• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Barbaboo

Timoa, när ska du in på VUL?
    Du håller oss uppdaterade va?
    Jag hoppas INNERLIGT att det går bra <3

• Vilaa

Hej TS! Vad tråkigt att det inte gick ännu en gång =(

Jag tycker inte du ska vara rädd för skrapning utan det är oerhört skönt att få det gjort. Jag har haft 1 missfall
    som kom ut av sig självt och 3 MA:n som skrapades.
    Den senaste var ett sent missfall så där föddes först lillen fram och sedan skrapades jag efter det.
    Så 3 skrapningar alltså, ingen höjdar sits men samtidigt så säger ju läkarna att dom tar det väldigt försiktigt.

Nu har läkarna vid nån slags kontrastgrej hittad att jag har en skiljevägg i livmodern, som jag ska operera bort nu i slutet av feb. Jag hoppas det ska hjälpa mig få behålla en graviditet och jag skulle nog vänta tills operation om jag var du med, för att vara på den säkra sidan, Det tär att försöka och försöka, men man gör ju det ändå.
    En gång funkade det ju iallafall så nån gång måste det ju igen tycker man ju. Lycka till!

• Barbaboo

Vilaa, jag beklagar dina missfall.. måste varit sjukt jobbigt att föda fram fostret först.. huvva.. Jag gjorde en abort när jag var 16 år, jag var i 16 veckan och visste inte om att jag var gravid!! Hade mens som vanligt.. det var min mamma som funderade lite kring att jag var så törstig och kissnödig hela tiden.. men jag skulle till ungdomsmottagningen och göra ett klamydiatest och där upptäcktes det att jag var i v 16!! SJUKT.
    Hur som haver fick jag föda fram detta foster och det var det vidrigaste.. en förlossning helt enkelt.. när jag var 16!! Kan inte förstå..

Jag har gjort ganska många skrapningar och aldrig fått problem av det så jag kör på det.

I går började jag få ordentlig ont i magen och idag har jag smärtor, tagit 1000 mg alvedon och det hjälper något. Det börjar också komma lite blödningsaktigt.. så antagligen så är det ordentligt på gång nu och skrapningen blir mildare tack vare det.

Jag ska kolla på massa filmer idag och låta timmarna gå.. väntar hem min dotter efter skolan som jag njuter av extra mycket just nu.. hon tröstar mig fast hon inte vet vad jag går igenom.. tacksam <3

Återkommer med uppdateringar...

Tack för att ni hänger kvar i tråden och peppar!!

• timoa

marieh- vad du kämpar-eloge till dig!! jag fick vid 1a MA tabletter CYTOTEC som skulle få ut allt, men dessa var en katastrof för mig. skulle ta typ 9h innan verkade, men för mig gick det över en v varför jag fick tid för skrapning.
    nu kom blödningen igång & trodde väl allt var ute men gick ändå till den bokade tiden där de kollade-och precis som du säger- vid MA verkar det som allt inte kommer ut ändå med tabletter....så blev skrapning.
    nästa MA kände jag att jag ville ha skrapning på en gång, men har oxå varit orolig att det kan "paja" för framtida försök. nu har jag ju ändå blivit gravid 2ggr efter det, men börjar tänka-kanske är pga skrapningarna jag fått MA??
    men det hoppas jag verkligen inte. man försöker nog bara hitta alla möjliga förklaringar.
    skönt att läsa ditt inlägg vilaa

vilken grej marieh.....tänk att vara gravid i v16 utan att veta!! och hur OERHÖRT långt ifrån det är från vår skaffa-barn-värld nu...

• timoa
    Barbaboo skrev 2011-02-15 08:32:48 följande:
    Timoa, när ska du in på VUL?
    Du håller oss uppdaterade va?
    Jag hoppas INNERLIGT att det går bra <3
    gulle dig, tack!
    vul inbokat till 22feb, 6dgr kvar.... kommer självklart in här & skriver-antingen samma kväll alt morgonen efter....
    usch, jag får hjärtklappning bara jag tänker på det....! tycker det är så vidrigt. orkar inte med ett MA igen, med alla nya ivfer som följd...
    sen nu efter det som hände dig kan jag inte låta bli att tänka- jaha, tänk om vi nu SER ett hjärta, det är ju ingen garanti-du såg ju i v6 och sen inte....så kommer ju forsätta vara orolig till säkert v13-14....
  • Barbaboo

Ja det är verkligen skräp att vara gravid. Pyskiskt jobbigt som 17. Men ändå vill vi inget annat än att få våra bebisar till slut..

Runt 18 tiden i kväll började jag störtblöda och jag har haft sjukt ont i form av sammandragningar och kramper. Jag åker ändå in i morgon bitti eftersom jag tror att jag har mycket kvar ännu.. undrar bara hur natten ska gå..
    Nu hjälper inte alvedon längre =(

Jag har tagit kontakt med en kinesisk klinik som ska hjälpa mig att ställa kinesisk diagnos och behandling blir sedan örter.. jag tycker det låter spännande och är villig att göra allt. Varför kan inte en tusenårig läkekonst hjälpa mig när det har hjälpt miljoner andra människor.. jag litar inte blint till 100% på vår traditionella medicin, kan va bra med en kombo =)

Ja ja.. men här och nu.. måste gå å lägga mig.. försöka slappna av och hoppas att jag inte blöder så jäkla mycket i natt.. upp kl 05:30 och ta cytotec (tror jag det heter) sen till sjukhuset 07:30..
    Sen zzznark (narkos) och vips så är det klart.. snart där.. sen slipper jag detta..

Sen skriver jag och berättar hur det gått..

God Natt

• timoa

usch låter hemskt jobbigt!
    hoppas allt går bra idag och att du får ut allt, slipper smärtan.
    intressant med kinesisk diagnos, det får du berätta om sen.

• 0811
    Barbaboo skrev 2011-02-14 09:56:58 följande:
    Tack snälla ni, era skrivna ord värmer och mina ögon tåras.. bara för att jag vet att NI vet vad jag går igenom...

Jag ska upp till en undersökning nu och hoppas få komma in på en skrapning i morgon tisdag.
    Jag vill få det avklarat så min kropp och själ kan återhämta sig..

En sak ´har jag bestämt mig för. Jag ska genomföra myom-operationen nu. Jag sa ju att jag ville testa en gång till innan den operationen blir av.. nu har jag gjort det...

Även om jag har fått mycket vaga förhoppningar från läkarna att myomet är orsaken till missfallen så vågar jag inte, att inte, operera mig..

Tror ni att det är någon idé att försöka igen efter 5 missfall?
    Nej, vad tråkigt!

Idé är det förstås att försöka efter 5 missfall. Jag har haft 5 missfall (och fött ett barn, nu 3 åring), är nu gravid i vecka 35.

Sedan är det en annan sak om man orkar bli gravid en gång till med allt det innebär. Det kan ju bara du avgöra om du vill. För mig var denna graviditet (7:e) "sista försöket" hade jag bestämt, någonstans tar orken slut. 

Jag tycker det är jobbigt att vara gravid även fysiskt med illamående och besvärlig foglossning. Så nu ser jag fram emot att det snart är slut för min del och att jag aldrig mer ska vara gravid.

Jag längtar efter gravad lax och brieost. För mig har det varit en tröst vid mina missfall att jag plötsligt "fick" äta det igen, och att jag blev av med illamående, obehagliga gravidhormoner osv. Det gav som sagt mig lite tröst men det är ju olika för alla människor vad som lindrar. Att glädjas åt/umgås med sitt barn kanske?
  • Barbaboo

mlain, tack för dina hoppfulla ord =)

Nu är jag hemma igen efter operation. Trots skyfallen igår så fanns det en hel del att ta bort och jag kände direkt efteråt att livmodern var mjuk och medgörlig igen, från att har varit stenhårt igår och i morse.. Skönt!

Nu är det över för denna gång.
    Jag ska ta tillbaka kraften och bygga upp mig fysiskt, psykiskt, mentalt och känslomässigt.
    Jag ska resa utomlands,
    Jag ska "renovera" min livmoder från myom.
    Jag ska äta örter och få akupunktur.

Sen jäklar!

Kram.

• Barbaboo

Nu får ni hjälpa mig.
    Detta svar kom från Kinesiska kliniken idag..
    What to do??
    ....

Hej Marie,

Va synd att du inte kom tidigare. Då hade vi kunnat hjälpa dig att behålla barnet. Lycka till med skrapning imorgon.

Det är bra för dig att börja medicinera dig med kinesisk medicinen efter skrapning eftersom du blir mycket svagare än normalt. Med en bra återhämtning ökar din chans att bli gravid igen. Därför tycker vi att du ska köra igång med det så fort som möjligt.

-------

Ang myom:

Varför ska du operera bort myom när du kan bli gravid? Om det är pga återfallande missfall så är kinesisk medicin en mycket bra lösning (utan att du behöver operation).

För att göra en kvalificerad bedömning behöver vi veta följande:
    1. Var i livmodern myom växer, utanför livmodern, inuti livmodern, eller i mitten?
    2. Har de tänkt operera bort hela livmodern eller en del av livmodern.
    3. Vilka symptom upplever du från myom, har du tex mycket blödningar eller ont i magen mm?

Kinesisk medicin fungerar även mot myom, man kan också kombinera den med medicineringen på sjukhuset.

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?