• Anbe

Julklappstråden

Tänkte att vi i denna tråden kan tipsa varandra om julklappar.
    Vet ni vad ni ska köpa eller har ni kanske redan börjat inhandla årets julklappar.
    Vet att många med mig gärna handlar julklappar på nätet så tipsa gärna om bra sidor.
    Snart kommer Tomte

• Svar på tråden Julklappstråden
  • Pigelinen

Behöver tips på tidningsprenumeration till två killar i olika familjer.
    Den förste är drygt tio år o gillar bilar o teknik, gillar tidningen bilsport junior så jag var inne på att ge honom en pren av den men nu ska den sluta så det går inte, finns de någon annan el liknande som kan passa? Sen den andre är till en kille på åtta som inte lärt sig läsa helt än, gillar fotboll, lego, tvspel finns de någon tidning som kan passa honom?

Sen vill jag ha förslag på en bra julklapp till tioåringens lillebror som är drygt fyra år.
    De har massa leksaker o jag skulle vilja ge något pedagogiskt roligt som kan passa, alla tips mottages gärna.

Slutligen så tänkte jag dela med mig av det jag köpt hittils till mina:
    -Kompis dotter 2år en käpphäst som låter när man trycker på öronen.
    -Kille 8år lego atlantis
    Sagaform BBQ Grillbestick 8 Delar-Svåger o sambo grillbestik fr saga form
    -Svärmor champangeglas (hon önskade sig det)
    -Systerson 18år parfym
    -Kompis son 5år ljudcd astrid lindgren Rasmus

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Pigelinen

måste bara säga, bestiken som jag la upp bild på kostar 398 i butik men jag hittade dessa på Gekås för 89kr

• lollsanT

Jag har börjat handla en del julklappar redan för länge sedan. Det blir så när man handlar till 25 pers

- Svärmor ska få ett sidennattlinne
    - Svägerska får en festklänning
    - Svåger får en halsduk
    - Svärfar ska få en sidenslips
    - Styvfar får också en sidenslips
    - Systerdotter (4 år) får filmen Tingeling, en my little pony och en såååå söt rosa portmonä med pärlor och paljetter
    - Systerson (2 år) ska få en stickad tröja och ?
    - Svägerska får lila lackljus och ett lila brett skärp

Sen har jag inte hunnit längre

• vita stenen

Jag har redan köpt en del :)

Lego och dockskåpsmöbler har jag beställt från Hikmet.se

Sen så ska barnen (två tjejer) få varsin morgonrock oxå. Ena tjejen önskar sig pengar så hon får det och den andra tjejen får bottenvåningen till sitt dockskåp ist för pengarna.

Svärmor ska få gå och blåsa sitt eget glas/skål: http://www.upplevelsepresent.se/sv/product/72/Glasblasning

Två andra barn i släkten ska få varsit presentkort på HM och SF

Sen är det bara maken kvar, och han brukar köpa sin egen present och slå in ;) så ger jag den till barnen så får de ge honom den. (Dom vet såklart inte att han köpt den själv ;) )

• Pigelinen

Har följande kvar som jag kan behöva tips till...

- Systerson 4½år (har MASSA leksaker)
    - Systerson 10½år (har MASSA leksaker) funderar på någon tidningspren, men vilken? Han ville ha Bilsport junior men den ska sluta så de går inte att prenumenera på den längre...
    - Systerson 8½ år (har inte knäckt läskoden ännu)
    - kompis dotter 8½år (för typ 50-100kr)
    - kompis dotter 5 år (för typ 50-100kr)
    - pappa o hans fru
    - mamma o hennes man
    - Svärfar o hans fru
    - svärmor o hennes man (de ska få champangeglas men något mer behövs)
    - Min mans bror 22år singel, reser mycket i sitt jobb är sällan hemma.
    - min mans mormor, 90år som har det mesta. En trevlig bok el tidning hade varit kul.

• joojoo

Mina föräldrar som reser en del ska äntligen få en väskvåg att ha med sig för att slippa problemet med att gissa vikten på väskan när man ska hem....

Barnen kommer förutom någon leksak att få vars en fotobok som omfattar ett år i deras liv med framförallt bilder på dem själva.

Annars har upplevelser varit mest uppskattat hos dottern 9 år. I fjol blev det Disney on ice med restaurangbesök innan.

När barnen var små har jag låtit dem rita på ett vitt papper med en svart penna. Bett dem rita en gubbe. Första gången

blev det en huvudfoting. Ramat in den i svart ram med vit passepartout. Två till tre år senar har de ritat igen. Uppskattat

av mor- och farföräldrar.

• Fröken Fajans

Mamma och svärmor ska få varsin tantkalender

• Kottarnasmamma

Våra killar 6 och 8 år kommer få ett Wii spel ihop
    lilltjej 1,5 år blir några små saker
     sen har jag flera som jag ska köpa till men inte kommit så långt i tanken än men till mor och farföräldrar blir det nog en fotobok med deras barnbarns år i. De har ju allt annars och jag tror att det kan bli en uppskattad present. Ska bara fota lite mer nu under okt och första veckorna i nov innan jag beställer dessa.

• Orkide

Hejsan, Tomte

Vill också vara med här och få samt ge lite tips :) Jag och sambon har 12 st att köpa julklappar till och som jag kan behöva lite tips till. Vill inte ha tips på upplevelsepresenter tack :)
    -Mor (gillar småsaker- tjejiga)
    -Far (teknikintresserad)
    -Syster: 21 år (intressen: mode)
    -Svärmor (intressen: ??)
    -Svärmors make (intressen: jägare, *fixar allt typ*
    -Svärfar (intressen: musik)
    -Svåger: 16 år (intressen: datorspel)
    -Svägerska: 15 år (intressen: mode)
    -Svägerska: 11 år (intressen: ?? mellan barn och tonårings saker)
    -Svägerska: 10 år (Intressen: pyssla, småfigurer(?) )
    -Sambons farmor (intressen: ??)
    -Svärmors makes mamma (intressen ??)

Lite tips: Min styv-svärfar är jägare och förra året köpte vi en jägarkalender på akademibokhandeln på blev uppskattat (finns andra varianter på kalendrar). Till pappa o styvfar köpte vi ett digitalt vinställ från coolstuff. Till sambon som är dator+teknik intresserad köpte jag bland annat en binär klocka från coolstuff.se. Till svägerskan (då 14år) och min syster köpte vi ett smyckesträd från åhlens. Just nu kommer jag inte ihåg mer Solig

Svar på tråden Julklappstråden