• Lilymor

    BF ca 13:e Maj 2011

    Gjorde ett graviditetstest hemma idag och det blev ett PLUS!!! Nu börjar en lång och spännande resa. Har ni BF i maj kanske vi kan följas åt? Solig

  • Svar på tråden BF ca 13:e Maj 2011
  • Emmin

    Är helt slut efter en låång dag.

    Precis innan vi skulle till ul fick jag reda på att min syster fått missfall. Så det var med dubbla känslor vi gick dit. Så tråkigt :(

    Men annars gick det bra. Det är ju helt underbart när bebisen visar sig där på skärmen. Allt såg bra ut. Blev framflyttad till 22 maj. Så det blev en sorgsen och glad dag i ett. Hoppas verkligen att det blir en liten kusin ändå tillslut...

    Hur gick det för dig Samboliv??

  • Lilymor
    Emmin skrev 2010-12-14 19:38:34 följande:
    Är helt slut efter en låång dag.

    Precis innan vi skulle till ul fick jag reda på att min syster fått missfall. Så det var med dubbla känslor vi gick dit. Så tråkigt :(

    Men annars gick det bra. Det är ju helt underbart när bebisen visar sig där på skärmen. Allt såg bra ut. Blev framflyttad till 22 maj. Så det blev en sorgsen och glad dag i ett. Hoppas verkligen att det blir en liten kusin ändå tillslut...

    Hur gick det för dig Samboliv??
    Åh, jag beklagar verkligen din systers missfall. Kan inte föreställa mig att vara med om något sådant...

    Vad gäller ultraljudet blev jag också framflyttad (till 17 maj). Det var en helt ljuvlig liten varelse som låg och gottade sig därinne. H*n vinkade, sparkade, vände sig, sög på tummen och tittade även in i "kameran" ett par gånger! :)

    Tyvärr såg inte allt ut som det skulle, men de sa att vad man ser kan skilja sig från gång till gång, så jag får komma tillbaka om ett par veckor och göra ett nytt ultraljud. De misstänker att gallblåsan är förstorad, men menar att vi inte har något att oroa oss över för tillfället.

  • Nanna84

    här är en till som varit på ultraljud! Det såg ut som det skulle vara en flicka, men vågar ända inte räkna med det. 

    Samboliv: Hoppas du får goda nyheter nästa gång! 


  • Emmin
    Lilymor skrev 2010-12-14 21:24:42 följande:
    Åh, jag beklagar verkligen din systers missfall. Kan inte föreställa mig att vara med om något sådant...

    Vad gäller ultraljudet blev jag också framflyttad (till 17 maj). Det var en helt ljuvlig liten varelse som låg och gottade sig därinne. H*n vinkade, sparkade, vände sig, sög på tummen och tittade även in i "kameran" ett par gånger! :)

    Tyvärr såg inte allt ut som det skulle, men de sa att vad man ser kan skilja sig från gång till gång, så jag får komma tillbaka om ett par veckor och göra ett nytt ultraljud. De misstänker att gallblåsan är förstorad, men menar att vi inte har något att oroa oss över för tillfället.
    Tack så mycket, jag hoppas de kommer bli gravida snart igen så det blir en liten kusin.

    Men vad tråkigt att allt inte såg bra ut, hoppas det går bättre nästa gång och att ni bara får en extra titt på bebisen. Det är ju verkligen en upplevelse.
  • Alfons2011

    Hej hej hallå, ville bara säga hej...om ni minns mig...fick missfall den 15 oktober...Men har idag plussat, (V5) trodde inte att den skulle sitta så snabbt, trodde vi hade sex i en säker period haha...Men fantastiskt är det....Glad är jag och önskar er alla här lycka till i era graviditeter. Jag får hoppa på en tråd som ligger i mina veckor :p
    Kram

  • Emmin
    Alfons2011 skrev 2010-12-16 17:41:55 följande:
    Hej hej hallå, ville bara säga hej...om ni minns mig...fick missfall den 15 oktober...Men har idag plussat, (V5) trodde inte att den skulle sitta så snabbt, trodde vi hade sex i en säker period haha...Men fantastiskt är det....Glad är jag och önskar er alla här lycka till i era graviditeter. Jag får hoppa på en tråd som ligger i mina veckor :p
    Kram
    Å vad roligt, stort grattis!! :D
  • Fire
    Alfons2011 skrev 2010-12-16 17:41:55 följande:
    Hej hej hallå, ville bara säga hej...om ni minns mig...fick missfall den 15 oktober...Men har idag plussat, (V5) trodde inte att den skulle sitta så snabbt, trodde vi hade sex i en säker period haha...Men fantastiskt är det....Glad är jag och önskar er alla här lycka till i era graviditeter. Jag får hoppa på en tråd som ligger i mina veckor :p
    Kram
    Grattis! Håller tummarna för att det ska gå utmärkt bra den här gången.
  • Lilymor

    Oj vad länge sedan det hände något i den här tråden nu. Men visst är det så att man ibland har annat att tänka på än att hänga på FamiljeLiv? Fira jul t.ex.
    Flört

    Nu är jag nyfiken på hur alla mår! De flesta borde väl ligga kring vecka 20-22 eller något sådant och då brukar det hända en hel del verkar det som. Själv har jag en ganska tydlig mage nu, trots övervikt sedan tidigare. Tyvärr har jag även samlat vatten i brösten så att de känns som trolldeg när man tar på dem (men jag har dock inte börjat samla vatten någon annanstans). Navel blir grundare och grundare. Skulle inte förvåna mig om den blev en "ut-is" istället för en "in-is" innan graviditeten är över! Har införskaffat olja att smörja in magen med för att mjuka upp huden. Någon som vet om det är mödan värt? Funkar det?
    Skrattande

    Ha det gott allesammans och ett särskilt GOTT NYTT ÅR. Detta är ju trots allt året då vi får våra efterlängtade tillskott till familjen.
    Hjärta

  • Nanna84
    Lilymor skrev 2011-01-06 18:22:38 följande:
    Oj vad länge sedan det hände något i den här tråden nu. Men visst är det så att man ibland har annat att tänka på än att hänga på FamiljeLiv? Fira jul t.ex.
    Flört

    Nu är jag nyfiken på hur alla mår! De flesta borde väl ligga kring vecka 20-22 eller något sådant och då brukar det hända en hel del verkar det som. Själv har jag en ganska tydlig mage nu, trots övervikt sedan tidigare. Tyvärr har jag även samlat vatten i brösten så att de känns som trolldeg när man tar på dem (men jag har dock inte börjat samla vatten någon annanstans). Navel blir grundare och grundare. Skulle inte förvåna mig om den blev en "ut-is" istället för en "in-is" innan graviditeten är över! Har införskaffat olja att smörja in magen med för att mjuka upp huden. Någon som vet om det är mödan värt? Funkar det?
    Skrattande

    Ha det gott allesammans och ett särskilt GOTT NYTT ÅR. Detta är ju trots allt året då vi får våra efterlängtade tillskott till familjen.
    Hjärta
    Ja, det har ju varit en del att göra de senaste veckorna. Iaf för min del. Nytt jobb, jul, nyår, förkylning etc. 

    Är i vecka 22 nu och vad gäller bebis så verkar min mage ha växt massor över jul och nyår. Nu syns det att det är bebismage och inte bara fett :p
    Är också överviktig redan innan och har tyckt att det inte synts nåt, för magen har varit i vägen för magen liksom. Men nu börjar det växa ordentligt. Undra hur mycket... Förvånad 

    Njuter av att känna bebis buffa runt. Känner det mest på kvällarna och runt lunch. tror hon börjar få ett sovmönster nu. myyys :)

    Alla verkar ha fått jättestora bröst nu runt vecka 20, men min har inte växt nåt nämnvärt sedan v 14 eller nåt. Inte som jag märkt iaf. Har inte orkat köpa någon ny bh eftersom jag antar att det kommer växas mera. 

    jag har också märkt att navlen börjar bli grundare. Har en rätt djup navel sedan tidigare.. :)

    Har tyvärr inget råd angående olja eller liknande till magen. Men jag lär nog prova på nåt själv snart. Det kliar lite på kvällarna.. Så får du nåt tips så dela gärna med dig.

    god fortsättning!
     
  • down under

    Jag är i v 22+2 och ska stax iväg på ett till 3d ul.
    Ska bli så kul att se hur stor skillnad det är på henne nu, sex veckor senare..
    Förra gången såg hon ju ut som en liten alien så nu borde hon se mer mänsklig ut!
    Hade 3d ul med sonen i v 20+5 och fick jättefina bilder så jag hoppas på samma tur nu.
    Har dock moderkakan i framvägg denna gång så barnmorskan sa att det kunde va risk för att det inte blev så bra bilder på ansiktet om den ligger i vägen.. hoppas inte det!
    Lägger in en bild sen så får ni se!

    Annars så växer magen på och det ser ut som jag ska föda snart.. helt sjukt! Men det var samma med sonen så det e bara o gilla läget.
    Hon buffar och sparkar mycket nu speciellt på kvällarna runt 9 tiden.. det är så kul att ligga och känna på magen när det händer.

    Ang smörjning av magen så smörjer jag min varje morgon o kväll med en speciell kräm jag köpt här i USA.
    Använde samma med sonen när jag bodde i Australien och den funkade bra så blev överlycklig när jag hittade den här med!
    Men det är ju hormonellt och genetiskt ifall man får bristningar eller inte så man kan ju inte göra så mycket åt saken men det skadar ju aldrig att smörja in sig.. det e skönt när huden spänner om inte allt!

    Usch, på söndag är det dags att åka hem till kalla sverige igen..dom här 2 månaderna har gått så snabbt.
    Ska iof bli skönt att komma in i vardagen igen men ser inte fram emot snökaoset som verkar råda där hemma nu.

Svar på tråden BF ca 13:e Maj 2011