Michisen skrev 2010-09-08 21:15:50 följande:
Till att börja med är jag inte lämplig som äggdonator, då vi har ärftliga sjukdomar i släkten, samt att jag haft en rejält djup och långvarig depression tidigare i mitt liv.
Dessutom är behandlingen tämligen krävande för en äggdonator, hade det varit lika enkelt som för män så hade det varit en annan femma, men hormonbehandlingar med nässpray i två veckor för att trycka ner de egna hormonerna, därefter hormoninjektioner under tio dagar, ultraljud och blodprover och till slut utsugning av ägg låter inte lika skoj som en orgasm och sen är det klart, så att säga. Biverkningar som svettningar, vallningar och magsvullnad tillika - även om de går över efter avslutad behandling så känns det inte som en simpel procedur.
Om de på något sätt kunde lösa den medicinska biten av behandlingen så att den blir enklare för äggdonatorn så skulle jag kunna överväga saken, fast som sagt, jag är inte någon lämplig donator av andra orsaker.
Men som det är idag så är jag faktiskt så egoistisk att jag inte vill genomgå den behandlingen. Det räcker med att jag ger blod och donerar resten av eventuellt användbarhet efter döden.
För övrigt så har min make invändningar mot äggdonation också, då han inte vill att det ska finnas okända halvsyskon till våra barn. Det är hans känsla och vilja i saken.
Fast biverkningarna är inget garanterat, jag fick inga sånna biverkningar och nässpray är inte heller ett måste. Det finns olika sätt att göra det på. Nu målade du upp värsta scenariot.