• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • kanske 4a

positivt äl-test idag men jag känner inget hopp den här cykeln. Får väl se hur det känns om några dagar.

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Capiche
    Kexet skrev 2012-11-09 06:51:18 följande:
    Jag vet hur det känns med falska förhoppningar... Förra månaden fick jag också en trifasisk kurva med implantationsdipp och allt, men så kom mensen.. Fast detta är tredje månaden jag tempar (andra försöket) och det är ganska häftigt när man börjar se ett mönster och förstå sin egen kurva!

Vet ni förresten om penicillin påverkar kroppstempetaturen/möjligheten för ägget att fästa? Fick urinvägsinfektion dagen efter ägglossningen, så undrar om behandlingen kan påverka.
    När jag vart gravid med mitt andra barn så åt jag antibiotika för bihelåinflammation och öroninflammation. (kåvepenin tror jag det var) och det var då ingen fara. Däremot har jag faktiskt läst någonstans att det kan underlätta att bli gravid då man äter antibiotika för det tunnar ut sekretet :)
    lilaemma skrev 2012-11-09 09:13:27 följande:
    eh... nu blir jag riktigt förvirrad... ingen blödning och svagt, svagt positivt... det här är helskumt... borde ju inte vända håll tycker man...
    svagt positivt låter ju bra, håller tummarna att det inte är spök utan faktiskt blir starkare! :D
    greeneyes skrev 2012-11-09 08:07:00 följande:
    Min kurva är typ alltid trifasisk, jättesurt.

Men denna månad är allt upp i ner efter mf, jag är på äl+8 och min kurva är i princip helt plan. Känner inga symptom alls, så det är nog kört denna månaden. Hade sååå hoppats att bli gravid direkt efter mf men så tur hade vi tydligen inte.
    Äsh tänk inte så, så länge mensen inte dyker upp så ser din kurva fin ut tycker jag!!! :) Håller tummarna!

• Capiche

FF satte ut kryss på mig idag! yeeey ...men om sexet vi hant med dagen innan ÄL räcker är ju en fråga...
    ÄL + 3 idag då.
    Nu börjar den spännande väntan på BIM.

• Kexet

Capiche: vad kul, vi är EXAKT lika. Också ÄL+3 idag, fick också kryss. Vet inte heller om vi pricka rätt, hade sex på ÄL-dagen och sen tre och fyra dagar innan. Vi får vän hoppas penicillinet gör någon nytta då, och inte tvärtom :) Hålla tummar för oss!!

Hur mår du efter MA't?

• telgebo

Någon som kan ta en titt på min kurva för nu måste jag komma ner på jorden och verkligheten. Låg temp dpo 10 imp dipp i min värld och högre temp dagen efter får mig att tro för mycket trots att det borde vara helt osannolikt.

• greeneyes

Capiche, kexet och kanske 4:a - härligt med äl!!

Telgebo: kan du klistra in länk så kan jag kika- ser inte länktråden från mobilen.

Capiche: mys dan innan äl räcker absolut

• lilaemma

Brukar ha 35 dagars cyklar. Nu är jag på dag 40. Fick positivt digitalt test i lördags. Sedan negativt hela tiden och så idag svagt, svagt positivt... tror jag i alla fall... kanske var det önsketänkande... Nån som vill titta på min chart? Tycker det här är det märkligaste hittills... har ju haft en hel del märkliga förut...

• telgebo

Kan inte länka från mobilen men kurvan min finns i chart och bim listan.

• lilaemma
    telgebo skrev 2012-11-09 16:06:51 följande:
    Någon som kan ta en titt på min kurva för nu måste jag komma ner på jorden och verkligheten. Låg temp dpo 10 imp dipp i min värld och högre temp dagen efter får mig att tro för mycket trots att det borde vara helt osannolikt.
    Ser väldigt fint ut! Håller alla tummar och tår! (kul att se dig igen, känner igen dig från den gamla goda tiden... ;) )
  • greeneyes

telgebo: Håller med, det ser onekligen lovande ut! Du sov inte dåligt natten innan dippen eller så? om allt var som det skulle ser det ju toppen ut! Spännande att se om tempen imorgon är lika hög.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*