• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Xgirl83

Zandra: Blä för alla onödiga möten!! Vad jobbigt med Linns mage, men vilken tur att ni av en slump testade en annan ersättning som verkar fungera bättre. Kul att du hittade kläder till Noah! Ja en lila slips hade ju varit jättesnyggt, kanske svårt att hitta? Är det svårt att sy en? Jag kommer ihåg att han var så himla stilig på ert bröllop! Men otroligt att han hade stl 80 då! Så fin bild på dina barn. Jag kan bara inte fatta att Linn bara är 3 v äldre än Arvid! Hon ser så himla stor och gammal ut.

Barbamammans: Lustigt så som du beksriver Agathon med att sova i vagnen, Arvid är precis likadan! Visst han brukar somna efter en stund i vagnen men då sover han oftast PRECIS en halvtimme, aldrig mer men ibland lite mindre. Men om han sover i sin säng då har han ju sovpass på minst 1-1½ timme varje gång, ibland mer. Som du säger så är det lite jobbigt när man är iväg nånstans och han inte vill sova ordentligt. Det låter väl som ett utmärkt tillfälle för din man att vara pappaledig på fredagar om du ska plugga! Men han kanske inte vill ta hand om barnen ensam om han ska vara hemma. Hehe, jobbigt med en sådan klängapa! Ännu jobbigare dock att du blev ensam med barnen. Knepigt och jättejobbigt att Agathon är vaken sådär om nätterna. Gott med tårta!!

Pilea: Det är så jobbigt när det blir sådär tjafsigt och man blir irriterad fastän man i efterhand grämer sig över det. Blir ju ofta värre när man är stressad också, och jag förstår att man blir stressad när man är redo att gå iväg till dagis och minstingen skriker, så är ena barnet inte ens påklätt! Jag tycker absolut du ska lämna Max hemma, går säkert jättebra! Idol är inte fel det heller.

Madde: Men vad jobbigt att du inte känner dig på topp. Du har inte PMS då? Det är nog först nu jag börjar förstå hur mycket av mitt mående som har med hormoner att göra. Vad knepigt att din mens är så konstig, du är väl inte gravid? Brukar den vara konstig annars med? Men du känner dig kanske deppig av att vara så mycket ensam med Julis och så. Ta hand om dig, man behöver vila!

Glittrax: Har sagt det förut, men jag tycker så synd om dig som har sådant illamående! Och dessutom sådan trötthet. Det kan ju vara järnbrist, fast man kan också vara nåt helt otroligt trött i början på graviditeten. Brukar du ha lågt hb? Kanske får ni en överraskning på UL som din sambo tror. Duktig Nova med potträningen!! Roligt, det verkar ju ha släppt för våra barn samtidigt.

Puh, det tar tid att kommentera.

Idag är Selma utan blöja på dagis för första gången, fast bara inomhus. Får väl se sen hur det har gått. Usch, i natt var man fyra som trängdes i sängen igen, ligger som packade sardiner.. Vi som bara varit två st i flera nätter nu. Selma strular lite och vaknar och skriker på natten och så, och då orkar jag inte hålla mig vaken medan Arvid äter så då blir han liggande kvar i vår säng också. Och så vaknade han redan vid 24 i natt tror jag för att äta första gången.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Madde01
                                                    {#emotions_dlg.flower}SkrattandeBarbamamman-  GRATTIS Skrattande{#emotions_dlg.flower}
  • Xgirl83

Jahaa, det hade ja missat. Grattis grattis Barbamamman!!! Så det var därför dina barn skulle baka tårta till dig, det kopplade inte jag.

• 7 michelingodingar

madde. tack så mycketSolig

xgirl. visst är det jobbigt när dom inte kan sova längre än så i vagnen,man känner sig helt låst ju!!
    hoppas dety g¨går bra för selma utan blöjja idag!!
    tack för grattisetSolig

usch jag blir snart tokig, alwin vägrar göra något själv nu sitter han dock o kör med en lastbil på golvet men idag vägrar agathon sova så nu är han såååå övertrött så inget duger o man får konka o bära o han bara gråter o skriker för o tystna 5 sek o så vrålar han igen men SOVA det vill han då rakt inteSkrikandes ska se om han somnar i bilstolen nu då vi ska hämta abbe o freya skulle vara bra om han ville sova en stund för vi ska till bvc med alwin sen vid 15,30 ju!!

• Ain

Grattis Barbamamman! Syd bara att det blev en sadan skrik-och-grat dag...

Tack för tipsen ang. Tradera. Far se hur jag gör, det var ju bra tips att erbjuda sig att sänka priset.

Förresten sa blev det lite mer pengar än jag befarat iaf. Jag fick 106 kr för klänningen.

nej, nu är Benjamin gnällig och jag ska förbereda middag,för vi far besök av min pappa och sambo fran Sverige.

• 7 michelingodingar

ain:tackar
    suck ja fyy fasen säger jag bara denna dagen har varit lång o jobbig så här brukar banne mig inte barnen vara men idag har dom tagit priset!!
    ja det där med tradera är inte lätt alla gånger trodde jag blivit blåst på 910 kr men i em fick jag ett mail av köparen där hon skrev att hon betalat in nu iaf så får väl hoppas det stämmer oxå för det är mycket pengar för mig!!
    kul o få lite besök

som sagt idag har varit en riktig pip o gnäll dag hos barnen, agathon vägrade väl för tusan o sova när vi hämtade abbe o freya på dagis så det blev att han somnade här i 30 min innan vi skulle åka till bvc suck sen dess har han varit vaken men nu ligger han i sin säng o förhoppningsvis innebär detta att jag kommer få sova inatt!!
    alwin min lilla klängranka sen gjorde abbe sig illa här så han får en blå stortånagel och var såååå trött nu vid 17 så han bara grät o inte ville han ha middag eller nånting
    men nu ligger alla småttingar för natten o en annan känner sig som en urblåst balllong!!

var ju som sagt på bvc ang att jag tycker alwins huvud börjat ändra till en lite konstig form och jo då bvc reagerade på det oxå o kollade i olika vinklar,ritade av huvudformen o mätte och ska i nästa vecka ringa till barnmott och se vad dom säger om det här.
    dessutom så kollade dom hans tal eftersom han knappt pratar så skulle dom ändå kolla honom i november men nu när vi ändå var där så kollade hon av hur mycket han kan prata och vet ni hon tycker alwin ska in på dagis för o se om det släpper så nu ska hon skicka remiss och så får vi se vad dagis säger om det här och helt ärligt så tror jag han skulle behöva det både för talet men oxå för den sociala biten då han är otroligt social av sig och sen skulle det ju underlätta för en annan nu när man ska börja plugga men min tanke var ju att han skulle gå hemma med mig tills nästa höst men hon tyckte att det kanske vore läge o låta honom få gå på dagis för sin språkutveckling framförallt!!

• Madde01
    Xgirl- Jadu, jag vet faktiskt inte vad det är med humöret just nu Rynkar på näsan Ja, mensen är helgalen.. Fattar inte, blöder enbart på morgonen o har gjort det i en vecka nu .. Hm, skumt det där.. Blöder ytterst lite på dagarna också ibland, inget på nätterna.. Nej det får vi verkligen hoppas att jag INTE är Skrattande Det vore väl nått det? haha..

Barbamamman- Usch då , vilken dag du verkar ha haft.. Vi har haft en hemma dag i dag för första gången på typ 1vecka.. Det var riktigt skönt Glad Hoppas du får ligga på soffan i kväll o vila dig, och framför allt att du får SOVA i natt .. hehe.. Hur gammal är Alwin då? Eftersom du reagerat på talet? Förresten, blev tårtan god? Skrattande

Hittade nyss 2rabatt kuponger på name it 50% rabatt på båda, som man fick från bb o dom har inte gått ut ännu .. Så jäkla tråkigt bara att man inte har name it i centrumet som ligger närmast som det är enkelt att ta sig till kommunalt, med tanke på att jag inte har körkort Rynkar på näsan 
  • lunaria

madde: jo hon är ju nästan lika stor, men Julius är väl lite äldre har jag för mig?? Linn är född 26/4.
    men oj då, ni har inte sexat oskyddat eller?? . tänk om du skulle vara gravid, haha.  

barbamamma: nää fyy attan, fult av dig att reta mig så med tårta när du bor så långt bort . lät ju smaskens!! jag missade nog den tårtan i bladet, blir sugen på att kolla efter för jag har ännu inte bestämt vad slags tårtor jag ska göra till dopet. men vilken klängapa, påminner mig om hur Noah var fram tills förra sommaren ju . vet hur kämpigt det är, man blir så trött snabbt när man har en unge som klänger jämt på en!!

men det är väl bra att Alwin får komma in på dagis . det är ju samma som Noah, de tyckte ju att han ska vara där lite mer just pga den sociala biten o för språkutvecklingen, vilket jag är glad över för annars hade han nog varit som Alwin är nu då .

x-girl: så jobbigt att ni ligger o trängs så där i sängen . ni har ingen madrass eller liggunderlag eller liknande som hon kan ligga på golvet?? vi har haft problem i omgångar med Noah's skrik så vi har en tunn madrass som vi lätt kan ta fram på natten om han vill komma in. det går inte ha honom i sängen för han rör sig så himla mycket i sömnen så han ligger o sparkas o har sig annars!!

jo jag funderar faktskt på att försöka hitta ett lila tyg o sy en slips. hur svårt kan det vara tänker mitt stilla sinne, får väl se om jag tar vatten över huvudet när jag väl ska börja sy grejerna . så du kommer ihåg bröllopsbilderna, va kul . han ser ju faktiskt himla fin ut i kostym så det känns som ett måste eftersom han oxå ska döpas . jo Linn känns märkligt stor o gammal i sitt sätt att vara, nästan så man inte hänger med i hennes takt . fast samtidigt kul att ha två barn som varit så olika varandra på alla sätt o vis.

Ain: så kul att du fick så mycket för klänningen .

puh blev en bra kväll idag, båda ungarna somnade utan knorr .

• Pilea

Börjar med att gratulera Barbamammans...
    Hipp hipp hurra på din födelsedag!!!

Hoppas det inte är något galet med Alwins huvud! Vad trodde BVC? Men Alwin är väl inte så gammal så det skulle vara något "alarmerade" med hans tal! 
    Va mysigt med en liten klängranka  
    Nu blev jag nyfiken! Vad har du sålt som du fick så bra för?

am zandra:
    Va skönt att ungarna somnade utan knussel!
    Va duktig du är som ger dig i kast med att sy dopkläder  
    Skoj att köparen av klänningen blev så nöjd!
    Men shit va stor hon ser ut där hon sitter, ser ju ut som en 1-åring nästan Förvånad Är du säker på att hon bara är 4mån?
    Tyra var som sagt 8mån när hon satt hyfsat på golvet själv. Linn måste vara extrem tidig, eller?
    Japp, vi har nära till Lidl, tar väl max 10min att gå dit o ibland kan man ju verkligen göra fynd.

Madde01:
    Hi hi, det kanske boar en liten där inne
    Perfekt med rabattkuponger, men tråkigt om du inte kommer iväg om du har långt till affären.

Glittrax:
    Va bra att det funkar utan blöja för Nova!
    Usch, jag är inte avundsjuk på ditt illamående, tycker synd om dig!

Xgirl:
    Så ni sover "bara" 4 i sängen Vi trängs ju alla 5 + 1katt, hi hi!
    Hade det gått bra för Selma utan blöja på dagis?

Ain:
    Ang hålet så hade jag lagat det själv, om det nu var så litet att det inte märks efter lagning!

Kanske har missat att kommentera något, ska läsa lite mer noggrant, men är så trött just nu så jag typ ser dubbelt.

Usch, tror jag har brutit lilltån, fy satan så ont det gör!!! 
    Var hemma hos min kompis idag o råkade sparka in foten i däcket på barnvagnen så tån vreds utåt från foten. Tror själva tåbenet uppe på foten är av, fast det är ju inget som går att göra något åt iaf, men svinont gör det o det dunkar o har sig. Trots det gick jag på 2km promenad, men när jag kom hem o tog av mig skon, aj, aj säger jag bara!

Idag lyckades jag få i Max en hel smakportion med gröt o mosad banan, alltså 3/4dl vatten o 2msk grötpulver Tidigare har han bara ätit någon tsk.

Nä, nu ska jag nanna kudden, hoppas jag kan sova bara nu när jag har ont i tån/foten.

Alve 060129 Tyra 071019 Max 100410
  • Xgirl83

Jo det hade gått bra på dagia utan blöja! Hon hade bara blöja när de var ute på en långpromenad.

Pilea: Men aj för din fot!! Det är inte en blodutgutning då? Eller heter det blodutgutelse? Har fått så nån gång då jag gjort ungefär som du gjorde, fast med lillfingret. Härligt att Max åt så mycket, det tar sig! Haha, ja vi är "bara" 4 st, men bara en 160-säng. Har ni 160 eller 180? (om ni har 180 är jag VÄLDIGT imponerad, hihi).

Madde: Det var inga koder då så du kan använda det i Name it's webshop? www.nameit.se är det väl tror jag. Skum mens du har verkligen!! Hur var den före graviditeten?

barbamamman: Men vad skumt med Alwins huvud!! Hade de några teorier om vad det kan vara, förutom det där med fontanellerna? Ja men det hade kanske varit bra för honom att få vara på dagis då, kanske bra för mamma med.

Zandra: Ja en madrass kanske hade varit något, men det är rätt ont om plats i vårt sovrum nu med spjälsäng, hundbädd m.m. Hoppas att det bara varit tillfälligt igen nu ett par nätter. Jag tror att igår natt ville hon helst somna i sin egen säng igen men vi var för trötta för att fatta det då.

Nej nu måste jag komma i säng i tid idag!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)