• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Pilea

Gjorde som jag skrev, trotsade regnet o gick till Lidl. Hittade väl inget skojsigt direkt (ibland har de bra erbjudanden). Kom iaf hem med sköljmedel, diskmedelstabletter, disktrasor, tops, pasta, ris, bananer o ett par leggings

Madde01:
    Inget kul att du inte känner dig på topp o får ta kämpiga nattningar själv! Men va bra att du fick shoppa lite iaf

am zandra:
    Typiskt att det inte inte var något givande möte för Dans del!

catha skrev 2010-09-21 14:09:43 följande:
    Ååh, jag pratar gärna om annat än bebisar!!
    Jag letar faktiskt efter mammor och pappor som vill fortsätta utvecklas i karriären, intellektuellt och som individer.
    Jag tycker det skulle vara roligt att träffas, precis som alla föräldralediga, med barn men utan att det är de som förenar oss. Till exempel enligt samma koncept som bokklubbar - vi sätter ett tema inför varje träff, eller kanske att vi bjuder in inspirerande personer att hålla seminarium. Är det någon som tycker detta låter kul så hör av dig! :)
    Välkommen!
    Men jag håller det gärna på den här nivån, att man pratar här på FL!

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • 7 michelingodingar

skulle skriva men nu vill inte barnen vara snälla mer så jag återkommer ikväll maken jobbar på öland så han kommer ev inte hem på några dagar nu så man får ta allt själv Foten i munnen jaja dom ska snart sovaFlört

• Madde01
    Zandra - Ja jag vet faktiskt inte vad det kan vara som spökar.. Jobbigt är det .. Men men .. Man försöker hålla humöret upp så länge Julius är vaken iaf Skrattande åh, va gulligt med kostym..och 200kr är ju ingenting,.. Hoppas den passar, när är dopet ? Skrattande

Pilea- Ja men man kämpar på , hehe.. Hoppas det vänder snart bara Glad Japp, tyvärr belv det ingen shopping till mig, men till Julius o det är lika kul det Skrattande om inte ännu roligare , nu när man köper till sig själv får man ju bara ångest .. haha..

Barbamamman- Har ud också en karl som reser i sitt arbete, tror sambon ska åka i väg till Sundsvall nästa vecka i några dagar ..
  • Pilea

am zandra:
    Missade ett inlägg märkte jag nu!
    Skoj med alla dopförberedelser, jättebilligt för en kostym ju!  

Väntar på Robban som spelar innebandy efter jobbet, han skulle köpa med sig mat hem, jag hoppas på Sushi Han har föresten kommit ordentligt med träningen, gymmar mån o tors o spelar innebandy på tis. Och vad gör jag? sitter hemma o glor på idol   

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • lunaria

Pilea: var på Lidl igår, men det var lite dåligt med mat där. fast vi kom iaf hem med lite ändå, finns alltid något man hittar där hehe. har du nära till Liidl du då??

barbamamma: jobbigt att han är iväg igen då!! hoppas ungarna lugnar sig!!

madde: du har inte ägglossning eller mens i sikte då?? märker att jag nu för tiden får stora problem med humöret vid ägglossningen kan jag säga!

dopet blir av den 27:e november . nä 200kr var ingenting, men just med kostymer o såna grejer var de billigare än på Tradera med är jätteglad för att vi hittade en. tänk förra året på vårt bröllop hade Noah st 80 på sin kostym, han har verkligen växt .

fyy alltså, Noah låste in sig på toaletten här i emTyst. o Dan var iväg till biblioteket så jag ringde honom så han fick springa hem för vi har verktygen i källaren!! o Noah vart helt hysterisk stackarn o det hjälpte inte hur jag än försökte få honom lugnGråter. vi lyckade få öppnat dörren, men Dan sa att det måste varit Noah som fixat det själv för den grejen som han stoppade in passade inte. nu gäller det att vi hittar nå't som gör det om det skulle hända nån gång till!!

idag satt ungarna o lekte så fint tillsammans

o här är glada skruttan..bilden är några dar gammal dock o de flesta av er kanske har sett den på fejjan

ska strax in till grannen. vi ska ha syjunta o brodera o väva o sån't en gång i veckan. hon är rätt så ensam o deprimerad ibland så vi kan hålla varandra sällskap o ha det lite kul . känns skönt eftersom hon vet hur trött o sliten jag är så man känner inte att man måste vara på topp när vi ses

• Madde01
    Zandra- ja du, mens har jag ju till o från just nu.. den är jätte knasig Tungan ute Usch då, hade han låst om sig själv alltså? vad söta dom är tillsammans, hon sitter ju super sabilt ju... Vad stor hon ser ut Skrattande

Glömde ju skriva att vi var på sista föräldrargruppen idag, så passade på o mäta o väga Julius så nu har han passerat 7 kilos gränsen Skrattande hurra ... han väger nu 7,1kilo och är 64cm lång...
  • 7 michelingodingar

pust nu är dom minsta duschade o lagda iaf!! men jisses idag tror jag dom röjt järnet mer än vanligt som duracellkaniner!! dessutom har jag haft en dust med filippa gode tid säger jag bara men denna gång så gav jag mig bara inte hur mycket hon än skrek o gapade här!!

catha:sääger som pilea välkommen hit men jag håller mig nog här oxå

madde:haha nää inte agathon han kan knappast klättra upp vid huvudet på mig nää det är alwin som är en liten klängapa dom dagar han inte har abbe o freya hemma o slåss med
    tråkigt att du mår dåligt,hoppas det ger med sig snart!!
    kul med shopping
    njaa reser o reser,han åker runt till bönderna o servar deras "stall" fixar utgödslingar säljer vissa produkter,bygger nytt osv han har ett område på ca 10 mil åt varje håll men nu var det ett ställe ännu längre bort där dom behövde en extra man på jobbet och då fick maken ta det meningen var att han skulle stannat där då vi har ca 15 mil dit och han inte visste hur pass länge dom skulle jobba till men nu bestämde han sig för o åka hem o åka tidigt i morgon bitti igen då!!

men vad är det för pluttar ni har trots att agathon är född i v 35 så väger han som en liten sumobrottare

am zandra: men vad stadigt hon sitter jösses det där är då ingen liten bebis längre fina kort på dom!!
    så meningslöst o behöva åka så långt för så kort tid
    kul att du hittat en sån billig kostym,vad kul o kunna fynda så där
    bajset kan inte bero på att det är tänder på g då??.....
    men stackars noah fy vilken panik får hoppas han inte gör om det igen!!
    suck ja jag fasar lite för o plugga på distans med 2 små hemma o som det är nu med alwins klängighet o agathon som är missnöjd med ta mig tusan allt o man bara ska bära o bära så undrar jag om man tagit sig vatten över huvudet men ja det får fasen bara gå på nått sätt!!

• 7 michelingodingar

just ja jag fick tag i bägge böckerna o istället för 800 kr så hamnade jag på 400 kr så jag är rätt nöjd med o ha kommit undan med halva priset iaf

• Madde01

Gud vad skönt Glad Än så länge inge bråk.. Julius somnade faktiskt när han åt vällnig nyss, och det gick o lägga ned han utan att han vaknade.. Och än sålänge har han inte vaknat o skrikit.. Hoppas att det ger med sig nu o man slipper gå in o guppa på rumpan, igår kväll tror jag att jag fick springa in 5ggr i loppet inom 20 min Rynkar på näsan Då var man ju helt slut.. Säger sig kanske sig självt varför man då somnade i soffan kl. 21 Tungan ute

Barbamamman- Jag gnäller över 1 barn, tänkte inte på att du hade en hel kull Tungan ute och du är ju också ensam i kväll .. Bra att han har stora syskonen annars då af, haha.. Så han inte alltid klättrar på dig.. Vad skönt att han kommer hem imorgon iaf.. Jag blir väl ensam i 3dagar igen.. Usch, tycke det är skit jobbigt.. Men jag vet inte hur mycket jag kan säga ifrån lixom .. Hur mycket väger agathon då? Julius är ju född i v.36, men han följer sin kurva perfekt .. vikt o längd o allt Skrattande Tycker att han ser ut som en liten köttbulle jag, kort o tjock är han Tungan ute som sin mamma som jag brukar säga Cool Men det är ju ett schyst pris halva priset är ALDRIG fel.. hehe

• 7 michelingodingar

madde:hoppas han fortsätter sova!!
    hehe ja du igår var vi på bvc o då vägde agathon 8,2 kg och är 67,5 cm lång han är som en liten sumo

jobbigt att di tycker det är jobbigt när han är borta,finns det nån chans att han kan jobba mer omkring hemma? eller att han får byta jobb?? vi hade så för 3 år sen då jobbade maken först sitt jobb o åkte hemifrån  senast 6.30 kom hem ca 16.40 åkte vid 17 o jobade kanske tills framåt 21 ibland t o m till 00 o så var det 7 dagar i veckan o det höll på o knäcka oss men så bytte han jobb o sen dess har allt vänt!! det var så jävla jobbigt så en kväll slängde jag till barnen svarta sopsäckar sa åt maken o fara åt helvete o bad barnen plocka ihop sina grejjer!!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)