• Lilymor

BF ca 13:e Maj 2011

Gjorde ett graviditetstest hemma idag och det blev ett PLUS!!! Nu börjar en lång och spännande resa. Har ni BF i maj kanske vi kan följas åt? Solig

• Svar på tråden BF ca 13:e Maj 2011
  • down under

Så, nu har man vart hos bm igen.
    Allt såg bra ut. Är i v 28+2 idag.

Sf mått 31 = Över kurvan... ooops! inte konstigt att man känner sig stoor!
    Blodtryck 105/60
    Hjärtslag 135
    Vikt sen plusset  = +11kg totalt, varav 5.5kg sen inskrivningen.. Hoppas jag inte går upp så mycket mer nu..
    Dom tog inget hb denna gång men jag gjorde sockerbelastning förra  veckan och det såg bra ut.
    4.6 vid start och 6.7 efter 2 timmar så inga problem där. skönt!
    Lillskruttan låg med huvudet ner oxå sa hon.

• Nanna84

Går in i vecka 30 idag(!!) vart har tiden tagit vägen?

Var hos BM i tisdags och alla vären var bra och hjärtat slog på som det skule. Denna gång var även blivande halvstorebror med och fick lyssna på hjärtat. Han tyckte det var jättekul :)

Nu har jag bara 5 veckor kvar att jobba, och sen kommer nog tiden gå fort för det är så mycket som måste hinnas med som det inte funnits tid till nu när jag jobbar.

Har tyvärr drabbats av foglossning och gick nästan hela denna vecka i konstant smärta. Men i torsdags fick jag tag på ett bälte, som jag kommer få låna resten av graviditeten, och det känns sååå mycket bättre! Så humöret är på topp igen.

Hoppas ni alla mår bra! 

• Lilymor

Går in i vecka 30 imorgon... Tänk vad tiden går fort!!! Hur ska man hinna med allt som ska fixas med innan Skrutten bestämmer sig för att komma ut?!?! Nåja, jag mår i alla fall bra. Inga krämpor som ställer till det. Är lite nyfiken på vikten dock. Vi har nyligen flyttat och jag vet inte var badrumsvågen är någonstans, så det blir spännande när jag kommer till MVC nästa gång ;)

• down under

Så, då var jag hemma igen efter dagens bm besök.
    Allt såg bra ut.
    Är i v 30+1
    SF mått 33 (rätt mycket över kurvan) Inte konstigt att man känner sig stor som ett hus!
    Hon sa att jag hade mycket bebis under revbenen..
    Huvudet låg fortfarande ner så jag hoppas hon fortsätter att ligga så tiden ut.
    11kg + sen jag plussade.
    Hb 130
    p-glukos 3.8
    Inga bakterier eller socker i urinen
    blodtryck  105/60
    Bebisens hjärtslag 142 slag/min

Börjar får så ont i ryggen nu så det finns inte..
    Finns ingen skön ställning alls.. sitta, ligga, stå, inget är bra..
    Tycker tiden går såååååååå  långsamt!

• Emmin
    down under skrev 2011-03-02 12:35:43 följande:
    Börjar får så ont i ryggen nu så det finns inte..
    Finns ingen skön ställning alls.. sitta, ligga, stå, inget är bra..
    Tycker tiden går såååååååå  långsamt!
    Jobbigt med ryggont! Det värsta tycker jag är när man ska sova. Har tröttnat på att ligga på sidan, på rygg kan jag inte ligga och såklart inte på magen.

Och när bebisen kommer kan man ju inte heller ligga på mage, då får man mjölkstockning.. Det tar ett tag innan man får hela kroppen tillbaka.

Jag ska i varje fall bara jobba i tre veckor till, sedan ska jag vila, skönt!
  • Emmin

Halloj! Här var det tyst. Hur går det med operationen SamboLiv?

Jag har själv jobbat sista dagen idag. Det känns helt underbart att äntligen slippa pressa kroppen och få vila. Men det känns lite konstigt också, det är ju inte direkt några veckors ledighet... Men man vänjer sig nog :)

Det är massor som behövs göras innan bebisen kommer, samt skjutsa barnen hit och dit, så jag får nog fullt upp.

Hur mår ni andra??

• Lilymor
    Emmin skrev 2011-03-22 14:22:37 följande:
    Halloj! Här var det tyst. Hur går det med operationen SamboLiv?

Jag har själv jobbat sista dagen idag. Det känns helt underbart att äntligen slippa pressa kroppen och få vila. Men det känns lite konstigt också, det är ju inte direkt några veckors ledighet... Men man vänjer sig nog :)

Det är massor som behövs göras innan bebisen kommer, samt skjutsa barnen hit och dit, så jag får nog fullt upp.

Hur mår ni andra??
    Det blir ingen operation för min del. Läkarna har kommit fram till att det är alldeles för stor risk att mina mjölkgångar skadas och eftersom de nu kan säga med 100% säkerhet att knölen är ofarlig, så vill de inte göra något ingrepp tills dess att jag vet att jag aldrig kommer att bli gravid igen. Skadade mjölkgångar kan nämligen ge problem med mjölkstockning vid graviditet och ju större bröst desto värre. Jag har väldigt tung byst, så i mitt fall kan det resultera i feber och dylikt. Så jag får väl dras med det här i en 10 år till eller så... :(

Men, men, allt är väldigt bra i övrigt. BF närmar sig med stormande steg! Alla värden, kurvor o.s.v. ligger precis där de ska och Skrutten buffar varje dag. Jag har mått oförskämt bra och har varken känt av illamående eller foglossning. Jag har inte ens behövt ta järntabletter! Tänk om förlossningen kunde gå lika bra ;D

Vecka 32

• Nanna84
    Lilymor skrev 2011-04-03 13:45:25 följande:
    44 dagar kvar till BF idag! Hur ser det ut för er andra? Glad
    Går in i vecka 35 i dag och har 41 dagar kvar.. Börjar bli nervöst nu , eller hur? Glad
    I mrogon börjar jag min sista vecka på jobbet, ska bli skönt att få vara ledig i en månad för att vila upp sig och fixa allt till bebis. Allt vi har köpt och fixat ligger just nu i en enda hög i spjälsängen och det är ingen orning på nånting. Näsa vecka ska jag börja tvätta kläder och göra plats i byrålådan.. Myyyys Glad
  • Emmin
    Lilymor skrev 2011-04-03 13:45:25 följande:
    44 dagar kvar till BF idag! Hur ser det ut för er andra? Glad
    Oj, vad snart det blir när man räknar i dagar :) 47 dagar kvar fick jag det till.

Vi har börjat ta fram alla bebisprylar som vi sparat, då blev det helt plötsligt väldigt mer påtagligt. Tänk att det snart kommer en liten som ska använda dom där små kläderna! Och det ska bli så häftigt att föda barn igen, hoppas det går fort dock :)
Svar på tråden BF ca 13:e Maj 2011