Inlägg från: Pillan2012 |Visa alla inlägg
  • Pillan2012

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Bjornis skrev 2012-06-09 23:51:41 följande:

Kanske 4a: Vad är du på för dag nu? Helt klart positiva test ju men jobbigt att de inte blir starkare. Och konstigt med tempen också. Håller tummarna för morgondagens test och att du kan få slappna av! 

Pillan: Progesteronet tar du bara mellan äl och mens va? Märks det av även mellan mens och äl alltså? Skumt.   

Ja, bara mellan äl o mens så klart. Vet inte om det beror på progesteronet men sedan jag började med det har ju äl kommit så  här tidigt... Igår kom mensen i alla fall :( Försökt sedan december nu och NADA.... Skulle ha lite mer förståelse om jag lyckades bli gravid men kanske fick tidiga mf pga pogesteronbrist MEN jag kommer ju inte ens så långt....
    Går privat så på onsdag ska jag ringa igen. ska be om en sköldkörtelprov och sen remiss efter sommaren då, ska kämpa med vikten först o se om det händer nått då....
  • Pillan2012

I skrivandets stund sitter en av mina närmaste vänner med värkar, och inom kort ska min kusin få sitt 3:e barn. SÅ himla glad för bådas skull Naturligtvis Hjärta men ibland är det tuffare än andra dagar att inte själv få till det och ha en kropp som är SÅ ur balans just nu :( .... Lite off med andra ord.

• Pillan2012

Kikar in o läser om en hel del trubbel i tråden, kramar till alla! Nu måste väl turen återvända snart, tycker ni inte?!

Själv är vi nu på 8:e eller 9:e försöket, har ingen koll. Denna månad kör vi varken äl-test eller tempar, sexade dock loss några timmar efter kraftig äl-värk så vi får se... har inga större förhoppningar!

kram till alla!

• Pillan2012

:( igår kväll kom mensen på dag 9 efter äl :( så inte fan hjälpte det tat inte ältesta och inte tempa heller. Nu väntar utredning för oss i höst :(

• Pillan2012

Kikar runt i tråden lite, ser några jag känner igen :) Inte tempat  aktivt nu i 2 cykler, inte heller äl-testat etc. Inget resultat trots det :( igår kom mensen och vi är nu inne på försök 11 tror jag :( Fortfarande alldeles för kort lutealfas (8-10 dagar) men tar jag extra progesteron så kommer äl redan dag 11 så det funkar inte heller.... Har nu rätt till remiss för utredning men det känns så.... avlägset??? vi har ändå lyckats få till 2 barn väldigt snabbt tidigare...

• Pillan2012

ok, jag går all in denna gång: apriforce, rosenrot och bisolvon!!! Nu jäklar ska här göras bebis!!!!! Men visst var det så att av de jag skrev så ska de tas bara mellan mens och äl, inte efter äl? Nån som testat nått av dem och kan säga om det påverkade er cykel nått?? Det jag är ute efter är en starkare och mer regelbunden äl samt en förlängd lutealfas!

• Pillan2012
    Saga09 skrev 2012-07-25 22:14:24 följande:
    Jag har testat Bisolvon 2 månader nu - åt mellan mens och äl.. Kan nog dessvärre inte påstå att jag märkt nån direkt skillnad.. tar det sig inte denna månad så hoppar jag av det tåget..
    jag blev gravid med dotter 1 den månad jag testade det, med dotter två minns jag inte om jag åt :) Alltid värt ett försök....
  • Pillan2012

du är i alla fall på rätt sida av äl :p jag är på dag 2 av mensen, så jäkla värdelöst haha

• Pillan2012

åh, vilka bra storysar här om rosenrot och apriforce!!! Spännande ska det bli att se hur äl påverkas för mig!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*