• 7 michelingodingar

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Vi är några tjejjer som hängt ihop ett tag men många har nu lämnat tråden och jaa det har liksom blivit lite döttDrömmer så nu vill vi få in flera medlemmar i våran tråd som vi kan få lära känna

här snackas det om ALLT inte enbart bebisprat utan verkligen om allt mellan himmel och jord , familjen,barnen,relationer,väder och vind,fritid ja allt som man kan tänkas vilja dela med sig av

En viktig sak vill du hänga på så är du mer än gärna välkomen men här gäller det "ge och ta" alltså så skriver man inte enbart om sitt UTAN man ger alla andra oxå respons det är något man upplevt i många trådar att många bara skriver om sitt och vissa får massor av respons medans andra inte får så mycket som ett hej!! men är du med på det så HÄNG PÅ

välkommna in jag hoppas vi blir mååånga  som samlas här Solig

• Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
  • Glittrax

barbamamma: ååh vad spännande! är det nästan klart att ni kommer med i tv eller? vore jättekul! ska ta och lyssna på radioprogrammet vid tillfälle

jättefint det blev i rummet, så ljust och fint i taket!

am zandra; oj vad kämpigt du har det och jag tror med att du behöver komma iväg lite, vart ligger öregrund?    

pilea: stora killen som lärt sig cykla! Förvånad 

Evanor: kul när tvätten blir genomblöt av regn så där!Obestämd 
    hur var det nu, visst är du gravid? hur långt har du kommit? *nyfiken*

har säkert inte kommenterat alla nu..men återkommer  

Här har vi varit sjuka sen förra veckan jag och sambon, nova har varit till och från sen veckan innan dess...jag fick gå till vc i fredags, då hade jag knappt kunnat svälja sen 5 dar tillbaka.... ingen halsfluss, men 45 i snabbsänka så nåt var på g i kroppen så jag fick pencillin ändå..för att jag har småbarn sa läkaren...ja tack eller nåt för det!  och som ett brev på posten så fick jag såklart svamp av det...! grrr! men det är helt sjukt vad vi hostar jag och sambon.... vi ligger och hostar i kapp på nätterna och väcker varandra.... tur vi har snälla barn som fortsätter sova hela nätterna...  räknas inte att Meja vaknade kl 5 nu imorse ändå och ville äta, hon somnade ju om på stört igen!        

lägger in en bild på barnen, sjukt vad tiden går fort! Nova blir ju 4 år om ca 3 månader och Meja är  3 månader nästa fredag!! näääää stanna tiden!! blir nog fler barn här... haha!!!

• Glittrax

ligger bilder i mitt galleri här på fl nu

• 7 michelingodingar

Ain:krya på dig!! hoppas nihade en bra semester i sverige

am zandra: förstår att det varit en del runt i kring dig just nu hoppas Linn kryar på sig fort nu och att du kommer må bättre av p-pillrena!!
    men fy vilken dag du hade igår,hoppas dagen blir betydligt bättre!! hoppas ni kommer iväg i helgen och fårtänka på lite annat!!
    vad kul att du gillade programmet men inte behövde du gråta för detHjärta visst är det så att man gör sig en bild av en  person och sen får man höra rösten till personen ifråga med som man kanske inte alls hade väntat sig ha en sån röst när uno hörde intervjun så säger han med förvånad min "men herregud jag låter ju som en bög" hahaha jag kunde inte annat än skratta åt honom och sa att det är ju den rösten han har

tack jo vi är jättenöjda med vardagsrummet, igår kom unos syrra och unos brors sambo hit en sväng och dom tyckte det var jättefint och fräscht ett rejält upplyft så det var roligt att höra

pilea:ja lite drygt o behöva vänta 3 mån man undrar ju ändå vad som händer i hans  lilla kropp
    oj haha tror agathon är stor jämfört med max

vad dujktigt attalve kan cykla utan stödhjul!! jisses abbe kan knappt cykla på en cykel ens, han har en med stödhjul men han har inte lärt sig ändå utan han cyklarbara rakt fram på allt som kommer i hans väg

Glittrax men fy krya på er nu!!
    åh vad stor Meja har blivit och så söta töser du har

jag vill inte ropa hej än men mycket tyder på att vi är med iaf väntar på utdraget från polsen så vi kan skicka in det till dom tror det hänger på vad det visar

Så här ser det ut just nu, ni får ursäkta röran lite

jag är inte helt nöjd med skrivbordet men jag vet inte var tusan vi ska ställa det bara!!
    nu ska jag bara bestämma mig för hur jag vill ha alla kort och tavlor samt så har jag 2 väggkrukor med gröna plastblommor i samt 2 väggljustakar för värmeljus fasen så svårt det ska vara då!!!
  • Pilea

glittrax:
    Vilka fina barn o så söta lockar

Jobbigt o vara sjuk, krya på er!

Barbamammans...
    Va fint det blir, coolt med svarta lister som bryter av! 
    Vad är det för väggljusstakar du har? kanske skulle passa bra över byrån o hänga på olika höjd! 
    Snyggt med den där nivå-skillnaden i golvet!

Fick nyss tag i min chef som varit på semester (har iofs redan pratat ang mina studier med en annan på kontoret). Hon var iaf mycket positiv o bad mig maila över vilka datum o så som gällde. Alltid bra o dela upp tjänstledigheten (man vet aldrig vad som händer i livet). Börjar med ledigt från v.34-52. Tar även ut 1 veckas sem hela v.33 så det inte blir något glapp o sgi:n nollas (är föräldraledig fram till 14 aug). Hon frågade också om jag vill jobba extra på loven eller kvällar o helger o det är ju bra (får se hur tufft det blir i skolan).

• Xgirl83
    Glittrax: Vilka söta goa barn. Otroligt vad mycket gladare du låter mot för några månader sedan. Men så jobbigt att ni har blivit så dåliga då, och mitt i sommaren dessutom. Krya på er!

Zandra: Jobbigt du haft det nu. Jag vet ju hur den där jäkla pms:en ställer till det. Men om du är så himla ledsen nu så kanske det beror på p-pillrena. Men det kanske är nåt som går över med tiden? Förstår att du gärna vill komma iväg till Öregrund oavsett, och jag tycker ju att du gärna kunde åkt dit med bara Noah även om Linn var frisk. Jag och Selma har ju hittat på mycket nu och det är verkligen lyxigt att göra saker med bara ett barn, och så får man lite distans till, ja du vet.

Barbamamman: Ja det var ju verkligen roligt att höra er på radio, och ni lät ju jättevettiga. Snyggt vardagsrummet blev! Måla taket vitt gör ju mycket också. Men får ni inte ont i nacken när ni har TV'n så högt upp? Så dumt att inte samtalet med läkaren gav så mycket, konstigt att de tyckte att tempen var normal när det ju är en annan läkare som tyckt att det skulle kollas upp. Jaså så du har också shoppat på rea. Det är svårt att låta bli. Åh, så avis jag blir att du hittade stjärn-jackan på rea, den är ju så snygg.

Pilea: Så bra att din chef var så förstående, och det är ju jättebra att ha möjligheten att jobba på lov och så. Annars kan ju det vara rätt jobbigt med att plugga, att man måste hitta försörjning för loven. Så duktig Alve är som cyklar utan stödhjul plötsligt! Selma har ju använt springcykel innan så vi märker att vi nog skulle kunna ta bort stödhjulen på hennes cykel (de är liksom höjda nu så hon använder sig inte direkt av dem ändå). Men hon är så kort så hon når inte ner i backen så bra med fötterna, så då kan det nog vara lite farligt att ta bort stödhjulen än...

Vi har haft härliga dagar. Jag och Selma var härom dagen på badhuset. Sen på kvällen åt var jag ute och åt med en kompis. Och idag tog jag och Selma bussen ut till ett köpcentrum utanför stan för Selma har aldrig åkt buss (vad hon minns iaf) så hon tyckte det var spännande. Jag shoppade lite på rea så nu har det blivit ett gäng mysbyxor till Arvids förskolestart. Sen på babyproffsen hade de 50% på massor så det blev två villervallatröjor till Arvid, varsitt par skalvantar till barnen, och så till Arvid också ett reimatec skalset (ett sånt här i marinblått www.reima.fi/se/kollektion/binary/), jättenöjd med det köpet. Så nu är nog alla barnens höstkläder fixade, förutom kanske skor. Sen var vi på IKEA utan barnen igår, blev ny tv-bänk och så en sån Trofast förvaringskombination till barnens rum, och så lite smått och gott förstås. Men nu känns det som att man har shoppat för ett helt år. Fast kläderna är ju sånt som hade behövts köpas förr eller senare, men nu blev det allt på en gång, när det var rea.

Jag har just nu njutit av att göra saker utan Andreas, för ibland sänker han mig lite för man får känslan av att han inte har lust att hitta på nåt och är inte så munter alltid tycker jag. Sen förstår jag också att han vill vara bara hemma lite också, och behöver få vara för sig själv lite, han som annars jobbar. Jag är ju lite rastlös nu efter att ha varit hemma i över ett år, så jag vill hitta på saker, och sen så vill jag ju utnyttja min sista sommar som föräldraledig.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Sen undrar jag om jag inte blir lite rastlös av mina antidepressiva med? Men jag mår ju lite bättre eftersom jag har mer lust att hitta på saker, och mer initiativförmåga.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Ain

Förkyld förkyld... och just da Markus är borta med jobbet i södra Franrkike. Men det har gatt ok idag iaf. Men jag har inte riktigt orkat läsa igenom vad ni skrivit ännu. Dock har jag hört pa radioprogrammet Kul! 

Och sa kollade jag in shoppingen ocksa. FInt set! Roligt att fa nagot som är sa dyrt till halva priset.Reima ska ju vara väldigt bra ocksa.

Nej, nu blir det snart i säng...

• 6barnsmamman

Glittrax: visst är jag gravid, precis gått in i v 20 nu, RUL på tisdag, det ska bli skönt, hoppas bara att allt ser ok ut. Vi har ju även gjort KUB så då gjorde vi ju ett UL i v12 ungefär, då såg det ju bra ut, men det gjorde det ju vid min förra graviditet oxå o då fick vi MF i v 16 sen....Rynkar på näsan Så den här gången har vi verkligen inte tagit ut en massa i förskott, men jag känner ju att pyret snurrar på sig i magen nu så det känns rätt bra nu. Men den här gången har vi väntat länge innan vi berättat, ni här på nätet har ju vetat länge, men många av mina kompisar vet inte än.... Många visste ju om det sist o visst var dom ett enormt stöd när det gick åt pipan o alla har vetat om att vi skulle försöka igen men vi har ändå hållt på o berätta....
    Xgirl:Visst är det skönt att göra saker utan sambon ibland!! Det tror jag dom flesta av oss behöver!! Jag kan dra iväg till närmsta köpcentrum ibland, bara för o få "vara själv", ska inte ha nått, bara gå runt o kolla i lugn o ro....Glad
    Ain: jag är oxå förkyld, blir galen på det snart, är bättre nån vecka bara sen är det tillbaks igen... På sommaren ska man ju vara frisk ju!!!
    Am zandra: men usch vad jobbigt det lät med ditt bäcken!!! Brukar du ha så eller har det kommit nu? Stackare!!
    Pilea: bra arbetsplats du verkar ha!! Skönt att dom är positiva, gör ju att det känns lite lättare! När börjar skolan då?
    Barbamamma: blir riktigt avundsjuk på erat vardagsrum!!! Jättefint! Vårat är mycket mindre, men det blir nog helt ok när det är klart. Får slänga in en bild då!
    Jag har oxå fyndat på rean,halva reapriset, sånt gillar jag Blev mest till Ida, men håller på o kollar igenom övrigas garderober för o se vad dom behöver.
    Igår var jag på bio förresten!!! För första gången på evigheter!!! Min äldsta grabb,Kim (snart 18), jag o Anton, 9år tittade på sista Harry Potter filmen, i 3-D , häftigt faktiskt!!!

• 7 michelingodingar

herregud vilket oväder vi hade inatt, någon annan här som hade det med? det är det värsta ovädret vi varit med om på flera flera år!! blixtrarna bara avlöste varandra och hela huset lystes upp av det och det dundrade som fan rent ut sagt min mamma hade läst att 30.000 blixtrar hade det varit inatt. Stackars filippa hon är ju så fruktansvärt rädd för åskan rena skräcken och så fort det mullrar lite så kommer hon som skjuten ur en kanon och tårarna sprutar på henne men inatt har hon sovit hos en kompis så jag väntade nästan att dom skulle ringa inatt men det gjorde dom aldrig, tänkte ringa och kolla med henne sen!!

Maken har haft  jouren sen 07 igår morse och strax efter 00 inatt fick han dra iväg till öland och han har fortf inte kommit hem och gick av jouren 07 i morse. Han ringde för en stund sen och var på väg hem nu men han har varit på en gård där korna har salmonella så nu är jag livrädd tänk om skiten smittar från kor till människa??!!!!

Igår fick jag upp alla kort på väggen och ramade in alla BB kort vi tog hos fotografen blev riktigt bra måste jag säga ska visa senare hur det blev

pilea: vad skönt att chefen var pos inställd till studierna iaf jag tog tjänstledigt alla loven med men jag har ju 3 mån att ta av min FP och så 40 sparade semesterdagar som jag kan ta vid lov (fast här har vi inget jullov) sen hoppas jag att ev kunna få sommarjobb nästa sommar som läkarsekreterare nån av perioderna iaf så man får in en fot för framtiden

väggjlusstakarna är väldigt små så jag satte dom på ena sidan av valvet till köket blev bra där tror dom sett fnuttiga ut över byrån.

X-girl:kul att du med tyckte vi lät vettiga
    jooooo jag sa till maken att tv:n är FÖR högt upp och skulle behövas sänkas iaf 5 cm men han är julång så han tycker den sitter bra där jag o barnen får ju nackontSkrikandes
    ja stjärnjackorna är jättefina och det fanns bara EN kvar i alwins stl Tungan ute ibland ska man ha tur
    åh vad mysigt du och selma haft det skönt med lite egentid för henne och dig kan jag tro
    kul med reafynd jag var ute efter mjukisbyxor till agathon men det fanns nästan inget alls på rean

• 6barnsmamman

Barbamamma: läste om erat åskoväder på expressen nu, huuuu!!!! Vi hade åska här när jag vaknade men det var aldrig riktigt nära så det var riktigt mysigt att ligga under täcket o lyssna på regnet o bullret.... Stackars sambon däremot skulle ju ut i eländet, men sista dan nu, sen är han ledig i tre veckor, härligt!!! Men vädret verkar ju inte bli så mycket bättre, ingen badsommar i årRynkar på näsan Glömde ju berätta förut, Min 13 (snart 14)-åring kom ju från sin pappa i söndags,  säger till mig i onsdags att han har jätteont i ett öra. Storasyster säger sen till mig att han sagt det till sin pappa redan förra veckan men att han inte brydde sig om det?! Sa bara att "det kan jag gissa vad det är", sen inget mer!!! Jag kunde ju oxå gissa, hans pappa har själv haft stora problem med vaxproppar tidigare. Jag ringde VC direkt igår morse o vi fick komma dit, dom spolade örat för det satt en ordentlig propp där+ att det blivit en inflammation i ytterörat, pga vaxet tror jag hon sa, så vi fick en salva o droppa i 3ggr om dan. Hjälpte inte det skulle vi komma tillbaka för då får han penicillin.....Suck, vad säger man?
    Hade på min mail imorse ett mail från pappan, FK har ju bestämmt att han kan betala hela underhållet själv till mig o nu fick han ju en räkning för flera månader tillbaka.....Han var inte glad....( Gäller alltså äldste sonen som bor heltid hos mig)

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)