4 missfall.. Finns det hopp?
Vad roligt Marieh!
Toabesöken brukar vara rena terrorn i vårat läge! Jag brukar försöka slappna av, och tänka att man ändå inte kan göra något för att påverka. Kroppen lever sitt eget liv!
Vad roligt Marieh!
Toabesöken brukar vara rena terrorn i vårat läge! Jag brukar försöka slappna av, och tänka att man ändå inte kan göra något för att påverka. Kroppen lever sitt eget liv!
Jag har varit sjukskriven flera av mina påbörjade graviditeter pga upprepade missfall. Det har dock inte hjälpt, så det tror jag inte på. Tror att lätt träning är helt ok, kanske tom bra!
Vet ni hur det är om man får MF eller MA i v5, borde det synas på gravtestet(bli svagare) på en gång?
Ikväll kom det färskt blod, nu är det nog kört...
Kärt barn har många namn, beklagar! Ska också ringa min gyn idag för att höra om jag ska fortsätta med mina mediciner, eller om de vill mäta HCG-nivån. Tog ett gravtest imorse igen, och det är inte svagare. Tycker nästan att det är starkare än igår. Men det kan ju bero på många olika orsaker. Tror tyvärr inte att denna graviditet heller får stanna kvar. Alla mina MF/MA har börjat med att jag haft lite färgade flytningar till och från några dagar, sedan har det dragit igång. Eftersom det även kom lite klarrött blod igår så känner jag mig ganska säker, även om det för tillfället avstannat. Kom inga mängder, men ändå...
Ledsen för din skull!
Beklagar.
Någon som vet om gravtesten kan bli starkare än fast man fått MA?Känner mig så osäker om allt står rätt till i magen. Är i v 5+0 idag...Alltså blir testen starkare även om fostret dött?
Kärt barn, nej jag har inte varit inne på koll, för tidigt. Bara i v5.
Ja, nu är man inne i den här karusellen igen...att kastas mellan hopp och förtvivlan, som nog de flesta av er här säkert känner igen. Är gravid i v5+3. Mina MF eller MA brukar inträffa i v7-8. Oftast v6+några dagar, också upptäcks det vid nästa VUL.
Är så orolig denna gång att det redan ska vara dött, hade en liten blödning, och bruna flytningar i samband med att jag skulle fått mens. Trodde direkt att det var kört, men gravtesten har fortsatt att bli starkare, och jag har börjat få symtom. Och inga fler blödningar, peppar, peppar! Tänkte vänta ett tag till att be om VUL, eftersom det nog är för tidigt för att se något redan. Vid 6 fulla veckor kanske det skulle funka.
Jag lever som vanligt, men har slutat träna. Brukade jogga och gå powerwalks nästan dagligen men nu känner jag inget sug efter det. Vill bara att det lilla fröet i magen ska etablera sig, och stanna kvar!
Någon fler än jag som är i ungefär samma vecka här?
marieh, vad roligt att höra att du kommit så långt! Önskar att jag själv också var där! Dessa veckor jag har framför mig nu är pest och pina. Vill bara att tiden ska gå! När jag gjort mina VUL i v6+några dagar har vi alltid sett hjärtat slå, och allt ser toppen ut. Någon, några dagar efteråt dör den.
Lycka till på måndag, jag håller mina tummar för dig!
Snart ska jag till mina svärföräldrar och hälsa på, då kommer jag säker att få frågan hur det går för oss(dom vet lite om hur vi kämpar)Suck, jag orkar och vill inte svara. Just nu är det alldeles för privat, och jag vill vänta några veckor innan jag ens vill prata om det. Hoppas att hon har den goda smaken att bara vara tyst!