• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • telgebo

Jag sov minst 3 Tim som man ska den natten då jag fick min dipp på dpo 10.
    Idag är tempen på 37.0 precis som igår. Men det känns som att mensen ska komma har som mens värk då och då och alla andra typiska tecken som jag brukar ha före mens.

Tack för välkomnadet.

• Capiche
    Kexet skrev 2012-11-09 12:29:27 följande:
    Capiche: vad kul, vi är EXAKT lika. Också ÄL+3 idag, fick också kryss. Vet inte heller om vi pricka rätt, hade sex på ÄL-dagen och sen tre och fyra dagar innan. Vi får vän hoppas penicillinet gör någon nytta då, och inte tvärtom :) Hålla tummar för oss!!

Hur mår du efter MA't?
    Åhhh då är vi ÄL+4 idag då! :D Jag är super nervös!! 
    Rädd för att se pluss på stickan och sedan kanske mista det igen även om jag vet att jag vill inget hellre än att det ska bli pluss igen. 

Jag mår sisådär efter missfallet. Just nu mår jag jättebra iom ÄL har vart och jag tror vi kan ha prickat in det och ha en chans iaf på nytt pluss även om jag vet att jag kommer bli jättebesviken om det visar minus.
    MA.et sitter som kvar i huvudet och kommer fram lite då och då ..men bara blicka frammåt! :) 
    Tack för att du frågar. :)
    lilaemma skrev 2012-11-09 17:48:02 följande:
    Brukar ha 35 dagars cyklar. Nu är jag på dag 40. Fick positivt digitalt test i lördags. Sedan negativt hela tiden och så idag svagt, svagt positivt... tror jag i alla fall... kanske var det önsketänkande... Nån som vill titta på min chart? Tycker det här är det märkligaste hittills... har ju haft en hel del märkliga förut...
    Håller tummarna för starkt och fint pluss snart för dig!!!!

telgebo: Heeej :) 

• lilaemma

Var nog bara inbillning igår i alla fall... eller lite färgrester eller nått. Blankt idag. Fick ett nytt förslag på kryss på ff, vet inte vad jag ska tro alls längre...

• lilaemma

Hittade en chart på ff som hade 15 dagar från negativt test (efter positivt då) till blödning. Bara att vänta helt enkelt... Så träligt det här är...

• Kexet

Ja, det är sååå drygt att vänta!

Jag tror jag sumpat denna månad ändå, fast vi prickade in så bra. Jag åkte ju på jordens migränanfall dagen efter att ägget, DPO 1.. Fick åka till akuten och fick en riktig cocktail av värltabletter. Däribland ibuprofen (Ipren). En sån tog jag också på DPO 4.

Nu läser jag att sånt INTE ska tas om man vill bli gravid. Det stör ägglossningen och implantationen. SUUUCK!! Jag blir så trött på mig själv. Inflammationshämande "dödar" tydligen ägget vid ägglossningen eftersom kroppen ser det som en liten inflammation. Tabletterna gör också livmoderslemhinnan mindre lätt att fästa i...

Nu försöker jag leta chanser ändå. Alltså ägglossningen hade ju nyss varit på DPO 1, då borde inte ägget i äggstocken blivit kasserat. Då var det ju liksom "fritt" från kroppen. Att det ska påverka en ev. implantation hoppas jag inte heller då jag tog tabletten på DPO 4 och ägget borde fästa efter en vecka. Då har ju medlet gått ur kroppen för länge sen...

Ååååh.... Vad less jag blir!! Vad tror ni om mina chanser efter detta?

• greeneyes
    telgebo skrev 2012-11-10 11:11:54 följande:
    Jag sov minst 3 Tim som man ska den natten då jag fick min dipp på dpo 10.
    Idag är tempen på 37.0 precis som igår. Men det känns som att mensen ska komma har som mens värk då och då och alla andra typiska tecken som jag brukar ha före mens.

Tack för välkomnadet.
    Åh men det låter ju jättelovande ju! Håller tummarna! När ska du testa?
  • Pillan2012

Halloj!

Inte skrivit på ett tag. Avverkat tråkigaste perioden, den mellan mens o äl men nu o veckan ska äl vara. Dag 10 imorgon så hoppas på äl till helgen eller slutet av veckan.  Vet inte varför men känner mig både hoppfull o positiv inför detta försök! Testar Bisolvon denna månad, plussade med dotterm o då i augusti (som blev mf) när jag åt bisolvon. :)

• telgebo

37,1 idag. Vet inte när jag ska testa är imorgon på dpo 14 men vill och vågar inte testa för tidigt så jag väntar. Enligt ff har jag bim först på torsdag uträknat på den längsta l fasen men enl appen på tisdag och enl mig närsom. Brukar inte ha såhär hög temp när jag inte är gravid så nu fattar jag inte om kroppen bara luras med mig.

• Saga09

Telgebo: då kanske du är gravid då :) spännande

Saga 2009 ¤ BF 6/7 2013
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*