• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • 7 michelingodingar

am zandra: nja OM han väl somnar i vagnen så sover han på sin höjd 20-30 min bara annars är det enbart sängen som gäller för att han ska sova och innan var det enbart vagnen juObestämd

suck ja ska det vara så svårt o få lite stöd i mitt beslut...jag tycker eg inte det men men....

jo då jag hittade böcker på tradera så ena boken köpte jag på köp nu och det blev 245 kr för den med frakten och den andra boken går ut om ett par timmar o ligger på 100 kr just nu så om jag har tur med den så kommer jag hamna på halva priset iaf!!!

så pratar ju alwin just nu som noah gör,vissa saker fårstår man mer än väl vad han säger men oftast säger han "vaaa äää däää" och luta, näää och sen blurrar han ju så man inte fattar ett smack men om man inte förstår vad han säger så har vi lärt honom att visa oss istället och då brukar han dra i ens kläder så man ska följa med så pekar han o då vet man oftast vad det är han menar

tråkigt o behöva åka iväg på såna onödiga möten eg
    men du då kanske du ska dra ner på katrinplommonpuren eller messmör eller vad det nu är du ger henne pga magen??!! det är en balansgång det där så är det med agathon oxå och man lär sig till slut vad som är lagom

• Pilea

Oj, va trött jag var igår kväll! Gick o duschade efter jag skrev sista inlägget o sen vakande Max o ville amma. Jag gick upp o ammade i sängen, vaknade sen kl.03 av att jag hade en blöt handduk i håret o hade inte borstat tänderna eller någon ting
    Idag står håret åt alla håll o kanter o går inte att få fason på, hi hi!

Höll på att få spader på Alve imorse, han vägreade göra som jag sa, ville inte käka frukost, skulle inte klä på sig osv osv.  Tyra stod påklädd redo för dagis o Max låg i vagnen o vrålade o Alve satt naken o var inte färdig på långa vägar. Ja, herregud, vissa morgnar är bara för mycket, men vi kom iväg tillsist iaf.

Skönt att ni accepterar mig fortfarande trots mitt val

Barbamammans...
    Hoppas det går att lösa ang dina studier på fredagar, men skam den som ger sig!
    Tycker dom borde ha hört av sig vid det här laget om det skulle vara något särskilt med hans skalle!
    Perfekt att du hittat lite billigare begagnade böcker.

am zandra:
    Usch då stackars Linn! Kan det inte vara förkylning? då kan man ju bajsa grönt o slemmigt.
    Hoppas att Dans möte inte blir bortkastat!

Imorgon ska jag o Max bege oss till stan o träffa en gammal jobbarkompis till mig, vi ska luncha ihop. Åker direkt efter jag lämnat Alve o Tyra på dagis.

På torsdag är det dags för viktkoll på bvc, då får vi se om smakisarna o ersättningen gett resultat. Fast det är ju ytterst lite han fått i sig, men vem vet! 

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • 7 michelingodingar

pilea haha hoppsan ja ibland kan man vara så himla trött så man inte vet varken ut eller in men somnat ifrån så har jag nog aldrig gjort däremot varit så trött på morgonen så när jag ska sätta på kaffe förväxlar jag o har tagit vällingpulvret iställetTungan ute

men så trevligt då kan abbe och alve ta varandra i hand då för så har abbe varit sen förra veckan och det tär på mitt tålamod kan ja säga!! dessutom har vi alwin som helt plötsligt blivit så fruktansvärt mammig så det är inte sant han kan inte göra något själv nu sen freya började på dagis utan hänger på mig hela tiden o springer efter mig kvittar om jag försöker sysselsätta honom så han komm igång så släpper han allt så fort jag går!!
    du ska bara se honom just nu han klänger på mig sparkar på mig osv för att jag ska leka med honom o just nu väntar jag på avslut på ena boken på tradera så jag vill ha koll på den ju så börja studera nu kan ju bli ett intressant kapitel oxå

får hoppas smakisarna har hjälp till nått litet iaf så han ökar den lilla skrutten

• Pilea

Barbamammans...
    Ha ha, vällingpulver istället för kaffe
    Klockan var iofs rätt mycket när jag gick o duschade, men iaf
    Och skönt! började undra om det var något "fel" på allvar. Nu i efterhand när man ser tillbaka på morgonen så känns det inte så farligt, men just i "stridens hetta" då håller man på o gå upp i atomer.

Vet ni, på lördag ska jag på klädbytardag o då funderar jag på o lämna Max hemma. Kanske att han äter ett helt mål ersättning om inget annat erbjuds o det är pappsen som ger. Nu vet jag ju iaf att han kan suga på dinapp även om det bara varit 30-40ml. Han överlever väl några timmar utan tutten.
    Får se om R blir lika lycklig över mitt förslag Han får väl åka dit om det blir för jobbigt med skrik.

• Pilea

Känner mig uttråkad idag! Funderar på att gå ut i regnet o ta en promenad till Lidl o se om dom har något kul  

• 7 michelingodingar

pilea:hehe ja 2 ggr har det hänt att jag tagit fel

det är ju så att man blr så arg när man står mitt i det och sen när man ser tillbaka på morgonen så undrar man varför man inte gjorde på det eller det sättet tills man står där igen o tjatar sig blå o blir ovänner vilka fasoner barn kan lägga sig till medSkrikandes

tycker absolut att r ska ta max o testa på lördag i värsta fall får han väl åka till dig med honom

usch ge sig ut i regnet du er inte klokFlört 

idag fick barnen med sig vantar o mössa  till dagis meninsåg att abbes mössa är på tok för liten,har ju beställt mössor av fangoria så jag vet inte om jag ska köpa nån ny tills jag får dom av henne!!¨
    suck klängapan lämnar mig inte ifred alls idag ligger i mitt knä o nu blev han arg för att jag skriver här så då klänger han ända uppe vid mitt huvud o kör in fingrarna i öronen på mig o nyper i fläskeyt på mig sicken skitunge man har vaFlört tur vi ska åka o hämta abbe o freya snart så mamma får semester

• lunaria

barbamamma: kul att du hittade böckerna på Tradera .

usch så där klängig var ju Noah jämt när jag började plugga o han bara fick vara på dagis 15t/v. han var helt hysterisk ibland, ville att man skulle leka o greja med honom, pappa dög inte alls då!! det är tufft att ha barn hemma o plugga samtidigt!!

ja vi har gett messsmör, men pga att vi var iväg igår blev det bara en liten klick messmör i mjölken igår kväll o så en liten klick idag..och om hon inte varit så lös i magen imorse hade jag trott hon varit hård nu för hon sover som en stock o knappt ätit någonting på hela dagen. får väl avvakta tills imorgon, annars får jag väl ringa till bvc imorgon så de kollar henne...

Pilea: jo hon är ju lite förkyld o har varit till o från ett bra tag nu, men det är först nu det blev så hemskt knallgrönt o rinnigt .

jag tycker absolut du bode åka iväg på klädbytardag utan Max . R ger aldrig honom ersättning o kollar om han äter mera då?? oj va trött du var igår då, skönt att du somnade även om sån't där är förödande för håret (har själv gjort det ibland på dagarna ).

nä det var inget vettigt möte. varade i 30 minuter o Dan fick mest se lokalen o hon skulle väl mest få grepp om vilka hjälpmedel han skulle ha. som att det inte framgår av alla de papper som skrivits innan??!! o så ville hon att han kom dit på timmeslånga möten i 2-3 veckor, men det sa han ifrån för när AF pratade om det så har de sagt heldagar pga avståndet. så det blir väl 2,5 heldag framöver då. tur det, för han kan ju inte pendla 12 mil totalt för 1 timme där!!

• catha

Ååh, jag pratar gärna om annat än bebisar!!
    Jag letar faktiskt efter mammor och pappor som vill fortsätta utvecklas i karriären, intellektuellt och som individer.
    Jag tycker det skulle vara roligt att träffas, precis som alla föräldralediga, med barn men utan att det är de som förenar oss. Till exempel enligt samma koncept som bokklubbar - vi sätter ett tema inför varje träff, eller kanske att vi bjuder in inspirerande personer att hålla seminarium. Är det någon som tycker detta låter kul så hör av dig! :)

• Madde01

Ursäkta att jag varit lite frånvarande.. Känner mig inte på topp just nu Obestämd Vet inte vad det är känner mig allmänt deppig till o från, känns som att den enda som gör mig lycklig just nu är Julius faktiskt Flört Så det är ju tur man är med han hela dagarna.. Fast vi har haft ett par jobbiga kvällar nu, han vill inte somna på kvällarna numera o eftersom man är ensam varje kväll så blir det ju jag som tar det jämt, så när jag ska in här o komentera på kvällarna så är jag alldeles för trött, men nu tog jag mig friheten när han ligger på golvet o leker Skrattande Vi var iaf o shoppa massa nya kläder till J i går, oj vad kul det var Skrattande 

Pilea- hahaha, det där med håret känner jag igen.. Somnade på soffan i förrgår med blöthanduk i håret och när jag gick i lade mig  sängen orkade jag inte tabort den så den följde med även till sängen Skrattande

Zandra- Ja gud så onödigt att åka 12 mil för en timme ... Tur att han fick som det var bestämt iaf...

Barbamamman- Har du fått en kläng apa? Glad är det Agathon ? hehe

• lunaria

barbamamma: vilken klängapa du har, fult att nypa o slita i mamma!! skönt när ungarna kommer hem då så han kan leka med dom då .

Noah's mössa är oxå alldeles för liten!! försöker kolla på Tradera, men de slutar inte så billigt...funderade på att be fangoria, men hon verkar ha fullt upp med beställningar då.

Madde: usch va jobbigt att du känner dig låg, men det kan ju vara så att det är kvällarna som strular till det o du inte får tillräckligt med vila!! kram på dig

har precis ringt på en annons om kostym till Noah som han ska ha på dopet . det är kostym, skjorta väst o slips för 200kr. hoppas bara att den passar, var nämligen i st. 104, men bättre för stort än för litet iaf...o Dan var inne i en tygaffär i Uppsala för att kolla på band som man kan ha som rosett på dopklänningen. blev typ mörklila färg på den. har servetter i samma färg som ska vara på nederdelen på dopservetten . känns skönt att det är avklarat. ska köpa finskor till Noah om man får tag i något billigt o kanske att man kan ha tur nånstans o hitta lila slips till Noah..men annars följde det med en blårandig med kostymen så det får väl duga i värsta fall .

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)