Inlägg från: Capiche |Visa alla inlägg
  • Capiche

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Den lilla M skrev 2012-07-26 10:50:53 följande:
    Kom ihåg att bisolvon kan även vara bra för mannen, den gång blev vi gravida då min man tog bisolvon tiden runt ÄL (pga att han hade hosta) å här sitter jag nu i vecka 35! Håller tummarna för er tjejer

Apriforce däremot skulle jag vara lite försiktig med, jag testade det i en månad och det sköt fram min ÄL med 5!! dagar och förstörde även cykeln efter då jag kom helt i obalans. Men det funkar för många men kan även ha motsatt effekt.. 
    med min 2:a graviditet började jag med apiforce efter 1 års försök och blev gravid första försöket efter vi började med det. Blev gravid i tvillingar men slutade tyvärr i missfall. Blev gravid med 2:a barnet 2 månader efter. 

Så vet inte om apiforcen hade verkan där. Men mer äl flytningar hade jag absolut då om man jämnför med nu.

Nu blöder jag istället vid äl, hel konstigt. Rädd att jag inte släpper ägg eller att det kan ta sig då jag blöder lite... 
    ~ Tredje försöket / ÄL 29/7 / BIM 11/8 ~ www.capiche.blogg.se ~
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-07-26 11:29:25 följande:
    Hur mycket blöder du vid ÄL? Har hört att man kan blöda då, kan ju kanske vara så att du blöder av sex känsliga slemhinnor eller lättblödanade tapp eller nåt. Vill inte oroa dig.

Läste att du dricker grape denna gången med. Har du märkt någon skillnad?
    Det är som att det är brun röda vattnigare flytningar. Så jag blöder inte mycket men blod iaf. 
    Har som ont i högra äggstocken nu också. (brukar alltid få ont några dagar innan äl i höger äggstock)
    Annars brukar jag blöda vid sex när jag har äl.

Jo jag började denna månad då jag fick mens att dricka grape och mina flytningar är mycket vattnigare än vanligt så nog märker jag skillnad där. Kanske därför jag blöder nu för det tunnar ut slemhinnan eller nått?  Hmm....
  • Capiche
    telgebo skrev 2012-07-27 12:18:13 följande:
    På tal om sekret, ni som är riktiga proffs på detta, ska man ta sekret från slidöppningen eller livmodertapp. Tänkte att ibland rinner det ju inte ut utan kan ligga där inuti liksom. Hur gör ni andra?
    Själv brukar jag nästa alltid ta från sildöppningen. Eller detta kanske inte har någon som helst betydelse.
    Jag kollar både tappen och utanför och jag har supersvårt se om det är äl via mitt sekret. 
    Hittar då inge äggvita om man säger så.
    Och nu blöder jag fortfarande lite lite så det är sådär lite brunt utblandat :/  
    Och fortfarande har jag inte fått fullt utslag på stickorna.
    Men ont i äggstockarna har jag nått så förbannat.

• Capiche
    telgebo skrev 2012-07-27 23:29:17 följande:
    Sekretet är fertilt om det är som rå äggvita, dvs att du kan dra ut det till en slemmig tråd mellan tumme och pekfinger eller om du har vattnigt sekret.
    Jag har väldigt väldigt sällan äggvita utan enbart vattnigt sekret.

Äl test litar jag inte alls på längre då jag fått så många positiva ÄL test och ändå inte haft ÄL utan jag gick till slut bara efter sekretet.
    Ok.
    För förra månaden hade jag endast krämiga tjocka vita  sekret och nu har det istället börjat vattniga men blodiga sekretet.
    Känns som om jag testar allt just nu bara för att verkligen se om jag är äl och att kroppen verkligen kommit igång efter p piller stoppet. Iom det tagit över 1 1/2 år för att bli gravid förut så vill jag sååå gärna att det går lite snabbare denna gång. 

• Capiche
    www.fertilityfriend.com/home/3deb15

telgebo: Ja det är helkonstigt det där med graviditeterna.  Första barnet tog 1 1/2 år, andra graviditeten tog 1 1/2 år , blev gravid med tvillingar men tappade både innan vecka 10. (var på vul) blev gravid redan 2 månad efter missfallet. 

Så det blir intressant  och se hur länge det tar nu innan man blir gravid.

Jo tjockt vitt sekret har jag förstått är skit! haha. Så jag har testat som sagt grape denna månad, tänker om det kanske är det som gör att jag lättare blöder nu eller vad det är.

Kolla gärna kurvan och kika vad du tror.
    Jag tyckte förra månadens kurva var superfin för mig men denna månad är lite upp och ner känns det som.  
  • Capiche

Jadå jag förstår hur du menar. 
    Men det flummiga förra månaden var just det att jag hade endast tjocka vita flytningar och inga vattniga alls dagarna under äl. Och sedan några dagar efter ÄL så blev det vattnigt, nästan lite gul vätska som bara rann ut och luktade nästan som fostervatten. (hel knäppt!)
    Men testet var positivt då jag skrivit +.

Så därför tror jag kroppen inte är i balans än riktigt sen jag slutade med p pillerna. Jag ska testa sätta w där jag tros haft äl förra månaden. Men känns dumt sätta dit iom jag inte hade det under äl.
    Blir det inte fel då ändå? Eller?

• Capiche
    telgebo skrev 2012-07-28 00:33:39 följande:
    Du kan leka med kurvorna och ändra tillbaka, inga problem, jag leker ofta med mina kurvor och har alltid gjort och sedan ändrar jag bara tillbaks.

Skumt att du hade pos OPK oc h vitt alltså. Är du verkligen säker på att OPK var +? Jag har vart med om att OPK vart + men likt förbannat så har inte ägget lossnat och det har då prog prov visat så jag litar inte så mycket på ÄL test längre pga det. När började du med grapen i förra cykeln? Tänkte om det var efter ÄL i förra cykeln. Grapen ska ju bara drickas från mens till ÄL och inte efter ÄL. Säkert inget farligt då men ändå.
    Jag började med grapen denna mens och dricker det än, ca 2 dl om dagen. Ibland lite på kvällen också bara för det är så gott :) 

Jag är inte helt säker på att det var 100% positivt men det var lika starkt tror jag som kontrollstrecket. Nu blev jag ju osäker. Men när skulle äl annars skett i förra cykeln?
    Eller jag kanske inte hade äl alls förra månaden?

• Capiche
    telgebo skrev 2012-07-28 00:40:28 följande:
    Fotat ÄL testen? De är positiva när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket. Jag hade många cykler utan ÄL när jag försökte bli gravid trots att testen visat det. Stämde inte flytningarna med testet så var det ofta falska plus.
    Försökte leta om jag hade kvar men hittade den inte. *Fasen också
    Då kanske jag inte ens hade äl förra månaden.
    Få se nu då närmsta dagarna om tempen höjs. 
    Alltså , enda sättet att se om man har haft äl helt säkert är blodprover eller vad?   
  • Capiche

Såhär ..nu hittade jag från förra månaden.
    Inte fullt lika starkt. 
    Men hade ont i äggstocken som tusan förra månaden vid äl. 

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*