Kexet skrev 2012-11-11 07:05:41 följande:
Ja, det är sååå drygt att vänta!
Jag tror jag sumpat denna månad ändå, fast vi prickade in så bra. Jag åkte ju på jordens migränanfall dagen efter att ägget, DPO 1.. Fick åka till akuten och fick en riktig cocktail av värltabletter. Däribland ibuprofen (Ipren). En sån tog jag också på DPO 4.
Nu läser jag att sånt INTE ska tas om man vill bli gravid. Det stör ägglossningen och implantationen. SUUUCK!! Jag blir så trött på mig själv. Inflammationshämande "dödar" tydligen ägget vid ägglossningen eftersom kroppen ser det som en liten inflammation. Tabletterna gör också livmoderslemhinnan mindre lätt att fästa i...
Nu försöker jag leta chanser ändå. Alltså ägglossningen hade ju nyss varit på DPO 1, då borde inte ägget i äggstocken blivit kasserat. Då var det ju liksom "fritt" från kroppen. Att det ska påverka en ev. implantation hoppas jag inte heller då jag tog tabletten på DPO 4 och ägget borde fästa efter en vecka. Då har ju medlet gått ur kroppen för länge sen...
Ååååh.... Vad less jag blir!! Vad tror ni om mina chanser efter detta?
Tänk inte så!!! Iom det är så tidigt skede så tror jag inte alls det gjort något. Du kan mycket väl bli gravid nu!!! Håller tummarna!!! :)))
ÄL+ 5 idag ..segt tiden går!!! När tänker du testa?
Jag tänkte försöka hålla mig till fredag då är det ÄL+10...men hur fasen ska man hålla sig! haha..
Pillan2012 skrev 2012-11-11 18:09:58 följande:
Halloj!
Inte skrivit på ett tag. Avverkat tråkigaste perioden, den mellan mens o äl men nu o veckan ska äl vara. Dag 10 imorgon så hoppas på äl till helgen eller slutet av veckan. Vet inte varför men känner mig både hoppfull o positiv inför detta försök! Testar Bisolvon denna månad, plussade med dotterm o då i augusti (som blev mf) när jag åt bisolvon. :)
Håller tummarna för denna månad blir en bra månad! :)