barbamamman: Jag har ju inte hängt med, vad är det med Alwin som ger honom ett snett huvud? Vad skumt att det står ut som kullar på sidorna och har börjat växa! Men stackars Abbe som haft sådana öroninflammationer!

Det som gör så ont!! Har du fått några biverkningar av medicinerna förresten? Men åh vad taskigt av din man att inte hjälpa dig med pluggandet!! Tycker jag inte är rätt sätt att bete sig mot sin partner... Men att din äldste var så sen med talet, fick han gå till talpedagog då?
zandra: Så kul att din BM kommer på dopet!! Jag läste ju på FB, riktigt onödigt att ni behövde gå på det där mötet med barnpsykologen. Sen säger jag inget mer om politik än att du är klok.

Det var tydligen moderaterna som vann här i kommunen... Enda jag hoppas på då är att då kanske vi får vårdnadsbidrag här med.
Pilea: Vad kul att Max tog ersättningen!!

Hoppas det fortsätter gå vägen. Vilken tur att overallen kom fram, ja det var ju säkert så att hon glömt skicka den. Dåligt att inte vara ärlig och bara erkänna att man gjort en miss. Vilken gullig kommentar av Tyra!
Ni har nog helt rätt ang. talet. Men det är väl typiskt BVC att få en att oroa sig för allt som inte följer deras mall. När vi gick hem från dagis förut så tuggade vår hund på gräs, och då sa Selma "Iza äter gräs, är så hungrig. Hon är kossa!"

De sa på dagis att hon pratar mycket. BVC-sköterskan började prata om att de kan bli utanför på dagis och sånt om de inte har ett tal som andra kan förstå. Men hon älskar ju dagis och har sin älskade kompis Isabell som hon leker med hela tiden, plus flera andra, så jag tror inte alls hon är utanför på nåt sätt.
Vår gamla tjock-TV la av förut, så Andreas har varit och köpt en ny fin platt-TV.

Så nu ser vår TV-bänk löjligt stor ut, hade ju en TV på typ 70 kg innan.