Inlägg från: Capiche |Visa alla inlägg
  • Capiche

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

telgebo skrev 2012-07-14 13:10:57 följande:
    Vet känslan, jag har vart där och till slut så kände jag att jag orkar fan inte längre, efter försök nr 21 men det var då det tog sig utan att jag höll på med Äl test och allt möjligt, tempade bara.

Jag tipsade om grapefruktsjuice i den andra tråden, sidan 55 i kost/förberedelser. Inget vetenskapligt bevisat att man blir gravid utav det men det blir väldigt vattnigare iaf. Många i den tråden blev gravida.
    Sedan vet jag inte hur mycket åldern spelar in också, får en känls att de flesta i den tråden är relativt unga och då har man ju i regel lättare att bli gravid. Jag vet inte hur gammal du är, själv är jag 38 snart.
    Jag är 28 år. Men med tanke på att det tagit 1 1/2 år att bli gravida med mina andra barn så antar jag att något har jag saknat i kroppen kanske? 
    När jag blev gravid med mitt andra barn så åt jag apiforce och tempade.
    Men nu har jag en ny sambo och detta blir vårt första gemensamma barn vilket känns som att börja om på nytt :) mina andra barn är födda 05 och 08. 

Har suttit och läst igenom tråden, jag ska iaf testa med grapefrukt juicen ifall det hjälper att tunna ut sekretet. 
    För denna månad vad det verkligen vitt och tjockt.

~ Tredje försöket / ÄL 29/7 / BIM 11/8 ~
  • Capiche
    Saga09 skrev 2012-07-14 15:13:52 följande:
    Vi får tanya tag mot april :) jag har ÄL 25/7 nästa gång.
    Absolut. Vi får se fram emot våra ÄL ;) 
    telgebo skrev 2012-07-14 15:59:28 följande:
    Har du provat ÄL test? Jag tänkte om du vet att du har ÄL och så. Oftast så kan det ju dröja innan den kommer igång när man ätit p-piller.
    Jag har inte heller några ÄL flytningar eller rinniga så att jag ser dom, sedan vet jag inte om dom ligger där inne kanske. Man ska ha väldigt mycket tur att det ska ta sig, man har ca 20-30% chans varje månad och man har bara ÄL 24 timmar och man har bara ÄL 10 ggr/år så det ska mycket till för att det verkligen ska bli nåt. Allt måste vara perfekt där inne. Helt otroligt egentligen att det kan bli ett barn när man tänker efter.
    Jag testa med ÄL test denna månad samt tempade och det visade full stegring den 15 och 16:e. 17 var det knappt nått så antar att om det släppte något ägg så borde det lossnat mellan 16:e och 17:e. Tempen steg också den 17:e på morgonen.
    Vi hade sex varannan dag runt äl både innan och efter så vi inte skulle missa men jag var ganska sur över mina mjölkiga tjocka flytningar. Förstod nästan att det inte skulle ta sig. 

Tänk va mycket som ska "klicka"!!!....
    Att vissa har så lätt att bli gravida att dom bara behöver titta åt en killes håll så klick är dom gravida. 
    Man själv har inte alls det så lätt. 

Killen min frågade varför jag äl testar, han tycker det blir när det blir men jag förklarade att så enkelt är det inte!...inte för mig iaf. 
    :)

Men vet du vad? Jag har vart och köpt grapefrukt vit tropicana ;) Så nu skall det testat ett par månader bara för att se om det blir någon skillnad. Man kan ju alltid hoppas!  
  • Capiche
    Vilvarin skrev 2012-07-14 22:00:07 följande:
    Bara en tanke.. Har du kollat dina sköldkörtelvärden nån gång? Att dom ligger lite tokigt är en sån sak som kan göra det svårt att bli gravid trots att man är frisk i övrigt.. Numera kontrollerar man alla gravida tidigt i graviditeten, men man borde ju kolla före så skulle många nog slippa kämpa så länge.
    Nä det har jag nog aldrig kollat. Visste inte ens att det kan ha med sånt att göra också. 
    Googlade lite ang symptom på dåliga sköldkörtelvärden och dom stämmer ju in ganska bra. :/  
    Men kan bara ringa vårdcentralen och be dom kolla det genom ett blodprov eller liknande?  
  • Capiche
    Saga09 skrev 2012-07-15 17:53:01 följande:
    Provat det och får till svar " ja men det där gäller ju inte alla, det finns ju de som blir gravida när de är över 40"... envisa man. Ska iaf få honom att börja ta zink tabletter - sist han gjorde det bkev jag gravid första månaden..
    Zink lät ju bra, bara tvinga i honom det! ;) 
    Att killar tror det är så jäkla "lätt" att bli gravid för kvinnor.
    Alla har inte lika lätt som dom verkar tro.

• Capiche
    Du och Jag ver2 skrev 2012-07-16 04:01:43 följande:
    Saga - det finns progesteronkräm som är bra för att hjälpa till lite! Läs här! www.hormoni.se/pms_och_barnloshet.php
    Jag har en oöppnad sån kräm hemma. funderar på att testa den nästa månad om det inte fungerar nästa försök.
    Har läst mycket positivt om den.
  • Capiche
    MissBoring skrev 2012-07-16 10:37:19 följande:
    Här kom mensen idag. Ledsamt men skönt att om det ändå inte skulle gå vägen att det inte blev mer knas än så...
    :/ trisst!! Men nu siktar vi som fått tant röd på besök in på plussa i augusti!
  • Capiche
    lovelyangel82 skrev 2012-07-17 08:47:33 följande:
    Har ett dilemma.. Vaknade vid 3 tiden inatt av lilltjejjen., kunde inte somna om så tog tempen den låg då på 37.3

Somnade kanske en halvtimme innan kl ringde kl 5 då var tempen 37.2

Somnade om och sov till 8 då var tempen 37.6

Vilken e mest rättvis?? Vilken ska jag gå efter?
    När tar du tempen annars? har du någon fast tid varge morgon ?
  • Capiche
    lovelyangel82 skrev 2012-07-17 09:05:08 följande:
    Kl 5.. Men då hade jag legat vaken från 3 och somnade om kanske sista halvtimmen
    Skulle nog skriva 37,3

Men jag vet inte? :)
  • Capiche

Jag är på dag 4 på kurvan idag.
    Tant röd är fortfarande på besök, kan hon bara inte försvinna så vi kan sikta in oss på ÄL snart :)

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*