LinaLinnea skrev 2013-02-26 16:26:54 följande:
Imorgon är dagen D för min del. Doktorn ska ringa imorgon eftermiddag och meddela provsvaren på snabbtestet. Alltså svar på trisomi 13,18 och 21. Det blir exakt en vecka sedan FVP gjordes. Det fullständiga svaret på odlingen tar ju ca 3 veckor. Fyyyy vad jag är nervös nu kan jag meddela. Kommer dessutom vara på jobbet imorgon när jag väntar samtal. Har nog aldrig varit med om en större ångest och oro i hela mitt liv :( Kommer inte kunna sova inatt. Var iallafall hos BM idag och lyssnade på hjärtljuden och plutten lever därinne :) En liten vinst i sig efter fvp:et känns det som. Någon annan som är nära provsvar?
Håller tummarna att allt ser bra ut!!
Har jag tur så kan jag få ett telefonsamtal imorgon. Jag gjorde mitt moderkaksprov i måndags. Men eftersom jag är anlagsbärare till en könsbestämd sjukdom så kollas alltid könet först. Är det en flicka så kollas inget mer... är den en pojke skickas proverna till danmark för vidare koll.
Förra gången ringde de på onsdagen (gjorde provet på en måndag då med) och berättade kön, eftersom det var en pojke så innebar det ytterligare väntan, men de ringde redan på fredagen och sa att han var frisk!!!
Så förhoppningsvis får jag ett samtal imorgon..... hoppas fast ändå inte om ni förstår vad jag menar!!??