• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • 7 michelingodingar

am zandra: "ASG" snacka o att kunna kommenter skulle vilja höra LInn

jo men visst har jag väl berättat om att vi blev påkörda....... Jag var i v 18-19 med freya och abbe var 9 mån har jag för mig och satt fram hos mig och så fredrik,alexandra och filippa i baksätet vi skulle till tandläk när en bil kommer och kör upp bakommig så ofantligt nära så nackhåren reste sig på mig (nog för attfolk kört nära bak men detta var något i hästväg) jag kan lova att det var knappa 10 cm mellan vår bil och den andra. inser att jag kör för fort och det kommer fartkamror strax och försöker hålla till kanten så idioten kan köra om men näähäää han fortsatte ligga tätt bak i arslet och jag bromsar lätt för att komma ner till rätt hastighet för att inte fastna i kamrorna och det uppmärksammar inte han i bilen bakom och dundrar rätt in i bakänden varpå han slänger sig på bromsen så bilens däck låser sig och det bara skriker om hans bil och så blir han ståendes mitt på vägen medans jag låter bilen rulla in på en parkeringsficka som låg precis där och är så skakad så jag klev inte ur bilen utan bara satt där och försökte lugna barnen samtidigt kliver föraren fram till mig och undrar om jag inte är klok i huvudet och tycker vi ska ringa polisen varpå jag svarar att han inte är klok i nån ände som inte kan hålla avstånd och så ringde jag SOS. När jagpratar med dom så bryter jag ihop dels av chocken och så av smärtor bak i nacken och ner i armar och rygg, det kommer 6 ambulanser,brandkåren samt poliser. lagom till att förste man kom till platsen så stod killarna från bilen och sparkade fotboll mitt i vägen och försökte smita jag hade fått order av sos att sitta kvar i bilen med barnen tills hjälpen var på  plats. Jag och dom 3 stora fick åka ambulans till sjukhuset medans abbe efter undersökning var oskadd då han satt i bakåtvänd bilstol så min mamma tog med honom hem till oss. vi försökte nå maken med som var 30 mil hemifrån oxå. barnen blev undersökta och kollade ordentligt på sjukan och jag fick ligga på sk spinalboard fastspänd och röntgades samt så ville dom kolla så freya levde i magen och fyyy fan innan jag fick bekräftat att hon levde huuuua!!!!!
    Jag fick stanna på sjukhuset över natten då det finns en stor risk att moderkakan lossnar om man får en sån smäll men dagen efter fick jag åka hem till barnen igen (makens syrra hämtade de 3 stora på sjukhuset då dom fick åka hem)

i efterhand fick vi veta att killarna körde i en lånad bil, troligen drogpåverkade och bilen var inte ens försäkrad. Våran bil vart helt kvaddad i bakänden så inte ens bagageluckan gick o stänga och den ansågs vara skrot. den andra bilen var så totalt intryckt i framänden så den vart helt skrotad!!

Jag fick vittna mot killarna.

säger grattis här med till utbildningen, håller tummarna för ekonomibiten nu så du kan börja oxå!!

pilea: hua vad du ligger i på en gång

jag vågar inte låna böcker på bibblan för här rivs det sönder rätt friskt annars hade det varit kul o ha lite böcker o variera med vid nattningen!!

xgirl: har du höjt dosen på citolapram? funkar det bättre?
    förstår attdu inte kikar in så ofta när andreas har semester nu
    åhh vad gott med tacos här gillar inte maken det så det blir sällan vi äter detObestämd

haha idag fick jag en rolig överraskning när jag läste en kommentar på min blogg från madde Ilmrud i familjen annorlunda

• lunaria
    Pilea: oj va Robban tränar då,har han fått komplex för sin kropp eller?? . jag förstår att du känner att du borde träna du med när han är så duktig att fixa det. men det är väl bara att sätta igång, *knuff i baken* från mig då . appropå att träna så har Dan's syrra gått till gym i nå't halvår nu, har till o med haft en personlig tränare där. hon ska ju gifta sig i slutet av juli.men vete tusan hur hon haft råd till det för, visserligen jobbar hennes sambo, men hon pluggar ju bara. det är lite synd att man inte kan åka dit, vet inte hurmånga kilon hon minskat, men hon har varit väldigt stor så jag tror bara pga hälsan att dte är bra för henne.skulle självvilja träna, åtminstone hitta något som funkar med mitt bäcken, men det kostar ju en hel del..

va kul att ni lånar böcker.Noah är fortfarande inte intresserad av att mer än att titta i pekböcker o ungarna kan man inte ha på var sin sida om en o bläddra i boken för då börjar de bara slåss. jag drömmer om att få läsa för dem,men jag får väl drömma vidareDrömmer.

ja men Max säger nog så många ord som de verkligen ska kunna vid den åldern iaf .

x-girl: hur går det med medicinen, har du märkt någon skillnad?? jag drömde ju också mycket när jag gick på antidepressiva, hade ju 2-4 drömmar varje natt som jag kom ihåg väldigt tydligt. det var kul på sätt o vis, men i längden blev det också lite knasigt när man kände att man upplevde nästan lika mycket på natten som på dagen . men så kul att du drömde om oss, va gulligtSolig. hoppas drömmen slår in,ett stort hus vore just en dröm . då kanske man hade kunnat låta Dan få två egna rum o skräpa ner så mycket han vill och vi andra kan bo i resten av huset . kul att du var så nyfiken på Linn .

glömde förresten kommentera förut om Selma o dockan, Noah var ju lite sån förr, men nu verkar det som att köra runt med dockvagnen är roligast o "passageraren" kan vara allt från en bil till hans mjukisråtta .

klart du ska försöka vara lite mer borta från datorn när ni har semester båda två . har ni tänkt hitta på något speciellt nu när Andreas är hemma??

ja tacos kanske inte är så kul att göra, när man är två, speciellt när det bara är du o Arvid. ungarna är iinte så förtjust i tacos så det brukar vi ha på någon kväll på helgen någon gång ibland som lyxmat. älskar det . vi brukar iofs variera med att göra tacos, tacorullar och nachostallrikTungan ute .

barbamamma: nää jag kan verkligen inte dra mig till minnes att du berättat om den olyckan, så hemskt för det kunde ju ha slutat riktigt illaRynkar på näsan.kanske du skrivit något kort om det förut,men ingenting jag kan minnas tyvärr,kom ju in i tråden efteratt alla var födda oxå. så fruktansvärt när man hör om det, vilka idioter det finns ute i trafiken som inte tänker på andra . men killarna blev dömda iaf, fick ni någon ersättning för det hela??

haha, va kul att en annan barbamamma hade skrivit .

jahopp nu är man ensam här då . nattningen gick jättebra, skruttan var nog trött efter denna vecka,hon slocknade som en sten. märks att Linn verkligen är inne i nå't nytt, ikväll sa hon "borsta tänderna" . så då sa jag att hon får väl gå in i badrummet o borsta tänderna så då traskade hon dit o tog tandborsten o spolade på vatten. det går bättre om man låter henne borsta själv ett tag först, men det är ändå alltid gnäll o sån't när man ska hjälpa till. är era också såna?? envis unge man har!! tur att hon bara har 6 tänder, men vad gör man sen då när hon har fler o vägrar att man hjälper till??

nä nu ska jag nog smaska i mig lite chips o dricka lite cider
  • Xgirl83

Jag vet inte om jag har märkt någon skillnad med medicinen faktiskt, kanske är det lite bättre. Nu börjar snart en ny pms-period så vi får se hur det går. Men livet är ju allmänt lite skönare nu när det är semester.

Zandra: Men så duktig Linn som ska borsta tänderna. Vi ska åka till min pappa och hans sambo (han har ju mer eller mindre flyttat till henne nu, de bor nere i Halland), de har en gästlägenhet med tvättmaskin, kök och allt. Men det blir näst-nästa vecka. Och i samband med det kanske besök på Liseberg eller Universeum på väg dit eller hem. Sen blir det allmänt greja hemma och kanske lite dagsutflykter.

Barbamamma: Så roligt att hon skrev i din gästbok! Fy vilken otäck olycka ni var med om, och han verkade ju inte riktigt klok! Vad fick han för straff? Ja Selma kan ju också riva i böcker en del, men hon har lugnat sig med det. Och hon brukar inte få helt fri tillgång till böckerna vi lånar. Lite lättare att hålla koll på 1 barn än alla de du har. Så jag förstår att du inte så gärna lånar böcker.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • lunaria

x-girl: ååh va roligt att ni ska till göteborg, hade gärna velat gå till Universeum någon gång . va skönt att det känns härligt med semestern iaf, hoppas bara dina mediciner hjälper nu vid ny pms-period!!
    jag själv är ju inne i det nu, är någon vecka tills mensen ska sätta igång o det är allmänt skit med mig. skulle åkt till Furuvik idag,men jag har så ont i mitt bäcken så jag knappt har kunnat gå o sen ser jag faktiskt gravid ut så det hade kanske inte varit kul att visa sig oavsett . men jag funderar på att prova p-piller igen nu när jag inte går på antidepressiva,vill ju gärna må bra både fysiskt åtminstone...sen vet jag ju att mitt riviga humör kommer igång snart, bläähSkrikandes

I veckan så blev jag tvungen att ringa hyresvärden pga att tvättmaskinen gick sönder i källarn o då passade jag på att säga till om kranen som funkat dåligt på lilla toaletten. så den blev fixad. sen satte Dan upp en krok till barnens handdukar (syns då tyvärr inte på bild, är som en glad gris med plats för två handdukar). tog "bara" 5 månader att fixa det då . så idag fick barnen inviga toaletten vilket de gjorde minst 10 gånger genom att gå o borsta tänderna. kanske inte borde oroa mig för Linn's tandborstning, någon gång borde hon väl träffa tänderna av alla gånger hon tar in borsten i munnen .

och appropå tänder så råkade jag ta denna bild i förrgår o idag när jag gick igenom bilderna så ser jag ju att det är en hörntand på gång . det kan ju förklara att hon varit på lite dåligt humör titt som tätt..

fast här ärhon då glad och var på väldigt kladdigt humör .

men gud va ungarna har bråkat denna helg alltså!! Noah är så himla jobbig för han går o puttar omkull Linn titt som tätt. fast igår fick han se att Linn faktiskt kan ge igen..han trängde henne och hon tar och biter sig fast i hans arm . så jag fick dra loss käkarna på henne så hon skulle släppa.så Noah hade nog onte ett bra tag efteråt o 6 stycken tandmärken syntes tydligt på armen. suck!!
  • 7 michelingodingar

am zandra: guuuu så lika Noah och Linn ärvarandra nu söta ungar iaf
    fy fasen det där med att dom biter är inte roligt vi har haft fullt sjå att först få abbe att sluta bita freya och sen tog ju alwin efter och började ju bitas!!

Ja det var riktigt otäckt med olyckan och fy vad rädd jag var för o köra bil sen igen, än idag så blir jag jättenervös om någon kör upp tätt bakom mig så då brukar jagförsöka hålla till kanten så  dom kan köra om fortast möjligen!! värst var väl alexandra efter olyckan i flera månader så var hon precis likblek när vi skulle åka bil och hade så ont i magen så hon grät

vi fick ca 30.000 kr för bilen men dom pengarna betalades ju ut till verkstaden för att räta ut bilen så vi såg aldrig dom pengarna ens!!

ang tandborstningen så är mina likadana så jag låter dom stå och gno med borsten själv först och sen borstar jag tänderna och abbe,freya och alwin gapar ju så det går bra men agathon får man trixa lite med och peta in ett finger så han gapar lite

xgirl: vad kul med liseberg eller universeum dit skulle jag med vilja åka vi har pratat om att ev ta med dom stora till liseberg nu i aug men får se vad som händer och sker framöver.

vi har faktiskt inte en blekaste OM eller VAD för straff han fick men maken trodde att han blev av  med körkortet iaf.

phuu idag började maken jobba igen så nu är hans semester slut!! i helgen har vi  tapetserat om vardagsrummet, ljusgråa väggar med en svart fondvägg det är  lite motiv i fondväggen så den är ju inte helt kolsvart sen målade vi taket vitt och valven svarta och så ska vi ha svarta golvlister och svarta foder runt fönstret det blir sååååå himla bra, det finns lite bilder i bloggen på när vi river men ska försöka lägga in bilder på hur det ser ut nu fast vi har ju inte fått dit listerna än och så ska jag försöka bestämma hur vi ska möblera och vart jag sätta grejjerna  på väggen!!

vi var in på biltema och köpte varsin elmotorcykel åt abbe och alwin och freya fick en sån där springcykel men åhhh freya ångrar att hon valde den och vuill ju med ha en sån motorcykel så det har varit lite ledset från hennes sida

• 6barnsmamman

Men, nu är du ju här före mig på morgonen barbamamma!!!! Skrattande Himmel vad ni har skrivit här sen sist!!! Mycket läsningGlad
    Vad duktiga ni har varit med vardagsrummet, här blir det mer en vägg i taget.... Du måste lägga in mer bilder sen så vi får se!!! Men jag har bestämt mig för att när semestern är slut så ska i alla fall vardagsrummet o övre hallen vara färdiga!!
    Fy vilken läskig olycka ni var med om!!! Förstår att du var rädd efteråt, jag avskyr när folk ligger för nära men jag har ju aldrig ens råkat ut för nått! Usch!
    Am zandra: vilka små sötnosar!!! Men visst är det jobbigt när dom bråkar, jag har haft en "bitare" oxå, suck, det var inte så kul. Men har för mig att det inte var så lång period i alla fall! Du får trösta dig med det! Å andra sidan, det där med att retas med  varandra, undrar när det går över? Dottern som är 16 nu, hennes största nöje är att retas med alla sina syskon, utom lilla Ida, som hon skämmer bort istället...Grabbarna blir galna på henne ibland o jag förstår dom faktiskt!!!
    Pilea: vad duktig du varit som kommit igång med träningen!! Jag skjuter mitt framför mig tills efter jul nån gång...   Det här med kalkstenen, min mamma bor ju kvar i mitt barndomshem o på marken som hör till har det stått en fabrik där dom tillverkade saker av kalksten + att ett par kalkstensbrott ligger i närheten. I alla fall, där fabriken stog finns det massor av kalksten som bara ligger, stora, små, tjocka , smala, bara o välja Skrattande O sen ska man ju släpa hem dom oxå förstås

• 7 michelingodingar

FÖRE

EFTER

evanor haha ja jag brukar vara här rätt tidigt
    jaa du här kommerdet nog ta ett sjuhelsikes tag innan allt är klart iaf vi påbörjade ju badrummet på övervåningen för snart 1 år sedan och tjaaa det är inte helt klart  än så känn er inte ensamma om att det är typ en vägg i taget
  • 6barnsmamman

Vad fint det blir!!!! Vilken jätteskillnad det blev av att taket blev vitt!! Supersnyggt!! Vi har bara tråkiga gipstak, inga fina trätakSkrattande Fint med öppen spis, brukar ni elda i den?

• 6barnsmamman

Jag håller på med en liten mini mini, budget renovering av våran lilla toa/dusch, vi hade ju tänkt fixa till den men det stupade på att det skulle bli för dyrtRynkar på näsan Men nu gör jag ett ryck med färg, målar lister o taket ska målas, bara det gör att det ser lite bättre utGlad Sen får vi försöka jaga rätt på en billig dusch-kabin, för våtrumsmattan i duschen har ju börjat släppa från väggarna, därför har vi inte använt den sen vi flyttade in. Vi har ju ett stort badrum på övervåningen så det har ju funkat ok, men med en liten till nu sen så vore det skönt o kunna använda den här nere oxå.... Ett badrumsskåp står oxå på önskelistan, nu sitter det bara en spegel, blir ju lite prylar i ett badrum....

• 7 michelingodingar

evanor: tack är faktiskt jättenöjd hittills, hade ju tänkt ta ur spikar ur alla lister för att spackla,slipa och  måla dom svarta men suck regnet har vräkt ner hela dagen blev att röjja ur den enormt fula bokhyllan och hitta lådor att förvara massor i då jag vägrar ta in bokhyllan igenFoten i munnen men som vanligt så känns det bara som att allt stockar sig för mig när jag ser i röran som är och hur mycket jag än försöker så får jag ingen som helst ordning!!

trätak är det enda som finns i detta husetTungan ute tror att den som byggde det gillade trätak vi har valt att låta det vara träfärgat utom i det rummet vi delade av som var vitt när vi flyttade hit jo vi bytte ju tak i köket men satte in ett trätak då med
    nejvi har aldrig eldat i den öppna spisen pga den inte är  provtryckt av sotaren, vi har en sån i köket oxå och frågade vad sotaren skulle ha för o provtrycka men han gav så diffusa svar så vi gav fasen i det då!!

kom på att vi bytte tak i badrummet på övervåningen med ju haha trätak som blev målat svarDrömmer

ja fixa badrum är inte billigt men med lite färg så kan man få det fint iaf vi har ju en minitoa här nere och där fanns en dusch förut men vi tog bort den och satte in en tvättmaskin i duschutrymmet!!
    ang badrumsskåp har du kikat på blocket ? annars finns ju fyndavdpå ikea har du kikat där? vi hittade vårat badrumsskåp som sitter på väggen samt det som står på golvet med handfatet i där för ca 1500 kr!! det skulle vara defekt stod det men vi hitta absolut inget fel på det

nää nu har jag fått ok från maken att ställa ut den fula bokhyllan i garaget så jag får väl passa på när filippa  och hennes kusin tagit med sig agathon påen långpromenad

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)