• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • idab84

Åh lycka till nu ska hålla alla tummar ja kan :) snälla uppdatera oss !!!

• LinaLinnea

Imorgon är dagen D för min del. Doktorn ska ringa imorgon eftermiddag och meddela provsvaren på snabbtestet. Alltså svar på trisomi 13,18 och 21. Det blir exakt en vecka sedan FVP gjordes. Det fullständiga svaret på odlingen tar ju ca 3 veckor. Fyyyy vad jag är nervös nu kan jag meddela. Kommer dessutom vara på jobbet imorgon när jag väntar samtal. Har nog aldrig varit med om en större ångest och oro i hela mitt liv :( Kommer inte kunna sova inatt. Var iallafall hos BM idag och lyssnade på hjärtljuden och plutten lever därinne :) En liten vinst i sig efter fvp:et känns det som. Någon annan som är nära provsvar?

• LinaLinnea

Förresten. Min läkare som gjorde FVP sa att missfallsrisken i själva verket är ca 1:1000, om allt görs enligt protokoll under själva provet. Det är alltså inte alls 1% som det står som officiell siffra. Klart att det kan vara olika på olika sjukhus men det diffar nog inte så mycket. Det är en liten tröst i väntan på provsvar iaf!

• idab84

Linalennea håller tummar för dig och hoppas på de bästa!!!

Snälla uppdatera oss imorrn :) hoppas hopps hoppas

• LinaLinnea
    idab84 skrev 2013-02-26 16:34:29 följande:
    Linalennea håller tummar för dig och hoppas på de bästa!!! Snälla uppdatera oss imorrn :) hoppas hopps hoppas

Tack så mycket! Jag håller tummarna för dig/er också! Jag lovar att uppdatera när jag fått svar. Lär få hjärtstillestånd när mobilen ringer imorgon. Denna våndan önskar jag inte ens min värsta fiende :( Fy, usch och blää!!
  • FruKarlsson3
    LinaLinnea skrev 2013-02-26 16:26:54 följande:
    Imorgon är dagen D för min del. Doktorn ska ringa imorgon eftermiddag och meddela provsvaren på snabbtestet. Alltså svar på trisomi 13,18 och 21. Det blir exakt en vecka sedan FVP gjordes. Det fullständiga svaret på odlingen tar ju ca 3 veckor. Fyyyy vad jag är nervös nu kan jag meddela. Kommer dessutom vara på jobbet imorgon när jag väntar samtal. Har nog aldrig varit med om en större ångest och oro i hela mitt liv :( Kommer inte kunna sova inatt. Var iallafall hos BM idag och lyssnade på hjärtljuden och plutten lever därinne :) En liten vinst i sig efter fvp:et känns det som. Någon annan som är nära provsvar?
    Håller tummarna att allt ser bra ut!!

Har jag tur så kan jag få ett telefonsamtal imorgon. Jag gjorde mitt moderkaksprov i måndags. Men eftersom jag är anlagsbärare till en könsbestämd sjukdom så kollas alltid könet först. Är det en flicka så kollas inget mer... är den en pojke skickas proverna till danmark för vidare koll.

Förra gången ringde de på onsdagen (gjorde provet på en måndag då med) och berättade kön, eftersom det var en pojke så innebar det ytterligare väntan, men de ringde redan på fredagen och sa att han var frisk!!!

Så förhoppningsvis får jag ett samtal imorgon..... hoppas fast ändå inte om ni förstår vad jag menar!!?? 
    Väntar tredje barnet :), vad har jag gett mig in på ;)
  • LinaLinnea
    FruKarlsson3 skrev 2013-02-26 18:23:00 följande:
    Håller tummarna att allt ser bra ut!! Har jag tur så kan jag få ett telefonsamtal imorgon. Jag gjorde mitt moderkaksprov i måndags. Men eftersom jag är anlagsbärare till en könsbestämd sjukdom så kollas alltid könet först. Är det en flicka så kollas inget mer... är den en pojke skickas proverna till danmark för vidare koll. Förra gången ringde de på onsdagen (gjorde provet på en måndag då med) och berättade kön, eftersom det var en pojke så innebar det ytterligare väntan, men de ringde redan på fredagen och sa att han var frisk!!! Så förhoppningsvis får jag ett samtal imorgon..... hoppas fast ändå inte om ni förstår vad jag menar!!?? 
    Väntar tredje barnet :), vad har jag gett mig in på ;)

Hoppas verkligen att det blir ett bra svar. Håller tummarna och tänker på er! Vilken vecka är ni i? Känner ni sparkar än? Min bebis i magen rör sig och sparkar hela tiden och jag är bara i vecka 15+2! Kan tom känna utanpå magen redan. Det är iofs min andra graviditet så set brukar ju kännas tidigt. Kan inte riktigt njuta av det än :( Känns så surt. Åååh vad jag vill att det ska bli imorgon! Men samtidigt ändå inte :-/
  • LinaLinnea
    Carla300 skrev 2013-02-26 18:50:08 följande:
    Lycka till ni som väntar svar imorgon:) Håller tummarna att allt är bra!

Tack så mycket!!
  • idab84

Ja känner inga sparkat är i vecka 14 (13+0) hoppas ja "slipper" fram till ja fått svar...

Som sagt håller bu tummar för Er som får svar imorrn !!!

Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!