• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • idab84

Frukarlsson3
    Va skönt! Ändå lite mer hopp :)
    Skönt att vara igång, att ni iallafall får svar...
    Fortsatt lycka till o uppdatera är du snäll :)

• Saragbg

Frukarlsson 3 åh jag önskar er all lycka och tycker det var dumt utav läkaren att säga massa saker han inte har fakta på :/ hoppas ni får mer svar som kan göra er lite lugnare! Stor kram

• Carla300

Är det någon kvar här?

Jag har en vecka kvar till fvp och 13 dagar kvar tills svaret kommer. Har väldigt svårt att relatera till normala gravida nu. Känns som en helt annan värld! Är i vecka 14+0 idag. Tänk så långt i graviditeten jag kommit redan och om tre veckor kanske jag måste avbryta:/ Jobbigt att man hinner gå så länge som gravid! I det stora hela är väl några månader inte så mycket men nu känns det väldigt jobbigt att tänka på att gå igenom en till graviditet om den här inte är frisk. Tror faktiskt att det här är det värsta jag varit med om! Denna väntan och ovisshet...

• idab84

Som du vet har ja 13 dagar kvar till fvp... Dagarna rullar ju på :)

Hoppas inte denna tråd dog ut?

• curlysun

Jag är kvar och kollar lite då och då hur det går för er.jag väntar nu på rul den 15/3. Hoppas att allt går bra för dig. Jag tycker med att det är jobbigt att vänta på allt och man kan inte göra nånting.

• idab84

Ja är just nu obehagligt positiv.. Som sagt 13 dagar till fvp och ytligare 5 till vi har svar...
    Ska träffa kurator imorrn på spec mödravården, känns bra..
    Väntan går just nu liiiite lättare men tar en dag i taget enu... Magen börjar puta något vilket ja gör allt för att ignorera ...

Hoppas de går bra för oss alla som väntar o lika bra för Er som fått ert svar :)

• Minnie

Carla300: Vi är i exakt samma sits. 14+1 för mig och FVP samma dag. Hade ordentligt breakdown igår... grät för första gången under hela grav. Jag är allra mest orolig för att det ska bli missfall och att vi får veta att det är friskt.
    Innerst inne känns det som allt är bra och därför är jag mest orolig för om det går åt hvete med provet. Vi har redan beslutat vad vi ska göra om det är något fel och då kommer jag nog ändå känna att fvp var värt all ångest innan.

• Carla300

Minnie: Vi får räkna dagarna tillsammans då:) Fick du dåliga siffror på kub eller varför gör du fvp?

• LinaLinnea

Denna väntan på det jäkla svaret gör mig GALEN!! Har ju fått snabbsvaret och det var OK men kan inte slappna sv helt förrän hela testet är färdigt. Idag har det gått exakt 2 veckor sedan jag gjorde FVP och kanske behöver vänta upp till ytterligare 2 veckor innan jag får svar :( Det kan nog inte bli drygare än såhär. Känns som om man väntat ett år redan!!

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!