• lavender

Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!

Jag gjorde moderkaksprov i måndags pga höga siffror på KUB:en.

Det var en nervös väntan innan provet och är en nu en minst lika nervös väntan på provsvar, så nu undrar jag om det finns fler därute så vi kan vänta och tillsammans?

• Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!
  • LinaLinnea

Idab84 och Carla300: Tack så mycket och jag hoppas att ni också får bra svar. Jag tror att ni får det. Håller tummarna till tusen!!!

• FruKarlsson3
    LinaLinnea skrev 2013-02-27 16:27:47 följande:
    ALLT ÄR NORMALT!!!! Jag är sååå lycklig!!!! :) Tack för allt stöd och pepp och håller tummarna för att ni får bra svar också. Kram!!
    LinaLinnea skrev 2013-02-27 16:27:47 följande:
    ALLT ÄR NORMALT!!!! Jag är sååå lycklig!!!! :) Tack för allt stöd och pepp och håller tummarna för att ni får bra svar också. Kram!!
    Grattis så roligt! Jag är såå glad för din/er skull!!!

Själv fick jag med svar idag. Vet inte vad jag ska känna riktigt, känner mig väldigt dubbel. Det är ju så att jag bär på en könsburen sjukdom så först kollar de kön och sen skickas provet vidare. Idag ringde de och sa att jag väntar en liten flicka!! JIPPI!!!! Men, de såg även en avvikelse i kromosomerna :(. Känns väldigt konstigt eftersom det vi kollade var ju just denna speciella sjukdom. Visst vet man ju att det finns en risk för annat såklart. Men på något sätt så känns det lite ironiskt. Man oroar sig för något och så blir det något helt annat.

Så imorgon ska vi till klinisk genetik i Gbg för att få reda på mer. Vi fick veta att hon har tre x-kromosomer istället för två. Och det vi har hittat när vi har googlat har ändå varit ok information att ta in och smälta. Inget vi skulle göra abort för! SÅ självklart är vi glada!! Men vi vill inte ta ut något i förskott innan vi varit där och pratat med dem och fått mer information om vad detta innebär för henne och för oss!!

Tack för allt stöd och lycka till!!!

Väntar tredje barnet :), vad har jag gett mig in på ;)
  • idab84

Frukarlsson3 då får man gratta till en flicka :)
    Och fortsätta hoppas att de kommer gå bra o att ni går bra besked imorrn... Ska fortsätta hålla timmar o tår ;)

• FruKarlsson3

Tack snälla ni :). Jag uppdaterar imorgon efter vi fått veta lite mer!!

Väntar tredje barnet :), vad har jag gett mig in på ;)
  • curlysun

Fint att det är en flicka. Har läst lite om Trimble x syndrom och vissa saker låter inte alls konstigt och det kan vara så olika men man blir ju lite chockat vad det kanske innebär. Hoppas att ni har bra läkare som kan förklara hur det ser ut. Lycka till med allt

• Carla300

Det behöver inte vara en dans på rosor att vara gravid! Mina två första gick det väldigt smidigt med. Men nu! Tänk om det inte visar på kromosomavvikelser, då får man oroa sig för fel på organ tills dessa blivit uppkollade ordentligt och sen om det är bra så får man oroa sig för fosterdöd i samband med förlossningen eftersom bred nackspalt ökar risken för det. Kan säga att om vi får ett friskt levande barn i höst så kommer jag INTE att utsätta mig för en till graviditet!

• LinaLinnea
    Carla300 skrev 2013-02-28 11:16:37 följande:
    Det behöver inte vara en dans på rosor att vara gravid! Mina två första gick det väldigt smidigt med. Men nu! Tänk om det inte visar på kromosomavvikelser, då får man oroa sig för fel på organ tills dessa blivit uppkollade ordentligt och sen om det är bra så får man oroa sig för fosterdöd i samband med förlossningen eftersom bred nackspalt ökar risken för det. Kan säga att om vi får ett friskt levande barn i höst så kommer jag INTE att utsätta mig för en till graviditet!

Nej det är verkligen ingen dans på rosor. Förstår inte att man orkar egentligen. Psykiskt utmattande är ju ett mildt uttryck i sammanhanget.
Svar på tråden Väntan för och efter MKP/FVP - kom in här!