Alyssa skrev 2010-09-08 22:45:06 följande:
Men snälla du, har jag påstått att det ska bli för andra som det gjort för mig? Nope....
Precis som du försöker påtala alla "hemska" biverkningar så vill jag även påtala att det inte behöver vara så.
De måste ju självklart tala om vilka biverkningar som kan komma av behandlingen.
Jag "försöker inte påtala", jag har bara talat om att det finns biverkningar och att man kan få dem.
Och som andra också sagt, det finns säkerligen orsaker till att man rekommenderats ha fött de barn man vill ha själv innan man blir äggdonator, bland annat för att det finns en risk, om än liten, för överstimulering och infektioner som gör att man själv sedan inte kan få fler barn.
Och jag är som sagt var inte intresserad av att först dämpa min egen hormonproduktion för att sedan köra igång med hormonintag på högvarv för att sedan gå igenom äggplocket som uppenbarligen är så pass traumatiskt att man rekommenderas att inte köra bil eller vara ensam samma dag för att sedan gå hem och dessutom avstå från sex de närmaste fjorton dagarna - jag säger bara de saker som det informeras om från kliniker som utför äggplock och IVF via äggdonation - men det är jag det. Jag vill inte. Varför ställer man en fråga om man inte gillar svaren man får?
Du säger att du inte dömer någon, utan vill veta varför man inte donerar, men sedan när du svarar oss som besvarar din frågeställning så känns det ändå som att det är just det du gör, dömer alltså.
Det är jättefint av dig att du vill donera ägg och det är ju himla turligt att allt gått bra och du sluppit biverkningar, jag som inte reagerar särskilt bra på tillsatta hormoner överhuvudtaget tänker inte gå igenom det hela och så är det med den saken.
Nu ska jag gå och sova, för som vanligt när jag är här på FamiljeLiv så kommer jag alltid till samma slutsats - det är inte värt att sitta här och diskutera halva natten bara för att någon annan inte kan förstå min synpunkt på något.