Inlägg från: Capiche |Visa alla inlägg
  • Capiche

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Pillan2012 skrev 2012-10-07 07:53:14 följande:
    Dag äl+8 och kurvan ser ut så här www.fertilityfriend.com/home/151d7f :( Jag ger upp! Jävla skitkropp....
    Tänk inte så!!!! Det kanske är en ordentlig imp dimp! :D Den kanske stiger om någon dag. Ge det tid, håller tummarna!!!

Själv har jag slutat blöda nu, bara pytte pytte lite rosa i flytningen men det är inget knappt. Känn skönt, kanske man vågar börja hoppas på en äl denna månad!

Anceka: Tycker den ser jättefin ut kurvan! 
    MF/MA v.11 Sep-12 ~ www.tessah.blogg.se
  • Capiche
    linköping68 skrev 2012-10-08 08:26:51 följande:
    Testat minus så nu var det kört, igen....

va tråkigt. kram
    Men nästa månad då!!!
    Pillan2012 skrev 2012-10-09 07:31:39 följande:
    Grattis Sassahed! Symptom?

äl+10 idag och www.fertilityfriend.com/home/151d7f har den mest annorlunda kurva. påminner ju om förra kurvan då jag blev gravid. så vi får se, känner inga symptom, det gjorde jag ju på äl10 då. hoppas clearblue testerna kommer idag på posten.
    Håller tummarna pillan!!!
    har du testat minus något sedan missfallet?

Jag testade igår , det är ca 2 veckor efter mitt missfall, tyvärr visade det starkt pluss fortfarande :(
    Har rådfrågat runt lite och man kan ha hormonet kvar i 9 veckor.
    Jag tänker då inte vänta så länge innan vi försöker igen!
    Men jag tror däremot äl är på gång för har börja få såna känningar nu.
    Hoppas :)
    Jag lyckades tempa i morse också så nu är jag igång med tempningen igen och nya tag efter mitt MA.

• Capiche
    Pillan2012 skrev 2012-10-09 17:00:21 följande:
    Herregud. Mått så GALET illa hela dagen, precis som i augusti så nu känner jag mig helt säker på att jag är gravid... URK!!!
    Håller tummarna superhårt!!!!!
  • Capiche
    MissBoring skrev 2012-10-10 11:34:36 följande:
    Den är snyggare än kvaliteten är bra Gråter
    Jag vaknade 05,00 imorse och tog tempen (för jag har haft svårt att somna om det sista) och då va den 36,7 men så somnade jag om direkt utan att va på toa och vaknade strax för 7, normal temptid. Tänkte jag bara skulle bekräfta säkningen men då va den på 37,0 igen!? så jag skrev in det men det är nog inte rättvist, för jag fick minus på test i morse Rynkar på näsan Kändes mycket positivt fram till igår, haft mensvärk, varit gråtmild, tyckte brösten förstorats lite (mer känslan än utseendet) etc men igår kväll fick jag pytte brunt på pappret när jag "tryckte upp" det lite Skrattande men är ju knäpp. Å lite så idag med så jag tror tyvärr mensen är på antågande trots den fina kurvan!! Den är t.om högre än IVF kurvan va...

Nej va tråkigt. Krama om.
    Har det börja komma igång mensen? eller är det bara sådär lite lite? man kan ju få en liten blödning även om man är gravid.
  • Capiche
    Pillan2012 skrev 2012-10-10 11:51:33 följande:
    även jag fick neg på gravtestet idag :( Men TOKPOSITIVT på mitt äl-test, precis som förra gången?! Molvärk som känns som mensvärk..

Men va konstigt? Du kan inte ha äl nu?  att kroppen inte kommit iordning sedan missfallet?
    Annars kanske det bara är för tidigt att testa än.?
  • Capiche
    plopp76 skrev 2012-10-10 12:42:35 följande:
    Underbart att läsa hur alla kämpar på och kommer igen efter besvikelserna, ni är fantastiska på att peppa varann :)

Här går det trögt. Mensdag 6 nu. Börjar kunna läsa av kurvorna ganska bra ändå nu. Känns bra. Tycker inte riktigt att de stämmer alltid, men det är iallafall så att jag ser mönstret. Har ÄL nästa vecka nån gång. Kommer inte inseminera då, inväntar november istället. Många orsaker till det, men jag är nöjd med det beslutet :)

Det som är det intressanta med tempningen är just när man kan börja se ett mönster. :) 
    Håller tummarna för ett pluss för dig i november då !
    Pillan2012 skrev 2012-10-11 08:30:16 följande:
    ja, i natt störtdök tempen, igen, och gravtestet kan jag inte säga vad visar. Jag ser ett streck, men det är med hökögon (a la Bjornis :) ) så det kan jag nästan räkna som spökstreck tror jag. BIM på lördag så testar då då om inte mensen kommer. Kan ev tänka mig att de 2 höga temperaturerna igår o förrgår beror på feberstegring, inget annat. Tycker att ett gravtest på äl+12 borde visa betydligt mera. Och som sagt, det superpositiva ältestet (alltså strecket mycket starkare än kontrollstrecket) kan ju tydligen lika väl betyda mens. Men ok, på lördag vet jag väl definitivt.
    Håller iaf tummarna på att du får fint pluss i helgen på gravtestet!!!
    :)
    Så länge inte mensen dyker upp så finns det hopp!

kanske 4: Håller tummarna för du blir gravid nu! :) Mys på!!!

• Capiche
    MissBoring skrev 2012-10-11 09:30:55 följande:
    Här dök tempen i dag så under dagen räknar jag med blödningen! Fan va less jag är på detta nu!! 2,5 år har vi hållt på...

krama om. Hoppas iaf att mensen inte dyker upp för dig! Så länge den håller sig borta finns det alltid ett hopp.
    Går ni på utredning när ni försökt så länge?
  • Capiche

Men herregud, är det sant?
    Det är ju helt sjukt!
    man vill ju veta om något är fel, om man saknar något som man behöver för att lättare bli gravida !
    Gud jag blev nästan arg nu.

Har ni testat söka någonstans privat?

Hoppas det blir så efter 1 jan då att ni kan få hjälp.!

Testar du med ÄL stickor något?
    har du testat vit grapejuice? jag får kraftiga äl när jag dricker ett glas om dagen mellan bim och äl :) så man vet ju aldrig om det kan hjälpa.
    Eller apiforce?
    Man kan ju testa själv lite bara för att testa men ni kanske provat det mesta?

• Capiche

självklart skulle det stå att jag dricker vit grapce juice mellan mens och äl :) skrev lite fel.

• Capiche

ååå jag hatar min dator just nu! Eller jobbets dator!

Jag skrev ett jätte jätte långt inlägg till dig så försvann det! Suck.

Nå tar om men kanske lite kortare ;)

Förjävligt måste jag säga att ni inte får mer hjälp än så.

Alltså. Prova apiforce --> http://www.svenskhalsokost.se/produkter/apiforce?gclid=CJX88dj2-LICFYON3god4gYAwA
    När jag försökte bli gravid med mitt andra barn så tog det 1 1/2 år och inget hände, jag började med dessa kapslar och blev gravid 1:a försöket. Kanske pga dom? Åt mellan mens och äl och kände av min äl jättemycket samt massa trådiga flytningar så som jag sällan annars känner.

Annars som sagt vit grapcejuice kan få igång ordentlig äl sägs det.
    http://www.arlafoodservice.se/produkter/Fruktdrycker/Tropicana/Tropicana-10175/Tropicana-Golden-Grapefruit_1l/
    Den juicen :)

Det som är bra med dessa två är att man inte mixtrar med kroppen med läkemedel utan mer naturliga saker.

När jag blev gravid för ett par månader sedan använde jag mig av progesteron krämen som man kan köpa för att tillföra mer progesteron i kroppen om man saknar det.
    Det slutade ju i MA och i efterhand har jag läst massa om denna kräm på olika sidor och det är fler som fått MA när dom användt krämen så jag kommer aldrig våga mig på något sånt igen.
    Säkert var det ju inte krämens fel (det har ju gått bra för många andra) men jag vågar inte.

tror man ska hålla sig till naruliga saker om inte fått utskrivet annat från läkaren :)

Men nog ska ni se att ni kommer få pluss tillslut!!!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*