Inlägg från: Capiche |Visa alla inlägg
  • Capiche

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

haha ok. men då blev jag ju liiiite klokare iaf. Men det svåra är när jag ska räkna äl från i morgon kanske? :) 
    Så då borde de bli kring  14.e augusti kanske. Jag hade sist en luteafas på 12 dagar. 

~ Tredje försöket / ÄL 2/8 / BIM 14/8 ~
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-01 19:44:54 följande:
    Om du har pos test imorgon så sker ju ÄL om 1-2 dagar typ fredag eller lördag men jag frågade också att själva äggsläppet sker när testet blir negativt igen, alltså att du har pos test imorgon och öbermorgon om då själva ÄL är då på lördagen, men jag har ej fått svar på det än.

Du väntar väl BIM den 11 aug om du inte har ÄL eller?

Om du då har ÄL den 4 aug säger vi så får du då flytta fram den antal dagar sas. Fan vad snurrigt det blev fattar knappt själv vad jag menar ha ha.
    Sen jag slutade med p piller har cykeln legat på bara 27 dagar, räknade då med 29 dagar denna månad så 11/8. 
    Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska räkna istället :)  Lägger mig på ca 14/8 kanske. 

Hittade detta om ÄL test från clearblue tex
    Clearblue Digitalt Ägglossningstest påvisar en ökning av ägglossningshormonet LH 24-36 timmar innan ägglossningen, och hittar de två bästa dagarna för befruktning inom en cykel. Du har störst chans att bli befruktad om du har samlag under dessa två dagar. 

:) så det är som du skrev. 
    ~ Tredje försöket ~ www.capiche.blogg.se ~
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-01 19:56:03 följande:
    Men jag testar ju fram till pos test och sedan tills det blir neg igen och jag tänker om inte själva ÄL sker samma dag testet visar neg igen.
    ja jag lär ju testa fram tills det inte visar något igen :D 
    Jag tror också att ägget släppt då det blir helt negativt igen.
    Kinderägg skrev 2012-08-01 19:57:38 följande:

Åter igen lade jag in mig på BIM-listan, känns som vanigt allt annat än hoppfult. Det är inte lätt att pricka in rätt dagar med en kropp som bara värker plus att jag och maken var lite irriterade på varandra precis runt ÄL.

håller tummarna nu för dig!!!!
    telgebo skrev 2012-08-01 20:19:38 följande:
    Capiche: Sexar du nu ha ha
    hahaha , ätit däremot :D Och övertalat karln till mys så om en stund blir jag lite frånvarande ;)

• Capiche

ja men iom äl är 3 dagar sen jämnfört med förra gången så räknar jag väl bim den 14/8 el 15/8 . 
    Väntar med att sätta bim tills FF har lagt ut coverline. Får verkligen hoppas temphöj i morgon då 

• Capiche
    telgebo skrev 2012-08-01 20:52:38 följande:
    Just den kom på att du kan ju kolla stats när du har BIM på din kurva.
    hur kollar jag det ? 
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-01 20:56:34 följande:
    På stats raden i kurvan läs raderna under din kurva så ser du, den rosa är stats ang BIM. Sedan får man TD av FF fast det kanske man bara får om man har VIP.
    Har VIP i 5 dagar till bara. 
    Står något där om att man måste ha äkta VIP eller nått sånt ?  
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-01 21:01:13 följande:
    VIP bestämmer man själv om man vill ha. Stats står alltid med oavsett men testdag=TD är jag osäker på om det bara är om man har VIP då får man en massa annat bra som analyzer och sånt som när man är som mest fertil och samlagssannolikhet ha ha.
    Ok :D haha. Bra koll jag har. 
    *känner mig lite lost*

:) 
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-01 21:08:30 följande:
    Lost? Varför då?
    Har inte riktigt förstått mig på alla saker på fertilityfriend än bara. Men man lär sig ju hela tiden. 
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-01 21:11:02 följande:
    Ett bra sätt att lära sig läsa av charts är faktiskt att spela spelet på FF sida där man ska lista ut när på kurvan ÄL infaller. Jag spelar det ganska ofta och det går bättre och bättre fast så duktig som TS är är jag då inte.

Undrar förrsten vart Minnie som är TS tatt vägen, inte sett henne i en enda tråd på FL på evigheters evigheter.
    Ok, ska testa göra de någon dag. 
    :) 
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-08-01 21:27:05 följande:
    Varför inte nu?
    Har lite jag måste göra innan sängdags. Så ska lägga ifrån mig datorn nu en stund.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*