• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Snusann

Jag är inne på min nionde graviditet, sonen är 4 år nu. Jag hoppas och hoppas att detta ska gå vägen. Gjort alla utredningar och liknande men de hittar inget. Otur här också! Jag är 32 så jag har fortfarande åldern med mig men det är inte säkert att det hjälper!

• CN83

Hej allihop! Kikar in här efter ca 1 års frånvaro ????. Tiden sen lille Elias kom har gått så himla fort och som ni mammor vet är man ju helt slut varje kväll. Har faktiskt varit lite skönt att fått lite distans till allt som var med MF och utredningar, sorg, förtvivlan och hopp.

Börjar så smått att fundera på att börja försöka på nytt igen. Hoppas vid Gud att denna gången isf blir lite smidigare. Det som jag känner denna gången är att jag känner mig lugn på något sätt. Blir det bara Elias så blir det bara det men klart att man hoppas.

Kämpa på allihop och ni som även tänker börja igen ????.

• Saftmedbulle
    CN83 skrev 2014-10-13 22:10:17 följande:

Hej allihop! Kikar in här efter ca 1 års frånvaro ????. Tiden sen lille Elias kom har gått så himla fort och som ni mammor vet är man ju helt slut varje kväll. Har faktiskt varit lite skönt att fått lite distans till allt som var med MF och utredningar, sorg, förtvivlan och hopp.

Börjar så smått att fundera på att börja försöka på nytt igen. Hoppas vid Gud att denna gången isf blir lite smidigare. Det som jag känner denna gången är att jag känner mig lugn på något sätt. Blir det bara Elias så blir det bara det men klart att man hoppas.

Kämpa på allihop och ni som även tänker börja igen ????.

Vi ska inte ha fler, men jag finns här och peppar!
  • SimonB

Läs boken Drömmen om ett barn av Tobias Åkerman. Den tar upp det här med återkommande missfall. Rekommenderas.

• ullin

Jag skrev ett megalångt inlägg men det försvann i cyberspace så blir en kort variant.

Jag är nu gravid i v 15 och det efter 1 MA och 3 tidiga mf sedan januari 2013. Utredningar har varit normala och inte visat på nån avvikelse. Är 38 år.

Har i denna graviditet gjort tre ultraljud som alla varit prickfria.

Så visst finns det hopp för er med fyra mf i bagaget. Önskar er all lycka till. Håll hoppet vid liv!

• jamka
    ullin skrev 2014-11-02 22:16:47 följande:
    Jag skrev ett megalångt inlägg men det försvann i cyberspace så blir en kort variant.

Jag är nu gravid i v 15 och det efter 1 MA och 3 tidiga mf sedan januari 2013. Utredningar har varit normala och inte visat på nån avvikelse. Är 38 år.
    Har i denna graviditet gjort tre ultraljud som alla varit prickfria.

Så visst finns det hopp för er med fyra mf i bagaget. Önskar er all lycka till. Håll hoppet vid liv!
    Tack! Vad glad jag blir när jag läser dina ord:) Har du barn eller blir det ditt första?
  • ullin
    jamka skrev 2014-11-03 19:29:35 följande:
    Tack! Vad glad jag blir när jag läser dina ord:) Har du barn eller blir det ditt första?
    Jag har två barn som är 15 och 20 år så detta blir en riktig sladdis. :) ska bli väldigt spännande.
  • visvto

Vad kan det bero på att det blir upprepade missfall? Och varför går det vägen ibland?

Är just uppe i mitt tredje missfall. Den här gången var jag så säker på att det skulle gå. Det skulle bli vårt sista barn.

Innan vi fick barn första gången, 2005, hade vi försökt i 7 långa år. Hormoner och utredningar, men det bara tog sig inte. Sen kom han, den efterlängtade sonen. Två år senare blev jag gravid med dottern. Det gick också hur bra som helst. Men sen...missfallen radade upp sig och ingen fattade vad som var galet. Det blev ju ingen utredning eftersom vi redan hade två barn.

JAg minns det som år av vul, cytotec och ständiga skrapningar, för kroppen verkade ha svårt att göra sig av med resterna av sig själv.

2011 blev jag gravid igen och det var precis som vid missfallen, med blödningar och ont, men den här gången gick det vägen och lillasyster kom till oss.

Nu går det ju bra, tänkte vi och blev gravida igen. Även denna gång med blödningar och den här gången kändes det inte rätt. Men grviditeten fortlöpte till kub-testet då vi fick toklåga siffror. Det blev fvp och pga kromosomfel ett sent avbrytande.

Och så nu då, 7 månader därefter. Plus, och glädje, men sen blödningar och ont och negativa grav-tester.

Vad är det som är på tok med oss?

• LivetmedBellaochAlicia

Jag skulle vilja tipsa alla som har varit med om upprepade missfall att ta kontakt med en överläkare på Helsingborgs lasarett vid namn Leif Mattihesen. Han leder en studie som hjälper kvinnor med upprepade missfall. Han har själv hjälpt mig att få mina två döttrar. Jag hade 3 missfall på raken utan förklaring innan jag hittade Leif och fick hjälp. Läs gärna mer om studien på min blogg http://livetmedbella.blogspot.se/2014/12/upprepade-missfall.html

Mvh Maria

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?