• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • greeneyes

Telgebo: åh nej vad trist

Idag sjönk tempen rejält på äl+12 så då är det nog kört denna månad tyvärr. Hoppas att mensen kommer snart så att jag är blödningsfri till spolningen tis nästa vecka.

• Anceka m D

Jag går och väntar på mensen. En "vanlig" cykel skulle den kommit igår. Men jag vet ju att jag inte hade äl då utan möjligtvis senare men troligtvis inte alls. Så jag räknar med mens tidigast imorgon och senast om en vecka. Jag försöker vara cool men varför är det så svårt att låta bli att hoppas på ett underverk?

Kan lägga till att jag tog ett test i söndags som var negativt.

• Pillan2012

Dag 11 och början av äl-flytningarna, det innebär äl på dag 13 eller 14, Helt Perfect!! :D Hur kan mna bli såå glad av lite flytningar haha. Vet inte men känner mig så himla positiv denna gång, och hoppfull! Hoppas min viktminskning gjort susen med fertiliteten! :) Om inte, så är detta sista försöket utan hjälp nu, nästa månad testar vi Pergotime...

Beklagar telgebo och greeneyes! :( Bättre lycka nästa månad!

• kanske 4a
    Pillan2012 skrev 2012-11-13 12:25:56 följande:
    Dag 11 och början av äl-flytningarna, det innebär äl på dag 13 eller 14, Helt Perfect!! :D Hur kan mna bli såå glad av lite flytningar haha. Vet inte men känner mig så himla positiv denna gång, och hoppfull! Hoppas min viktminskning gjort susen med fertiliteten! :) Om inte, så är detta sista försöket utan hjälp nu, nästa månad testar vi Pergotime...

Beklagar telgebo och greeneyes! :( Bättre lycka nästa månad!
    Härligt att du känner dig positiv! Hoppas det för tur med sig :)

Här är det 3 dpo och jag känner fortfarande inget hopp, känner mig avtrubbad den här gången. Men det är väl så helt enkelt att man kan inte orka hur länge som helst utan att bryta ihop rejält. Jag kommer säkert vara skengravid, hoppandes och toktestandes som vanligt om knappt en vecka :)  
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Pillan2012

Nej, det var falskalarm om äl-flytningar igår, absolut inget idag och toknegativt äl-test så jag avvaktar några dagar ännu, bara att väääänta.... Snark!

• Kexet

Oj, hann skicka iväg innan jag var klar. Tog ett test i morse bara för att jag inte kunde hålla mig! Är bara på ÄL+9 men fick detta... Vad tror ni? Är det inbillning eller är det ett litet svagt streck där?

Min temp har stigt också... http://www.fertilityfriend.com/home/3eabb9
  • lilaemma
    Kexet skrev 2012-11-15 09:08:41 följande:

Oj, hann skicka iväg innan jag var klar. Tog ett test i morse bara för att jag inte kunde hålla mig! Är bara på ÄL+9 men fick detta... Vad tror ni? Är det inbillning eller är det ett litet svagt streck där?

Min temp har stigt också... www.fertilityfriend.com/home/3eabb9
    Spännande! Tycker det ser ut som nått svagt, svagt... men man har ju blivit lurad förr... så hoppas på starkare imorgon!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*