• Lilymor

BF ca 13:e Maj 2011

Gjorde ett graviditetstest hemma idag och det blev ett PLUS!!! Nu börjar en lång och spännande resa. Har ni BF i maj kanske vi kan följas åt? Solig

• Svar på tråden BF ca 13:e Maj 2011
  • Lilymor

Hittade äntligen badrumsvågen i en flyttlåda, så nu kunde jag se min viktutveckling på samma våg som jag kollade min utgångsvikt (barnmorskans våg visade inte samma).

Min ökning hittills visade sig vara... *trumvirvel*... 15,8 kg! Gravid

Inte så farligt med tanke på att flera som jag känner ökade runt 40 kg när de var gravida första gången, men visst, mer än "rekommenderat" är det nog.

• Emmin
    Lilymor skrev 2011-04-24 08:58:09 följande:
    Hittade äntligen badrumsvågen i en flyttlåda, så nu kunde jag se min viktutveckling på samma våg som jag kollade min utgångsvikt (barnmorskans våg visade inte samma).

Min ökning hittills visade sig vara... *trumvirvel*... 15,8 kg! Gravid

Inte så farligt med tanke på att flera som jag känner ökade runt 40 kg när de var gravida första gången, men visst, mer än "rekommenderat" är det nog.
    Har ni kommit i ordning efter flytten? Jag orkar knappt med någonting längre, måste vila efter minsta ansträngning :/ Längtar tillbaka till min egen kropp, men sen kommer man sakna magen istället :)

Jag har gått upp ca 13kg, som jag brukar. Det känns helt okej. Verkar jättejobbigt att gå upp 30-40kg.

Mindre än 4 veckor kvar till bebis nu. Spännande!
  • Lilymor
    Emmin skrev 2011-04-28 08:24:56 följande:
    Har ni kommit i ordning efter flytten? Jag orkar knappt med någonting längre, måste vila efter minsta ansträngning :/ Längtar tillbaka till min egen kropp, men sen kommer man sakna magen istället :)

Jag har gått upp ca 13kg, som jag brukar. Det känns helt okej. Verkar jättejobbigt att gå upp 30-40kg.

Mindre än 4 veckor kvar till bebis nu. Spännande!
    Samma här! Jag måste säga att jag ändå mår bra under förhållandena, men energin är puts väck. Med tanke på att vi inte kommit iordning tillräckligt i lägenheten enligt mig så känns det rätt stressande att inte kunna fixa och dona när jag ändå går hemma.

Det kommer att kännas helskumt att plöstligt inte ha en gravidmage med en liten Skrutt i att släpa på... man får ju något mycket bättre istället, men visst är det mysigt med "buffarna" ocksåHjärta

17 dagar till Dagen D...
  • down under

I natt kom äntligen min lilla Keylah!! På självaste bf dagen! Hon är 49 cm lång och väger 3540g! Lyckan är total!!

• Nanna84
    down under skrev 2011-05-09 10:07:31 följande:
    I natt kom äntligen min lilla Keylah!! På självaste bf dagen! Hon är 49 cm lång och väger 3540g! Lyckan är total!!
    GRATTIS!!! hoppas ni alla mår bra!

en annan får fortsätta längta, inte ett dugg avundsjuk Glad 
  • Emmin
    Ååå, stort grattis!!  Vad duktig hon var på att hålla tiden :) Hoppas ni har det bra.

Själv sitter jag här med sammandragningar. Vet inte om det är på G eller inte, men det är spännande :) De började i natt, så då var jag uppe och packade bb-väskan :D Det blir väl så att jag går över tiden ändå säkert...
  • Lilymor
    Underbart! Grattis!!

{#emotions_dlg.flower}Baby{#emotions_dlg.flower}
  • Emmin

Idag har jag två dagar till bf. Var till barnmorskan igår och bebisen är fixerad. Har haft förvärkar sedan tisdag förra veckan. Nu är det dags tycker jag!

Mina killar har kommit på bf+3 och +4 så jag hoppas verkligen det händer något nästa vecka, annars blir jag lessen...

Ni andra då? Inga fler bebisar eller känningar?

• Nanna84

Nu är vår lille Liam här! 
    Han kom till oss genom akut kejsarsnitt den 15:e maj.
    Försöker nu komma in i mammarollen, men har nog inte riktigt fattad att denna söta lilla pojke är min! 

• Lilymor
    Nanna84 skrev 2011-05-21 15:27:27 följande:
    Nu är vår lille Liam här! 
    Han kom till oss genom akut kejsarsnitt den 15:e maj.
    Försöker nu komma in i mammarollen, men har nog inte riktigt fattad att denna söta lilla pojke är min! 
    GRATTIS!! Det måste vara underbart att äntligen få träffa sitt barn Hjärta

Själv väntar jag och väntar och väntar... Jag var beräknad till 17/5, men har inte haft minsta lilla känning än.
Svar på tråden BF ca 13:e Maj 2011