Inlägg från: Pillan2012 |Visa alla inlägg
  • Pillan2012

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

ja men här fanns ni! Trodde inte det fanns nån Fertilityfriend tråd långre! Första månaden jag tempar för att få till en 3:a  och jag behöver hjälp!

Jag hade äl-flytningar fredags, i lördags fick jag superplus på äl test, både fm och em. På söndagen var det återigen svagare än teststräcket. Jag brukar alltid få ont i några timmar på kvällskvisten. Denna gång har jag haft mer som molvärk framförallt kvällskvist, 3 kvällar i rad.... som värst lördagskväll.
    Tempar varje morgon och ingen temphöjning alls har jag noterat. Har haft 36,2 5 dagar i rad, imorse 36,3. Så jag får inget kryss på FF.

Är det så illa att ägget aldrig släppte med tanke på att jag hade molvärk så länge (inget mera nu) och ingen temp höjning kom??? Eller hur ska jag tolka denna cykel?

• Pillan2012
    Bjornis skrev 2012-02-28 23:22:52 följande:
    Pillan2012: Har du inten kurva vi kan titta på? Så mkt lättare att skaffa sig en uppfattning då! Välkommen hit!

Kärt barn: Kollade din chart igår som gav mig lite huvudbry också men håller med du och jag och vi4. Tror nog äl kommer sättas ut på cd 18 eller 19. Spännande fortsättning. Och i övrigt så har jag precis som du en unge som vaknar typ 1-3 timmar innan min tempning och jag tempar både då och när vi stiger upp mellan 6.45 och 7.30 så det blir säkert inte jättebra men ändå tydligt mellan före och efter äl iaf...  
    jo, naturligtvis :) Här: www.fertilityfriend.com/ttc/index.php
    Nån som kan hjälpa miig förstå... Känns som det är något knas med min kropp just nu :(
  • Pillan2012
    Du och Jag ver2 skrev 2012-02-29 08:05:10 följande:
    Pillan - yes, nu funkade det! Lägg gärna till den i Bim och charttråden som finns i ts! Hm, ja, var ju ingen jättehöjning... Men höjs det mer imorn så kan nog äl varit i söndags! Är det första månaden också efter nå prev medel? Isf kanske det gör sitt... Å välkommen tillbaka också
    Nej, inget prevmedel. tog ut kopparspiral i december.... SUCK!! ska det inte höjas med mer än 0,1 för att räknas som en äl höjning....
  • Pillan2012

Kan det ha varit så att ett ägg aldrig släppte? Trots STARKT äl test på lördagen? Kan oxå nämna att jag nästan har konstant molvärk, inte så att det tar ONT, men ja, det molar på. Och har idag vattniga/äggviteflytningar, mer åt gula hållet och inte äl-flytningar. Sorry detaljerna men vill gärna ha hjälp Skäms

Tack för välkomnandet!!!

• Pillan2012
    Du och Jag ver2 skrev 2012-02-29 09:16:32 följande:
    Pillan, kan vara så att ägget aldrig släppte, så har det blivit för mig, så gott som fullt utslag på äl test, å värk, men så hände inget - förens veckan efter!! Så "kör på" ett tag till! Testa annars att lägga till en högre temp på morgondagen, får du nå kryss då?
    Du hade SÅ rätt, äntligen kom krysset!!! :D att man kan bli så glad över så lite haha....

Grattis Bjornis!!!
  • Pillan2012
    Du och Jag ver2 skrev 2012-03-01 08:38:29 följande:
    Pillan, hihi, härligt!!! Javisst, tänk vad en temp å ett kryss kan göra sin dag
    ja, barnsligt glad blev jag haha.... nu är det bara långa väntan kvar då!
  • Pillan2012
    Cinderella87 skrev 2012-03-03 05:16:15 följande:
    Grattis till er som fått plus.

Ikväll fick jag en kommentar av svärfar. Ååh ska ni ha barn igen??? Nej sa jag tyvärr... Han ba: jaha jag som trodde de eftersom du hade den klänningen... Snacka om stelt de blev efter det.
    Fast jag tyckte det var lite roligt :D

Grattis ni gravida!!

Här hade jag en tempsänkning idag men vet inte om jag kan räkna med den. Igår kväll fick jag mitt livs första migränattack och sömnen har blivit konstig, mår inte alls 100 ännu. ska man skriva in tempen ändå?
  • Pillan2012
    Cinderella87 skrev 2012-03-03 10:10:25 följande:
    Fast de va inte alls kul att få höra det... Inte för att jag tar illa upp utan mest blir sårad då tanken kommer om att det aldrig blir något och att jag längtar så mclrt
    nej, menade inget illa så klart Hjärta Mera att om min svärfar skulle sagt så skulle det bara låtit lite gulligt och jag antagligen skulle skojat tillbaka :) Förlåt om du missuppfattade mig! Önskar er oxå ett pluss snart, hur länge har ni försökt? och hur snabbt kom ert 1:a barn till?
  • Pillan2012
    Vi 4 skrev 2012-03-04 10:19:15 följande:
    Stort grattis till Lövfallet, Tallbarr och Björnis!!! Jättekul med lite plus i tråden1

Björnis håller tummarna att det bara är lite småblödningar så där som en del kan ha. Låter ju lovande med så strakt plus!

Vinkar lite trött till er andra, vi har influensa här och jag oroar mig för vårt ivf som är planerat i maj, är det inte väldigt dåligt för spermierna med hög feber? Maken har över 39 grader...
    Fast om det är i maj så hinner det väl komma nya små gubbar?
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*