• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Xgirl83
    am_zandra: Jag är så impad att du bara kan låta bli godiset sådär!! Här har man ju smällt i sig en Geisha plus lite chips...och så fika tidigare idag. Ojojoj... Men tänk så mycket pengar man lägger på godis och sånt onyttigt om man äter det ofta, då är det ändå billigare att äta kräftor eller annat gott en gång i veckan.

barbamamman: Roligt att shoppa kläder!! Jag gjorde en beställning på Lindex shop online i förrgår med den rabatten, inte fel. Blev tre tröjor och ett par jeans till Selma, plus tumvantar. Men när jag visade Selma vad jag köpt på hemsidan så började hon istället peka på en massa olika klänningar och ville ha dem. Men hon har så mycket klänningar redan, suck. Tror hon ska bli nöjd över tröjorna ändå. Jobbigt att Fredde blev sådär i butiken, måste ju vara jobbigt att aldrig veta när han ska bli arg eller så ju. Jaså, så du äter tabletter mot din PMS?? Jag har ju tänkt söka för det också. Fick du träffa en läkare då på efterkontrollen som fixade det? Jag vet inte riktigt vart man ska vända sig. Fast nu har jag hört att många blir hjälpta av hormonspiral, så jag funderar lite på om det kanske är rätt preventivmedel för mig, eller om jag ska ta kopparspiral och få tabletter utskrivet mot PMS:en. Usch vad ledsen och arg jag kände mig i förmiddags. Man bara hoppas att mensen kan starta så att detta går över.

Madde: Haha, sådär kan Arvid också vara ibland, sova dåligt en dag och en sova massor nästa dag.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83
    Zandra: Men oj, kan hon nästan sitta!! Duktiga tjejen verkligen!
  • Madde01
    Zandra - Jo man får väl passa på lixom Glad Blev inte direkt någon promenad igår, direkt efter jag hade skrivit det här så började det ÖS regna ute.. Så tråkigt, sedan regnade det hela dagen fram tills typ 18 o då var det middag här hemma.. Oj kan hon redan sitta? Det kan inte J , haha.. Långt i från.. mmm, gott med kräftor .. Älskar det ..

Xgirl- Ja, det är konstigt.. Idag fick man gå upp kl.6 .. Usch då..
  • lunaria

x-girl: jo men det drar iväg om man köper gott typ varje dag som man gjorde innan, pluss chips o godis på helgerna..tror inte det blir dyrare att äta kräftor iaf. jag trodde verkligen inte jag skulle klara av det, men jag har också haft väldig abstinens efter det oxå..som tur är just att Dan okså slutat, annars hade jag aldrig klarat det. han ser till att vi inte köper något, jag hade kunnat falla dit direkt annars!! va gott med Geisha, mumsens!! jo då, hon kan sitta helt själv i soffan o börjar kunna göra det på golvet . inte så jättelånga stunder, men det blir längre o längre..men man får hålla stenkoll för om hon får syn på något hon vill ha så tar hon sats o slänger sig mot det .

madde: nä va synd att det började ösregna hos er . men oj, då kanske Linn är väldigt tidig??

idag så vaknade Linn 4.45!! var inte så poppis kan jag säga. försökte få henne att somna om i vår säng, eller åtminstone ligga still, men hon kan ju resa sig till sittande bara hon har en kudde bakom huvudet så hon satte sig upp hela tiden!! men så tog jag bort kudden, men då rullade hon på sidan o satte sig någorlunda upp iaf . har mao upplevt nackdelen med att hon är så rörlig, Noah låg ju still som dö sill när han var såpass gammal som Linn är!! o han kunde somna om i vår säng oxå om morgnarna..

• 7 michelingodingar

am zandra:vilken liten busunge ni har så duktig hon är redan
    så ni fick oxå en piggelin unge idag
    duktig du är som kunnat avstå godiset jäklar här går det bara inte maken har inte ätit godis på 14 dagar nu

ja jag vet inte men alwin har ju haft feber sen i fredags och igår när ja bar på honom så liksom klafsade det till i örat på honom o sen gick han ju o tog sig åt örat hela dagen igår men han var inte ledsen eller så men han verkar kunna tåla smärta rätt bra!!

ja jag vet ju att fredde funkar på det sättet och tänkte mig ju inte för den här gången utan skulle förberett honom på det då hade det gått bättre men jag tror att vi beställer åt honom hädanefter han tycker det är jobbigt att behöva gå i affärer öht men nu är det ju så svårt o köpa åt honom när han är så förbaskat lång ju!! (171 cm)

xgirl:ja jag älskar o köpa kläder til barnen älskar lindex kläder, kollade efter den där jackan som vi pratat om men den har fortf inte kommit
    vi brukar kunna läsa av fredde o se när han spårar ur men nu var vi ju i affären så jag tänkte mig ju inte för heller när jagz sagt att det var till honom vi skulle köpa men man lär sig av misstagen och jag hoppades kanske lite att nu när han är 14 år så ska han kunna ta såna saker men nää det gick tydligen inte så man lär sig ju hela tiden vad som funkar o inte!!

ja jag fick tabletter utskrivet o herregud vad allt blev till det bättre,är guld värt kan jag säga!! från att ha blivit arg och sur, tvärilsk till o kunna gråta för ingenting ha noll tålamod med barnen osv så blev jag coollugn har super tålamod med allt o med barnen och ingen risk att jag ska försöka slå ihjäl nån på kupen nää mitt liv blev till det bättre med hjälp av dom!!
    jag träffade läkaren på efterkontrollen och hon skrev ut medicinen åt mig vänd dig till din BM hon kan hjälpa dig med detta!!

madde:haha jaa jag älskar ju o köpa kläder åt barnen så då är det svårt o bara köpa åt en sen behövde dom andra barnen oxå lite kläder men fredde var den som det var mest akut till!!

inatt har vi fått sova tjoohoooo agathon somnade strax efter 18 och sov till 04.30 då åt han mat o var visserligen vaken en stund men det pga att alwin vaknade o var klarvaken o ropade till slut gick maken upp med alwin och jag o agathon sov till strax efter 08 det var så himla skönt o få sova!!!!

undrar om agathon har öroninflammation oxå igår vart det helt plötsligt jätteblött i ena örat o geggigt ska till bvc i morgon o höra om hon vill kika i örat på honom!!

• Pilea

Tjenixen!

Idag har vi hunnit med en del. Först iväg o rösta efter frukost o leka i parken. Käka lunch o fixat ute på altanen (ställt in utemöbler osv) Sen plockat äpplen från trädet o ansat till det lite o även rönnen.

Här blev det röst på alliansen! Dels för att jag vill ha kvar vårdnadsbidraget så möjlighet finns att vara hemma lite längre. Sen tycker jag det ska löna sig att arbeta + att alla ska få samma chans när det kommer till utbildning, inte bara akademiker utan även dom som är praktiskt lagda som kan få yrkesutbildning. 
    Tror inte heller på förhöjda bensinpriser eller påtvingat delad föräldrapenning osv.

Nu måste jag ta Max som inte är så nöjd! Kikar in lite senare o läser vad ni skrivit.  

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Pilea
    Barbamammans...
    Men va skönt att han kom hem i hyfsad tid iaf så ni fick lite "fredagsmys"  

Oj, va jobbigt att Fredde reagerade så!

Säger det samma, vad vore livet utan choklad Det är väl typ det ända i godisväg jag käkar. Eller jag gillar ju godis, är inget fel på smaken, men jag känner sällan sug, förutom av choklad då. 

Va skönt att du fick sova, men stackars Agathon om han också har öroninflammation! Har alla barn varit "öron-barn" ? 

Xgirl83:
    Hoppas mensen kommer snart då, jobbigt att gå o må dåligt!

am zandra:
    Oj, vilken tjej som redan kan sitta hyfsat
    Tyra var 8mån när hon kunde sitta själv utan stöd på golvet.
    Jobbigt att hon vaknar så tidigt! Max vaknar ju iofs rätt tidigt han med, men han ligger tyst om ingen uppmärksammar honom o tillsist somnar han om.

Madde01:
    Förstår att du är stolt, vilken kille som börjat åla

Här går det framåt med smakisarna o ingen är gladare än jag! Har kört med potatis o majs vid lunch o gröt med mangopuré på kvällen. Är ju bara några skedar, men han käkar iaf Ser supergulligt ut för han snuttar o har tungan precis som när han ammar så han liksom suger i sig maten från skeden  
    O som det luktar nu när han bajar eller lägger av en fis, blä! Igår när jag kom ut från badrummet sa jag till sambon "Åh shit! att så några skedar kan lukta så illa, nu luktar det typ människobajs" Vilken clever kommentar från mig va  
  • 7 michelingodingar

suck jaha 4 års allians styre igen då fy fan rent ut sagt nog för att de rödgröna inte heller var mycket o hurra för men hellre dom som har lite medmänsklighet än de andra!! jaja återstå o se vad som händer nu då!!

pilea:oj vad mycket ni gjorde igår!! skönt när saker o ting blir gjorda!!

nej det är bara abbe som är öronbarn,fredde hade några öroninflammationer som liten men mer än så var det inte,tjejjerna har kanske haft det ett par ggr bara medans abbe jaa herregud du vet ju hur det varit med honom, freya har väl haft ett par st bara o alwin nån gång han med.
    ska be bvc kolla idag om det nu är det han haft med tanke på febern oxå!!

vad skönt att det gått framåt med maten iaf haha kan inte annat än hålla med agathon fiser såååna sura fisar sen vi började med gröt o lite smakportioner av mat!!

blir till o ringa återbud till gyn skulle ju dit på torsdag men nu har jag ju inte haft några konstiga blödningar på 14 dagar så då känns det helt meningslöst o åka dit och sen så dök mensen upp här för en stund sen "bara" en månad försenad

JUBLAR på fredag vet ni vad vi ska göra då ÄNTLIGEN jooooo riva ut vårt badrum för på måndag ska grundarbetet vara klart för då kommer mattläggaren o fixar badrumet tänk o få ett nytt fräscht badrum utan fukt och mögelskador kan knappt fatta att det äntligen ska bli av!!!!

• Pilea

Det råder delade meningar om att det blev en alliansregering Däremot är det fruktansvärt att SD kom in i riksdagen, ett jäkla rasist- o missnöjes-parti, nej tack!!!
    Låt oss verkligen hoppas att Miljöpartiet tar sitt ansvar!

Ja, ja, nog om det! Alla tycker vi väl olika!

Idag har Alve varit o tagit bort gipset, pappsen följde med. Men nu är han feg igen o vågar inte stödja på foten, tror att det ska göra ont. Han fick ett bandage bara för att det skulle kännas tryggt o bra för honom, har ingen annan funktion. 

Barbamammans...
    Hoppas det går bra på bvc!
    Skoj att badrumsrenoveringen tar fart! Du vet ju hur lågt tid allt tagit för oss
    Vi ska väl dra igång med köksrenovering snart, ska börja riva väggen mellan matrummet o köket o sen ska sunk-köket väck  

• Xgirl83
    barbamamman: Åh, vad härligt med nytt badrum! Måste kännas underbart. Ja kanske det var öroninflammation han hade då! Märkte du något att han var mer ledsen när han låg ner, för det gör väl många gånger mer ont?

Pilea: Åh, renovera köket, jag är något avis! Men känns inte som vi har råd nu, vi skulle väl typ antingen få ta alla sparpengar eller också ta lån, och det känns inte som rätt tid för mer lån nu med föräldraledighet osv. Även om det säkert på sikt skulle löna sig då vi nog kunde få bort topplånet då..

Ja fy, de där SD i riksdagen det var inte bra. Och såg ni från deras valvaka, när de stod och skanderade "Jimmy Åkesson, shalalalala", som om de var några jäkla fotbollshuliganer. Det säger väl det mesta?? Känns inte som rätt sätt att visa upp sig som ett seriöst parti som vill mäta sig med de andra.

Var på BVC med Arvid idag. Han väger nu 6970, hade ökat nästan 700 g på tre veckor! Men det är nog normalt för han låg fortfarande likadangt på kurvan. På längden hade han väl bara vuxit 1-1½ cm tror jag, fast sköterskan tyckte att hon kunde ha dragit lite mer i honom när hon mätte. Vi pratade om Selmas tal lite också, sköterskan frågade hur det gick eftersom hon knappt ville öppna munnen på 2,5-årskontrollen. Och jag sa att vi föräldrar har aldrig oroat oss eftersom hon pratar mycket när hon är med oss (tycker vi). Men när andra är med så pratar hon ofta nästan inget alls! Och nu börjar hon bli så stor så man undrar om det inte skulle börja släppa snart? Hon är också helt tyst om folk försöker prata med henne, ställer frågor och sådär. Sen dessutom det lilla hon pratar med andra är det inte många som förstår. Och BVC-sköterskan sa att de behöver inte prata rent, men de ska ha ett språk som utomstående kan förstå. Och det har hon då inte än i alla fall! Så från att inte ha oroat mig för hennes tal alls innan så har jag mer börjat tänka på det nu, eftersom det aldrig släpper så att hon kan göra sig förstådd med andra än oss. Så jag ska höra efter lite på dagis med personalen, hur mycket hon pratar där och så. Hon går ju på ett familjedaghem med dagmammor, så där har de inga utvecklingssamtal eller så. Jag tycker att om man träffar barn i samma ålder så pratar de oftast både mer och tydligare än Selma..

Ingen mens än, men idag är humöret bättre, dock huvudvärk och lättretlig.
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)