto väldigt billigt, där fanns även ett målarkit med kritor, pennor o målarfärg för ltie större barn för 29kr... bra med en mamma som har koll på sånt

• Pigelinen
    Orkide skrev 2010-10-23 15:05:46 följande:
    Hejsan, Tomte

Vill också vara med här och få samt ge lite tips :) Jag och sambon har 12 st att köpa julklappar till och som jag kan behöva lite tips till. Vill inte ha tips på upplevelsepresenter tack :)
    -Mor (gillar småsaker- tjejiga)
    -Far (teknikintresserad)
    -Syster: 21 år (intressen: mode)
    -Svärmor (intressen: ??)
    -Svärmors make (intressen: jägare, *fixar allt typ*
    -Svärfar (intressen: musik)
    -Svåger: 16 år (intressen: datorspel)
    -Svägerska: 15 år (intressen: mode)
    -Svägerska: 11 år (intressen: ?? mellan barn och tonårings saker)
    -Svägerska: 10 år (Intressen: pyssla, småfigurer(?) )
    -Sambons farmor (intressen: ??)
    -Svärmors makes mamma (intressen ??)

Lite tips: Min styv-svärfar är jägare och förra året köpte vi en jägarkalender på akademibokhandeln på blev uppskattat (finns andra varianter på kalendrar). Till pappa o styvfar köpte vi ett digitalt vinställ från coolstuff. Till sambon som är dator+teknik intresserad köpte jag bland annat en binär klocka från coolstuff.se. Till svägerskan (då 14år) och min syster köpte vi ett smyckesträd från åhlens. Just nu kommer jag inte ihåg mer Solig
    Biobiljetter skulle ju kunna bara något till flera av dem. Tidningsprenumerationer likaså... Konsertbiljetter (såg nu att du inte ville ha upplevelse men detta kanske någon annan kan tänka sig så jag låter det stå kvar
    Jag köpte en go parfym till systerson på 18år. Tror att min svåger på 22 också kommer få en.

Såg på nettos hemsida just ett pyssel till barn där man målar sin egen sparbössa (en prinsessa) tror att den kostade 99kr.

Till jägaren el friluftsintresserad så kan ju ett underställ eller varma strumpor. En fickkikare fick min man ett år som han gillade skarpt och har använt mycket.

Teknikintresserad eller allmänt nyfikne; väderstation.
  • Snuttjulla
    Anbe skrev 2010-10-04 07:25:17 följande:
    Kom på ytterliggare en julklapp till stora dottern(20 år) hon är på väg att skaffa egen lägenhet och bor just nu hos en släkting 60 mil härifrån eftersom hon fått jobb där. Hon ringer då och då och frågar efter mina recept så nu har jag köpt en bok där jag tänkte skriva i recept jag vet hon gillar och så får hon fylla på med egna recept efterhand.
    Skulle bara vilja skriva ett rim på första sidan i boken men är urdålig på det.Nån som har ett bra förslag?
    Åh, sånt är jättekul, försök få med några bilder också, kanske nån där hon lagar mat eller bakar med dig när hon är liten också. Jättemysigt att få.

Kanske?

Gulliga unge vad du har blivit stor,
    flyttat hemifrån och lagar egen mat.
    Här har jag samlar några favoriter,
    Sånt som du ätit till tomma fat.
    Att laga mat är en konst
    och nu är du konstnär.
    Exprimentera och prova dig fram,
    och skriv egna recept här.
    Detta blir till en skatt utan dess like,
    bjud på när gäster kommer på besök.
    baka och laga mat,
    Lycka till i ditt egna lilla kök.
  • Orkide
    Pigelinen skrev 2010-10-24 11:30:41 följande:
    Biobiljetter skulle ju kunna bara något till flera av dem. Tidningsprenumerationer likaså... Konsertbiljetter (såg nu att du inte ville ha upplevelse men detta kanske någon annan kan tänka sig så jag låter det stå kvar
    Jag köpte en go parfym till systerson på 18år. Tror att min svåger på 22 också kommer få en.

Såg på nettos hemsida just ett pyssel till barn där man målar sin egen sparbössa (en prinsessa) tror att den kostade 99kr.

Till jägaren el friluftsintresserad så kan ju ett underställ eller varma strumpor. En fickkikare fick min man ett år som han gillade skarpt och har använt mycket.

Teknikintresserad eller allmänt nyfikne; väderstation.
    Biobiljetter fick alla ungdomar i födelsedagspresent det här året så det går bort.. Konserter o tidningspremerationer går nog bort vet inte riktigt vad de är intresserade av.. Svårt svårt att köpa julklappar Obestämd men det är så roligt när man får till det!!
  • Anbe
    Snuttjulla skrev 2010-10-24 15:04:44 följande:
    Åh, sånt är jättekul, försök få med några bilder också, kanske nån där hon lagar mat eller bakar med dig när hon är liten också. Jättemysigt att få.

Kanske?

Gulliga unge vad du har blivit stor,
    flyttat hemifrån och lagar egen mat.
    Här har jag samlar några favoriter,
    Sånt som du ätit till tomma fat.
    Att laga mat är en konst
    och nu är du konstnär.
    Exprimentera och prova dig fram,
    och skriv egna recept här.
    Detta blir till en skatt utan dess like,
    bjud på när gäster kommer på besök.
    baka och laga mat,
    Lycka till i ditt egna lilla kök.
    Åååå tack för hjälpen!!! Verkligen jättebra, den ska jag använda!!! SuperbraSolig Tack!!!
  • Anbe

Var i Ullared idag men det blev inte mycket julklappar. Sååå mycket folk så jag bara plockade det jag sprang på.
    Det blev iaf smink till tjejerna,ridsaker till lilltjejen,Axe- presentkartonger till killarna. Tuffa leggings till tjejerna med nitar på.
    Sen blev det lite saker till halloween med men det hör ju inte hemma härFlört

• Venna
    Nenne77 skrev 2010-09-05 19:24:43 följande:
    Såg att man kunde åka i stidsflygplanssimualtor i Gävle, det tänkte jag mig till maken... Annars brukar det vara svårt med upplevelser i närområdet...
    Åh, det skulle min sambo älska! Vart kan man hitta info om det?
Svar på tråden Julklappstråden