Inlägg från: Pillan2012 |Visa alla inlägg
  • Pillan2012

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

VUL idag :) Det gick fint!
    Konstaterat att det INTE var ett missfall för 2 veckor sedan, eftersom han idag hittade en hinnesäck (tror jag det heter) om var helt normalstort för den vecka jag är i. Däremot inget foster, som väntat, det är för tidigt ännu. Allt såg bra ut med andra ord, helt normalt :D De tog oxå HCG-prov och ska tillbaka för nytt HCG och VUL om 2 veckor. Då hoppas vi få se ett foster OCH ett hjärta. Vi känner oss så pass säkra att vi berättar för våra föräldrar ikväll, men inte för Moa och Sofia ännu.

Känner mig nöjd o lugn och hoppas allt fortsätter som det ska nu. Inte haft några graviditetssymptom alls på 2 dagar MEN vet att de kommer o går och nånsorts molvärk finns det nog där nu. Så ja.... Glada är vi att det inte var ett mf i alla fall!!!!

• Pillan2012

Men nu tjejer. Nu kom missfallet! Symptomen (illamåendet och ont i brösten )försvann ju för typ 2 dagar sen. Haft ont i ryggen/svanken några timmar nu och nu kommer blodet, klumpar och slem. Och har som små värkar :( Och, ursäkta detaljerna, men det kom ut en grej, stor som en vinddruva, helt genomskinlig och liksom halvthård. Trodde det var slem, men det var som en boll som sprack  när jag tryckte på det, fylld med typ vätska... och Ont i svanken!

Nu är det nog över! Tacka satan att vi inte hann berätta detta för våra föräldrar, skulle precis göra det nu när barnen badar :(

Känner mig bara.... TOM! och att det är fel liksom....

• Pillan2012

Jag vet inte??? Blöder inget mer så kom inte så mycket blod men hugger fortfarande av småsmärtor . Googlay och det verkar vara fler som fått ut sån geleklump,hinnesäcken :(

• Pillan2012

Jag vet inte:( men blöder inget alls nu, blev inte ens en full binda alltså. Men klumpar och smärta och så den där klumpen av gelé då och alla symptom borta!! Men borde jag inte blöda mycket mer???

• Pillan2012

nej, jag fattar inte. Kom inte mycket blod, inte ens en bida full. och det slutade lika tvärt som det kom. Känner igen det så från första dottern. Men "vindruvan" som kom, vad fan skulle det vara om inte hinnesäcken??

• Pillan2012

VUL på BB imorgon, bm ringde och hade pratat med läkaren som ville kolla mig o se vad som hänt. Underbara människor!

• Pillan2012

ja, skittrist :( men på nått vis skönt med ett avslut! Hade dock en del vätska och blod kvar så imorgon ska jag lämna blodprov igen för att kolla att hcg:et verkligen sjunkit. annars misstänkte hon att det ev kan ha fäst nån annanstans än i livmodern, men hoppas på det bästa. Senare i höst nu väntar remiss o antagligen pergotime o progesteron.

• Pillan2012
    kanske 4a skrev 2012-09-03 19:32:10 följande:
    Åh pillan jag beklagar verkligen!!! Jag har haft två utomkveds och ett MA, jag vet vad du går igenom och det är pest. Stor kram Hjärta
    Tack du söta! Fick bekräftat idag via blodprovet igår att det blev mf, HCG halten hade sjunkit från 2900 nått till 300 :( Skönt ändå att det är definitivt nu, nu VET jag!  Har varit sån himla berg-o dalbana ändå de senaste veckorna med blödningar hit o dit etc. Nu kan jag gå vidare. Vi inväntar nu ny remiss till läkaren jag träffade i söndags. Troligtvis får jag pergotime o progesteron nu, känns spännande och bra!
  • Pillan2012

Hej hej

Här inne var det lugnt :)

Nån som vet NÄR man kan förväntas ha sin äl efter missfall i 6-7 veckan? Äl-testerna visar fortfarande starka utslag så antagligen har ag en hel del hcg kvar. Måste det vara nere på typ noll innan man kan få äl igen? Nästa onsdag ska jag träffa läkaren i alla fall, ska bli spännande att se vad hon har att säga...

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*