• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Planerar smått 14
    Saga09 skrev 2012-11-06 15:58:58 följande:
    Min temp låg i stort sett stilla denna gång och det visade sig ju vara nåt bra :)

Skulle ju vara otroligt om det var något denna gång så jag ska inte tro nåt utan ställa in mig på att kroppen är skum helt plötsligt.

Fryser nåt vansinnigt också och jag vet hur extremt mycket jag frös senast det begav sig, men då var det smällkall vinter också och det kan man ju inte säga att det är nu.

• Capiche
    Saga09 skrev 2012-11-06 15:58:58 följande:
    Min temp låg i stort sett stilla denna gång och det visade sig ju vara nåt bra :)

Hur går det för dig saga??? :)
    Mår du bra i gravditeten ?

hoppas på massa pluss i denna tråd nu innan jul! :D
  • greeneyes

Nej, jag är inte gravid, väntar ju på äl efter missfall.. Däremot har min temp varit förhöjd sedan missfallet, hoppas att det är lite extra gynnsamt...

Imorgon påbörjar vi vår utredning, ska bli skönt.

• Saga09
    Capiche skrev 2012-11-06 16:38:59 följande:

Hur går det för dig saga??? :)
    Mår du bra i gravditeten ?

hoppas på massa pluss i denna tråd nu innan jul! :D
    Jo tack det går bra... tuffar på..

Mår ganska bra - lite illamående och har ömma bröst och är SJUUUUKT trött.. sover 11 timmar varje natt och skulle lätt kunna sova mer... händer inte så mkt här med andra ord Flört
    Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
  • Capiche
    Saga09 skrev 2012-11-06 17:29:23 följande:
    Jo tack det går bra... tuffar på..

Mår ganska bra - lite illamående och har ömma bröst och är SJUUUUKT trött.. sover 11 timmar varje natt och skulle lätt kunna sova mer... händer inte så mkt här med andra ord Flört
    Va roligt och höra :))))
    greeneyes skrev 2012-11-06 17:09:55 följande:
    Nej, jag är inte gravid, väntar ju på äl efter missfall.. Däremot har min temp varit förhöjd sedan missfallet, hoppas att det är lite extra gynnsamt...

Lycka till på utredningen i morgon, kan ju vara skönt få en början nu och få svar på frågor man har. 

• lilaemma
    greeneyes skrev 2012-11-06 17:09:55 följande:

Har du kollat? Tycker ju att det ser ut som att du kunde haft äl redan runt dag 14 och nu är tempen på väg till en ännu högre nivå...
  • greeneyes

Ja jag har testat. Inte gravid.

Jag vill mest höra om ni tror att jag fick äl runt 1 nov som jag hoppas. Känns svårt att avgöra pga att mitt mf verkar ha strulat till kroppen lite.

Capiche: tack!

• Pillan2012
    greeneyes skrev 2012-11-07 06:27:11 följande:
    Ja jag har testat. Inte gravid.

Jag vill mest höra om ni tror att jag fick äl runt 1 nov som jag hoppas. Känns svårt att avgöra pga att mitt mf verkar ha strulat till kroppen lite.

Capiche: tack!
    jag har svårt att förstå hur du kan ha så många positiva äl test denna cykel, 5 st och sen negativa däremellan? Är de verkligen positiva, alltså starkare än kontrollstrecket? Sen är det svårt att tolka när din temp inte stigit nämnvärt efter äl (oom den var den 1.11) Min cykel efter mf var allt annat än normal. Blödningen kom 10 dagar efter klumpen och sen kom äl mycket senare än vanligt.
  • greeneyes

Ja de var mkt starkare än kontrollstreck, de kan dock ha varit positiva pga gravidhormoner som låg kvar.
    Men jag har pco och oregelbunden äl, så jag får ofta pos äl-test i flera omgångar innan ägget släpper.

• Anceka m D

Allt talar ju för att jag inte haft äl denna månad. Nu har jag mycket mer flytningar än vanligt och fattar inte riktigt varför. Visst är det progesteron som ger vita flytningar (creamy)? Vilka andra hormoner påverkar, nån som har koll?

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*