Inlägg från: Pillan2012 |Visa alla inlägg
  • Pillan2012

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Lite dålig action i denna tråd tycker jag, kom igen nu tjejer! :)

Har själv en lite off dag. Har ännu en cykel jag inte blir klok på, starka äl-tecken med älvärk, flytningar, positiva test etc. Men tempen visar inte på nån äl.
    Har ju extremt kort lutealfas och går på privatklinik. På måndag ska jag ta ett blodprov för att kolla upp progesteronvärdet. Känns lite motigt just nu!

• Pillan2012
    Du och Jag ver2 skrev 2012-03-24 21:15:22 följande:
    Härligt!!! (å hihi, så rätt jag hade ) Hoppas att ni tajmade in det bra!!
    Du hade Helt rätt!!! Hade en hel del molvärk tisdagmorgon så det var säkert då :) Vi tajmade riktigt bra så nu HOPPAS vi!!! :D
  • Pillan2012

:) Tack vad ni är söta! Har dock inte mycket förhoppningar då jag är på utredning om progesteronbrist, blodprov på måndag, men men, hoppet ska man väl aldrig tappa?

• Pillan2012
    litenlur skrev 2012-03-26 21:45:01 följande:
    Hej alla! Vi körde fertilityfriend när vi planerade vårt första barn, och är nu igång med nummer två. Det gick fort sist, men nu är vi ju några år äldre, i 35-årsåldern. Jag funderade på ett sak. Här är ett utdrag från vår senaste kurva:

Jag tycker att det verkar konstigt att de sätter ägglossningen där de gör (för visst ska väl det röda strecket vara ägglossning?) eller är det jag som tolkat OPK fel? Jag har markerat plus på OPK när ägglossningstestet visat stegring inför ägglossning, men när man får LH-stegring så ska det väl vara 12-48 timmar kvar till ägglossning. Alltså borde ägglossningen vara 1-2 dagar efter plusset, och inte samma dag som plusset, eller? Någon som vill kommentera vad ni t

När på det dygnet testade du med äl test då?
  • Pillan2012
    litenlur skrev 2012-03-26 22:12:48 följande:
    Eftermiddagen, vid 17-tiden fick jag starkast streck.
    hmm,,, ja, kanske ägget lossnade under natten då? vet dock inte hur fort det syns med en temphöjning dock?
  • Pillan2012
    litenlur skrev 2012-03-26 22:25:29 följande:
    Ja, jag antar att fertilityfriend gick på temphöjningen snarare än på testet, men det verkar ju nästan troligare att ägglossningen var på dag 17 ändå med tanke på ägglossningstestet, och det stämmer ju ändå rätt bra med tempen, eftersom den stora höjningen var från dag 17 till 18, eller var tror ni?
    ja, det håller jag med om!
  • Pillan2012

Tack :) jag har redan tagit blodprovet, väntar på svar innan påsk, så hoppas på extra progesteron nu i nästa cykel.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*