• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • 7 michelingodingar

pilea:hoppas ni hade det bra på kolmården nu då
    oj vad billigt du fick kläderna på stadium, här finns ingen sån butik i närhetenDrömmer synd annars hade det varit kul o fynda lite där

ojj vad det händer grejjer med max nu, vad roligt
    Agathon klarar inte av att gå utan att han får hålla i med bägge händerna men får han hålla så springer han nästan fram nu och håller vi bak i ryggen så försöker han springa men så fort vi släpper så dimper han ner på rumpan däremot såklarar han av att ställa sig upp nu utan att hålla i någonstans och så står han rakt upp i några sek innan han sakta sätter sig på huk och går iväg med björngången istället

am zandra: jag tänkte på dig igår efter det du skrev på fejjan och jag blev så irriterad(du får ursäkta ) när dan skrev sen herregud det första jag tänkte på var LYSSNA på sandra då när han inte fattar jisses hur jäkla svårt ska det vara visst han harsin diagnos men då får han ju  jobba med det han har svårt med och inte bara ta för givet att han kan be om ursäkt gång på gång ändrasig för ett tag och sen är han tillbaka i vanliga spåret igen och sen det andra vaddå att duska gå i KBT ehhh den personen vet vad det handlar om eller??
    Jag hoppas verkligen att allt kommer lösa sig på etteller annat sätt och jag är helt övertygad om att du kommer fixa allt OM ni nu går skilda vägar och tveka inte att skriva o du känner att dubehöver få vräka ur dig en massa du vet att jag finns och lyssnarHjärta

vilka fynd du gjorde och till så billigt pris jag försöker låta bli o tänka på all rea som är nu då jag vill till ullared i höst har precis haft avslut på 2 auktioner så dom pengarna ska jagstoppa i ett särskilt kuvert så dom  inte sitter kvar på mitt konto för då är detså lätt o  handla upp dom

idag ska jag försöka lägga ut lite fler tradera auktioner och så kommer min mamma hit med

• 6barnsmamman

Am zandra: vad tungt du har det!! Känner med dig o skickar styrkekramar{#emotions_dlg.flower} Är ju snart tre år sen jag o mitt ex gick skilda vägar (även om det växte fram under betydligt längre tid...) så jag har det färskt i minnet. Ibland är livet förbaskat tungt o blir inte alltid som man tänkt sigRynkar på näsan  Kram!!

• 7 michelingodingar

hmmmm skickade ett mail till ena som vann en auktion igår och frågade om hon ville invänta en annan auktion som hon har lagt bud på ochhar ledande bud i och får till svar nää overallen behövs inte längre........ nähä men om det nu är så att ingen budar över hennes redan lagda bud dåObestämd jaja det löser sig väl

• 6barnsmamman

Jag har oxå ett kuvert barbamamma Pengarna i det ska gå till en liten semestertripp för bara mig o sambon o Ida Glad Blir nog en kryssning av nått slag, jag är lite sugen på helsingfors. Får se om vi drar in till stan imorgon o bokar nått kanske Glad. Vi har ju hållit på o sålt av lite prylar efter pappa som bara står hemma hos mamma o skräpar o dom har brorsan o jag delat på o mina har fått gå till mitt kuvert, något till räkningar oxå tyvärr Obestämd Är oxå sugen på ullared , men jag tror inte att jag kommer att få ihop pengar till det. Har ett par stora grejor o sälja av, bla en traktor Skrattande, men vi har sagt att dom pengarna ska sparas så jag har en litten buffert o ta av när jag blir hemma i höst.
    Pilea: stadium har superbra rea!! Brukar oxå fynda där, köpte lite nu när dom började sommarrean, men har inte vart iväg nu när dom har halva priset. För några år sen gjorde jag ett riktigt klipp på vinterjackor till barnen på stadium, en till dottern som hade kostat runt 600 har jag för mig :75kr! En till sonen, en dunjacka, liknande pris:75kr!!! Gissa om jag var nöjd då!!! Skrattande
    Igår var vi iväg till skara sommarland, har aldrig varit där förut så det var ju spännande! Sjukt mycket folk!!!! Usch, ska vi åka nån mer gång får det bli i lågsäsong!!! Annars fanns det ju mycket o göra, man hinner ju knappt med allt på en dag, jag hann tex inte ens doppa mig i nån pool förräns alla ville vidare till karusellåkning... Jag hann faktiskt däremot tänka tanken ett par gånger att det är betydligt enklare o semestra med småbarn än med truliga tonåringar..... Lagom trött i benen var jag i alla fall vid dagens slut!!Skrattande
    Några badutflykter blir det nog inte innan barnen drar till sin pappa på söndag, vädret är ju inte helt samarbetsvilligt.... Men vi var på en heldagsutflykt i skogen i måndags o fiskade o grillade, det var mysigt!! Även om vi inte fick nån fisk, till sambons besvikelseFlört

• lunaria

barbamamma: tack jag vet att du finns här också precis som en del andra. jag blev faktiskt ledsen på henne som inte förstod ett dyft om vad problemet handlar om, jag kände mig otroligt besviken. att jag behöver gå i KBT, det kanske jag gör, men det är ju faktiskt inte MIN självkänsla som är det största problemet i detta just nu. och Dan, ja du såg ju vad han skrev. jag lessnade totalt på honom, att han hade mage att gå in o kommentera som han gjorde där. han skyllde ifrån sig som vanligt, hittade ursäkter o lade skulden på mig och annat lixom. och det sa jag till honom igår, att han har haft 1,5 år på sig att få hjälp hos psykolog OM han hade tagit den hjälpen. då tycker jag det är lam ursäkt att hitta påatt man inte litar på andra. då får man faktiskt växa upp, har man problem som dessutom drabbar den man älskar själv så borde inte det vara lika svårt att välja det. och ja, han har ju sagt att han ska söka hjälp så fort psykiatrin öppnar, men det hjälper ju inte för min del iaf för den största skadan är ju redan skedd .

jodå nu har han bett om ursäkt och idag o imorgon skulle företaget ha stängt så han är hemma och NU så händer en massa, han har till o med diskat o det tror jag inte han gjort mer än en gång sen jul. jag tror inte det kommer till att hålla mer än vecka, max två. han tror det räcker med så lite för att få mig glad en liten stund, men det är ju inga kortvariga lösningar jag önskar, utan långvariga...han gör samma sak som han alltid gör...

haha, förstår att du vill ha mycket pengar inför kommande Ullaredsshopping . vi har ju inget sån't att åka till fast så här billig rea kan man knappt hitta någon annanstans iaf. idag var vi inne i en klädaffär o där var det 75% rea nu så jag kom hem med 3 nya plagg .

Evanor: tack för styrkekramen, kan behövas nu . vi har haft det knaggligt sen Linn föddes, då blev min man som en helt annat och det har varit fruktansvärt tungt.
    ååh va jobbigt att åka till Skara sommarland med så mycket folk. jag kan hålla med dig om att vädret är minst sagt oförutsägbart!! antingen stekhett eller kallt, inget mittemellan ju..

• 7 michelingodingar

am zandra: ja hon verkade liksom inte förstå vad det handlade omoch jag fick sån lust o skriva men "bet mig i tungan"
    nää usch jaghoppas ni finner en lösning fort för så här kan, iaf inte du, fortsätta att ha det

hehe jo det behövs ju endel pengar dit hade tänkt försöka köpa julklappar OM jag nu får ihop pengar såjag kan åka första hundralappen är ilagd i kuvertet iafTungan ute

evanor: fy för så mycket folkpå skara sommarland!!!! vi var ju dit midsommardagen och vädret var ju  inte toppen så det var faktiskt väldigt lungt med folk skönt för andra år när vi varit har det varit så himla mycket folk!!

skönt o kunna ha en liten buffert när du ska vara hemma i höst hur  gick det på UL förresten???? kolla ni kön eller får detbli en överraskning?

jag blir tokig så fort jag sätter mig vid datan så kommer alwin som skjuten ur en kanon och så stårhan o klänger på mig häver sig på mig och så har han börjat skrika när han pratar så man blir ju  fasen döv till på köpet vet inte om han kanske känner att han vill ha mer uppmärksamhet jag försöker o ha honom i knät så ofta han vill och busa med honom, sitta jämte honom  när han vill kolla på tv osv men ja jag vet inte om han ändå känner att det inte räcker!!!!

• 6barnsmamman

Barbamamma: Det gick bara bra på UL, den här gången var jag inte nervös så jag skakade heller... Allt såg bra ut vad hon kunde se Glad Nej, vi kollade inte kön, har inte gjort det nån gång förut heller. Men jag tror att jag har en jäkligt bra gissning, men vi får seSkrattande Idag hade vi en av våra arbetskamrater här (sambon o jag jobbar ju på samma ställe) o hon bara garvade när hon såg magen o sa ,jag visste väl det!!!   Hon hade hoppats, men inte vågat fråga.. Hon är själv mammaledig nu så tyvärr löser vi av varandra med ledighet, synd , för vi ska jobba ihop på mitt nya område o vi har superkul ihop när vi jobbar.
    Ja jag hoppas ju kunna få ihop en liten buffert i alla fall, har som sagt ett par stora grejor kvar o sälja o dom får förhoppningsvis gå in på sparkontotGlad Pengarna i kuveret spenderade vi idag, bokade kryssning till Riga, åker på tisdag Skrattande Ska bli trevligt!!
    Am zandra:Ja jag hade ju hellre suttit på en lagom enslig strand istället för o trängas på skara sommarland, men jag är väl en enstöring kanske   Jag vet ju hur det känns o ha det så tungt som du har det , jag har det färskt i minneRynkar på näsan Det tar så otroligt mycket energi från en o det känns som man håller på o bli knäpp på allt grubblande ibland...  Jobbigt att han ändrade sig så när Linn föddes! Tungt!!  För mig var det mer så att till slut tar tålamodet slut, alla dåliga sidor övervägde o hans sätt när min pappa låg döende blev liksom droppen. När pappa var borta kände jag att , nää, det var inte värt det längre, varför skulle jag bara ge o ge o aldrig få nått tillbaka? O fixa o dona o laga mat o tvätta o diska o städa o klippa gräs o skotta snö o sköta barn, men bara få skit? Jag gav upp helt enkelt, valde MIG för en gångs skull!! Sen är ju inte det rätt väg för alla!! Alla måste ju hitta det som är rätt för dom, för en del funkar det ju kanon om man går iväg o får hjälp, men jag kände att jag inte ville det, saker som han gjorde o sa under dom sista månaderna fick mig o helt tappa alla känslor för honom, kände att det aldrig skulle gå o repareraRynkar på näsan Sen är ju egentligen min grundsyn att har man gift sig så är det för livet, men ibland blir det ju inte riktigt så.... Jag har grubblat många gånger efter det om jag gjorde rätt o kommer alltid fram till samma svar; JA!!! För min del hade det inte gått o rädda. Jag kan bara säga att klaga på här du om det är jobbigt, det är så sköööönt o få skrika av sig ibland!!!! Kram!Hjärta

• Ain

Ja, vad jobbigt Sandra. Men du har ju rätt i det du skriver; han verkar ju inte första faktiskt. När han skriver att du har för höga krav och att han inte gör nagot gott nog, visar ju att han inte förstar problemet. Att det inte är att du har höga krav, utan helt enkelt har en gräns - att du kan göra stora delar av familjefixet själv, men det finns ju gränser da du inte orkar och vill längre. Och om du alltid maste tjata och tjata och Dan ända bara har känslan att du gnäller och faktiskt inte förstar att du praktiskt taget har 3 barn, och inte vill försöka bättra sig, sa är det ju att han lägger ansvaret pa dig. Och det är nagot du faktiskt inte ska behöva ta pa dig. Dina barn har du ansvar för, men inte för honom. Stötta och göra ditt bästa ja, men när du börjar ga under av det hela, är det ditt ansvar för dig själv och era barn att fundera över vad du vill göra at det.Jobbigt, men du verkar ju ha kommit sa pass langt i ditt jobb med dig själv att du ser ganska klart vad som är problemet och kan definiera dina behov. Nu säger jag ju inte att lösningen absolut är att lämna Dan,det kan ju bara du veta, men det är faktiskt skönt att se att du verkar sta upp för dig själv!

Eva: ah, Riga som är sa fint! Det var ett par ar sedan jag var där sist, men jag älskar den stan! Första gangen jag var där var typ 20 ar sedan - da hade de just fat Lat istället för Rubel. I Estland var det fortfarande Rubel som gällde... Det har förändrats saa mycket sedan dess...

Men vad konstig person barbamamma... Hoppas att hon inte vinneroch sedan inte vill betala...

Vad roligt med Kolmarden Pilea! Hur var det? Jag kommer ihag att vi var där när jag var liten, men är det inte där de har nagon slags linbana nu?  

Xgirl: ibland kan det ju bli sa att barnen vänjer sig vid att äta vid en viss tid, sa da vaknar de och är hungriga, trots att de egentligen inte skulle behöva vara det. Kommer ihag att Miriam alltid vaknade klockan 5 och ville ha mjölk. Och vi var sa trötta att vi gav henne det för att hon skulle somna om, och för att vi tänkte att hon kanske var hungrig. Men sa en dag bestämde sig Markus för att det var nog, sa han gav henne vatten istället och det funkade!

Idag har jag varit och kollat pa parkett till nya huset. Kul. Fast svindyrt... Shoppade ocksa en ansiktskräm till mig själv för att lyxa till det lite       

• Xgirl83

Åh, hade skrivit massor men råkade klicka bort det! Grrr...

Evanor: Förstår att du inte orkade stanna i äktenskapet, det låter inte som du kunde må bra i det. Jag och min sambo har ju inte heller det helt bra, han har troligen nån diagnos (Asperger misstänker de) och ska utredas i höst.

Ain: Spännande att börja kolla på grejer till huset! Måste kännas närmare nu. Kan tänka mig att parkettgolv är dyrt! Ja jag undrar ju också om Arvid faktiskt ÄR hungrig, men bara pga att han blivit van vid att äta på natten? Vatten vet jag att vi testade vid ett tillfälle och då fungerade det inte, men skadar ju inte att testa i natt igen.

Zandra: Låter ju jättejobbigt så som Ain beskrev att Dan ursäktade sig själv! Men vilka stora fötter Linn har! Arvid har 19-20.

Barbamamman: Kul att få lite pengar till Ullared, svägerskan och jag ska troligen åka en tur i September. Jag har aldrig varit där så.. Förstår att du inte hittade mysbyxor i stl 92 på rean, nästan alla jag såg var stl 86, är väl en sån storlek som blir över. Wow att Agathon redan vuxit ur stl 86! Arvid börjar växa ur 80. Men vilken kommentar från hon på Tradera, jag hade blivit så irriterad!

Pilea: Vilka fynd du gjorde på Stadium! Jag köpte skaljacka till Selma på Kappahl på halva reapriset (125:- tror jag) för ett tag sedan så hon har också inför hösten. Vi var också på Stadiums rea igår, köpte ett par snygga Nike-sandaler till mig själv för 150:-, ett linne för 25:-, och så till Andreas 3 par shorts som tillsammans kostade 250:-. Helt ok! Idag var jag på halva reapriset på Lindex och köpte t ex mockasiner till Arvid för 10:-, 2-pack tumvantar till Selma för 25:- och så några plagg i stl 44 och 50 till Selmas dockor. Innan har jag hittat så fina och billiga grejer på "ta 2 betala för 1" där på rean så jag var nöjd så.

idag har vi, trots strålande sol, städat en stor del av dagen. Blä.. Sen har jag packat också för på söndag morgon åker vi till min pappa och hans sambo som bor i Halland (pappa har dock lägenhet och deltidsjobb kvar här i Strömstad så vi träffar honom ofta ändå). På nervägen stannar vi på Universeum i Göteborg, och på hemvägen på onsdag stannar vi på Liseberg. Blir en trevlig liten semester.

Imorgon ska troligen jag, Selma och min mamma åka och bada. Jag har längtat så idag när jag har städat, vill ta vara på de soliga dagarna.. Men vill inte komme hem till ett kaos heller efter semestern så därför var det nödvändigt att städa lite.

Kram på er!                        

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Selmas vantar kostade 15:-, rätt ska va rätt.

Jo jag skulle också skriva att jag förmodligen fått svamp. Det kliar och svider som tusan, blir tokig. Sen står det att man ska få det bekräftat av läkare för det är inte bra att behandla mot svamp om det inte är det. Men symptomen stämmer med vad jag läst, och jag har inte tid att gå tll någon läkare förrän efter vi kommit hem från Halland, och jag vill gärna börja behandla IDAG. Suck. Så jag var till Apoteket förut.  

Lilla S 071116 och lilla A 100520
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)