BF ca 13:e Maj 2011
Gjorde ett graviditetstest hemma idag och det blev ett PLUS!!! Nu börjar en lång och spännande resa. Har ni BF i maj kanske vi kan följas åt? 
Gjorde ett graviditetstest hemma idag och det blev ett PLUS!!! Nu börjar en lång och spännande resa. Har ni BF i maj kanske vi kan följas åt? 
Hej! Länge sen jag skrev.. igen :)
Har börjat få sammandragningar lite då och då. Tycker det är en ganska mysig känsla när det "suger" i magen :)
Och vad mycket det sparkar, jättemysigt. Fast jag känner flest sparkar nedåt, antagligen för att jag har moderkakan i fram, det känns lite skumt..
Blev tillsagd av min bm att börja äta järntabletter efter ul'et, men sedan trappade jag ner på dom för jag blev så himla hård i magen. Men nu har jag blivit väldigt trött istället, vilket kan bero på järnbrist. Någon mer med järnproblem? Jag ska inte till bm förrens om två veckor så egentligen vet jag ju inte om järnvärdet är lågt eller inte.. tråkigt att man får vänta så länge med att komma till bm för att man redan har barn :(
Nu har jag varit till barnmorskan för andra gången. Det var jätteroligt :) Kom ihåg att sf-måttet var 25 (i v 25+1) och hjärtljuden 140.
Jag har haft mycket sammandragningar dock. Mest när jag rör på mig eller åker bil, har väl lite slappa magmuskler såhär tredje gången.. Det är läskigt när de är regelbundna, men de har ivarjefall gått över hittills.
Hur har ni andra det? Några barnmorskebesök?
Var hos bm för 2 veckor sen i V 25+3 och då låg sf måttet på 27 och hjärtljuden på 140 slag/min.
Ska dit igen nästa vecka på torsdag.
Har oxå mycket sammandragningar men dom gör inte ont så jag försöker att inte oroa mig.
Mår bra annars bara trött och en jävulsk halsbränna! Börjar dock bli less på denna väntan, vill att det ska bli maj nu!! Bara 88 dagar kvar...
Börjar oxå bli obekvämt med denna mage redan så vart ska det sluta?
MItt sf-mått låg på 26 cm i 26:e veckan och hjärtjuden på 140.
Än så länge tycker jag inte att magen är farligt mycket i vägen, men jag föredrar numera att sitta på en stol vid samlingen på förskolan istället för på golvet och flåset är inte det bästa. Men det var det inte innan heller i och för sig :)
Jag längtar efter att få träffa vårt lilla barn, men jag hoppas att h*n inte kommer tidigt, för jag måste bli färdig med min utbildning först. Det är mycket på gång nu; graviditet med alla MVC-besök och nu även föräldrakurs, skolan (inklusive C-uppsats och löjligt många litteraturseminarier), flytt (packa, packa, packa...), stickningskurs (anmälde mig innan jag visste att jag skulle flytta) samt egna läkarbesök (för en godartad, STOR cysta i ena bröstet som de tar prov efter prov på och inte kan bestämma sig för vad de ska göra med - operera före eller efter förlossning och amning). *pust*
hej alla.'Vi var på vårat andra BM-besök för ca 3 veckor sen i vecka 25 (24+?). Sf mått på 24 och hjärtat slog 145 slag/minut. Så fullkomligt underbart det var att höra hjärtat slå! Tror jag fällde en liten tår 
Jag verkar ha en livlig bebis i magen. Vissa dagar har jag svårt att somna för det röjs runt så mycket i magen. Men man kan ju inte bli irriterad, för det är ju så mysigt
Har börjat äta järntabletter för mitt hb-värde hade sjunkit rejält. Någon annan som äter neferix? Man får ju lagom roliga sidoeffekter av dom.. som det inte var illa nog med taskig rygg och tung mage.
Nu tycker jag snön får ta och försvinna så våren kan komma hit och det blir maj snart!