• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • englamax

ciccie: Jopp Maxen kom inte undan snoret har forsat i över en vecka.. nej nu går jag och lägger mig*godnatt*

• MaLevi

Tillbaka efter en liten mini "semester"

Tråkigt att höra alla förkyldningar och sjukdomar. Här har ju Levina snorat sen 17 november, puh. Men nu börjar det ge sig. Hon har däremot sluppit febern, vilken jag är superglad över.

Petra - Hittade 2 buffé, vill du bläddra i dom?

Johanna - Pepparkorn fungerar. När jag jobbade på dagis så fick vi det från kommunen och jag slapp iaf.

• Peand

Cissi - Tack för de orden. Känns skönt att höra att man inte är på helt fel linje och "plågar" den lille....
    Hoppas att ni hinner det mesta idag när ni ska temposhoppa...Jag önskade också att jag fick ha Jesper ett par timmar på fritids både för hans och min skull. Det skulle vara en enorm skillnad att få han honom där och leka av sig fram till ex kl 3. Dessutom skulle min vardag bli lite mindre stressig. Men det är ju inget att göra något åt nu när kommun gubbarna har bestämt så. Det mest irriterande i det hela är att det är olika beroende på vilken kommun du bor i

CissiE - Gäller att hålla koll på E:t
    Japp, mindre än två veckor kvar och de börjar nog bli lite nervösa.... Båda barnen ska med, puh!!! Jesper är jag inte ett dugg orolig för utan han fixar det, det är väl värre med lillfjant. Men en av hans gudmödrar (förutom bruden) kommer att vara med och vi har pratat ihop oss lite om en strategi....Eller rättare sagt hela släkten är ju där vilket innebär att det förhoppningsvis finns folk nog till att turas om att gå runt med honom om han skulle bli för grinig under ex middagen. Alternativet att fixa en barnvakt som kan ha honom på kvällen och sedan behöva åka och hämta honom mitt i allt ihoppa känns inte heller så kul. Vi ska ju trots allt vara i Fellingsbro.
    Jesper var förresten på svensexa i lördags!!! Det ska börjas i tid De var på Strike (ej stripp) & comp och bowlade för att sedan gå och äta julbord. Lungt och städat var det och Henrik var så nöjd. Var förkyld han med och kände inte för något party så det var väl tur att gubbarna hade planerat något lungt....

Johanna - Svälj peppar korn ni med. Har aldrig själv gjort det men har hört att det ska vara väldigt effektivt, även från andra än Cissie.....

Tar säkert ut glädjen i förskott men Jonas hade faktistk under 38 grader i morse. Snälla, snälla säg att det håller i sig......Dessutom skrattade han faktiskt, ett underbart tecken!

• englamax

ja då ska jag proppa i honom det..fast han kan väl dra hem det iaf, jag får väl käka jag med eller ja svälja

petra- härligt att jonis feber har gått ner...då e ni på väg mot bättre tider alltså

• Brodsmulan

Petra.. jo nog är det urbota dumt att man inte får ha fritids, liksom vi får betala 1300:- för ett total om 24h/mån men för vår del räknar vi att det är värt det, killarna får leka och man får faktiskt just lugnet och det ger mycket när man ska orka kvällen. Borde införas som på dagis, den K-tiden, man kunde få iallafall 15h/mån och så fick man fördela dem som man ville.. det blir ju om man räknar 4v ca 4h/v och typ som du skulle då kunna ta 2h, 2d/v eller nått.. vettja om man skulle skriva in till politikerna om det *s* naaa tror inte de tar en på allvar direkt.
    Fast K-tiden på dagis tycker jag så illa om, uscha.. de får gå 8-11 varken äta frukost eller lunch tillsammans med andra barn å tänk de som går så fram till skolstart, skruttans va jobbigt att äta ihop med massa andra barn sedan.. nä social träning behöver barn så jag tycker det vore bättre om K-tiden låg mellan 9-13, hinner de lagom leka och äta, behövs 2-3h för att hinna leka och så 30min-1h för att äta

• Solhöjden

På vårt dagis kan man välja mellan må-on 8.30-13.30 eller må-to 8-12. De får äta som vanligt. Det blev infört i augusti, då de slopade 8-11 tiden. Det är tydligen upp till varje dagis att besluta om tiderna. Jag tyckte det var toppen. 8-11 var bara stressigt...

• Solhöjden

Skrev fel....det ska vara 8.15-12

• Brodsmulan

Åh, det var ju bra dagis vilket dagis har ni om man får fråga? 'Vårt' dagis.. eller kommande till Jocke blir Lysmasken nere i Storå och där är det den ekonomiska aspekten som styr.. det blir för dyrt med personal och mat till k-tids barnen.. blaj.. framtida investering är vad det är.

• Solhöjden

Björken på kyrkberget har vi. Jättebra dagis. De har höns o växthus och ett miljöarbete mm. Jag tycker det måste bli bättre personalmässigt att barnen inte går varje dag utan bara 3 el 4. Och maten, det verkar som de tror att större delen av barnen har föräldralediga föräldrar/ arbetslösa föräldrar.....så är det ju inte. det är ju bara något barn per avd så besparingen måste ju vara minimal....

• MaLevi

Vad frusterande det har varit när man inte har kunnat komma in här på FL. Men nu är man glad igen att det fungerar

Idag får vi besök från Finland. Fick veta igår kväll att det kommer med 2 vuxna till men bara för ikväll som tur är. Ska nu på förmiddagen dammsuga och torka golvet i det nya gästrummet så 2 vuxna och en 10 mån bebis ska vara. Kan tänka mig att han kan hitta vad som helst på golvet
    Att det ska ta ett besök från finland för att få ordning på gästrummet
    Lite blandade känslor att "flytta" upp på övervåningen men nån gång ska det väl ske

Ja, ja får se hur det blir med FL tills de åker men ska försöka titta in nu när det fungerar har fått lite abstinens dessa dagar

Tänkte slänga in en fråga om att gå till energikällan nästa vecka med barnen. Någon som vill prova?

Svar på tråden LindeMammor2005