BF ca 13:e Maj 2011
Gjorde ett graviditetstest hemma idag och det blev ett PLUS!!! Nu börjar en lång och spännande resa. Har ni BF i maj kanske vi kan följas åt? 
Gjorde ett graviditetstest hemma idag och det blev ett PLUS!!! Nu börjar en lång och spännande resa. Har ni BF i maj kanske vi kan följas åt? 
Så, nu har man vart hos bm igen.
Allt såg bra ut. Är i v 28+2 idag.
Sf mått 31 = Över kurvan... ooops! inte konstigt att man känner sig stoor!
Blodtryck 105/60
Hjärtslag 135
Vikt sen plusset = +11kg totalt, varav 5.5kg sen inskrivningen.. Hoppas jag inte går upp så mycket mer nu..
Dom tog inget hb denna gång men jag gjorde sockerbelastning förra veckan och det såg bra ut.
4.6 vid start och 6.7 efter 2 timmar så inga problem där. skönt!
Lillskruttan låg med huvudet ner oxå sa hon.
Går in i vecka 30 idag(!!) vart har tiden tagit vägen?
Var hos BM i tisdags och alla vären var bra och hjärtat slog på som det skule. Denna gång var även blivande halvstorebror med och fick lyssna på hjärtat. Han tyckte det var jättekul :)
Nu har jag bara 5 veckor kvar att jobba, och sen kommer nog tiden gå fort för det är så mycket som måste hinnas med som det inte funnits tid till nu när jag jobbar.
Har tyvärr drabbats av foglossning och gick nästan hela denna vecka i konstant smärta. Men i torsdags fick jag tag på ett bälte, som jag kommer få låna resten av graviditeten, och det känns sååå mycket bättre! Så humöret är på topp igen.
Hoppas ni alla mår bra!
Går in i vecka 30 imorgon... Tänk vad tiden går fort!!! Hur ska man hinna med allt som ska fixas med innan Skrutten bestämmer sig för att komma ut?!?! Nåja, jag mår i alla fall bra. Inga krämpor som ställer till det. Är lite nyfiken på vikten dock. Vi har nyligen flyttat och jag vet inte var badrumsvågen är någonstans, så det blir spännande när jag kommer till MVC nästa gång ;)
Så, då var jag hemma igen efter dagens bm besök.
Allt såg bra ut.
Är i v 30+1
SF mått 33 (rätt mycket över kurvan) Inte konstigt att man känner sig stor som ett hus!
Hon sa att jag hade mycket bebis under revbenen..
Huvudet låg fortfarande ner så jag hoppas hon fortsätter att ligga så tiden ut.
11kg + sen jag plussade.
Hb 130
p-glukos 3.8
Inga bakterier eller socker i urinen
blodtryck 105/60
Bebisens hjärtslag 142 slag/min
Börjar får så ont i ryggen nu så det finns inte..
Finns ingen skön ställning alls.. sitta, ligga, stå, inget är bra..
Tycker tiden går såååååååå långsamt!
Halloj! Här var det tyst. Hur går det med operationen SamboLiv?
Jag har själv jobbat sista dagen idag. Det känns helt underbart att äntligen slippa pressa kroppen och få vila. Men det känns lite konstigt också, det är ju inte direkt några veckors ledighet... Men man vänjer sig nog :)
Det är massor som behövs göras innan bebisen kommer, samt skjutsa barnen hit och dit, så jag får nog fullt upp.
Hur mår ni andra??

Vecka 32
44 dagar kvar till BF idag! Hur ser det ut för er andra?