• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Solhöjden

Samma här, jag har gett alvedon. Över 39 känns lite väl hett och syrrans barn har fått kramper...det är inte roligt. Hoppas de små liven slipper kramper....
    Gjorde du några inhandlingar på stan?

• Peand

Maria - Kramper är min stora fas just nu....Vet hur jag ska göra men rädslan finns ju där iallfall. Han har somnat nu men ligger iv agnen här nere, vill inte att han ska ligga själv på övervåningen innan vi går upp...

Några stora inköp blev det inte. Hade bror och Anna med oss och vi gcik mest bara runt och mös i kylan. Mycket folk var det så vissa ställen ville vi inte ens gå in i. Tror att vi åker till Nora nästa helg då det skulle vara julmarknad där, hoppas på mer snö då

• englamax

nu kommer jag och trycker mig in precis som en full bil och jag pressar ändå ner min stora röv....Va julskyltingen nått att ha då? hörde klagomål om att det inte fanns nån tomte *hum

• Peand

Vi såg ingen "riktig" tomte......Ville gärna ha en knatande runt och hoooa, men fick endast nöja oss med den som körde häst och vagn....Dessutom ville jag ha snö, inte svart och slask...Mycket jag vill

• Molaris

God evening på er alla!

Många små med feber! Tråkigt. Själv har vi en snorig liten dam. Så sömnen är det brist på här oxå!
    Men, men det går väl över någon gång, till jul kanske!
    Var på jobbet i fredags och fick då höra att stora vinter kräksjukan är i gång, så man vet väl vad man har och vänta!!!!!!

• Brodsmulan

Petra.. sund inställning man ska försöka undvika ge febernedsättande om inte barnet är medtaget för febern precis som du skriver läker ut och feber är faktiskt något positivt hur dumt det än låter..
    "Feber är en del av kroppens försvar. Feber är inte en sjukdom utan ett symtom på att något är fel i kroppen. Oftast får man feber i samband med en virusinfektion, till exempel en vanlig förkylning. Feber är inte farligt i sig. Det är en del av kroppens försvar mot främmande virus och bakterier eftersom dessa smittämnen inte trivs när det blir för varmt. Febern varar oftast inte mer än några dagar. Egentligen är det exakta gradantalet inte så viktigt, utan det är hur man mår som avgör om man är sjuk."

Jag har dock två olika ungar när det gäller feber.. en som vägrar ta medicin (Morgan) och han blir oftast fri inom någon dag, den andre herrn (Rasmus) är tvärtom, minsta lilla feber och det pips direkt om att få alvedon *s* han är en äkta karl.. såååå synd om han.. 'ni kvinnor snackar om att föda barn..' typ

Här är också förkylningstid, Rasmus är snorig och allmänt loj, lilleman har dragit på sig sin första förkylning, räknade tidigare idag och han nös hela 8ggr.. huu.. han är precis som mig, låter som en liten katt som nyser, inget rejält AAAAAAAaaatjo där inte

Imorgon ska vi in till lastada och handla, blir väl Coop Forum och BR mer lär vi inte hinna på de 3 timmar vi får på oss.. får åka vid 8 när grabbarna åker till skolan och lär vara hemma vid 13 när de kommer åter, får ju inte ha fritids iom att Kenneth har jobbat helgen och är ledig denna vecka.. synd, 2h hade gjort mycket, men vill inte gärna åka på em, kan man ju inte handla klappar till dem och får trängas till tusen.. nä, då springer jag hellre runt.

• Peand

Cissie - Prata inte om det eländet också.....Lagom till jul och allt....Skulle inte förvåna mig om familjen Andersson ligger i den om två veckor när vi ska på bröllop. Alltså, då vet jag inte vad jag gör. Gråter krokodil tårar

• englamax

Ciccie: AAAAAA...vinter kräk sjukan!! Nej ..magnus som jobbar på dagis! då kommer vi garanterat åka på den.. jasså lilla tindra e förkyld, ja de flesta ungar e förkylda nu verkar det som..skruttarna* drygt för dig att du inte får sova.. men det e väl så det e att va små barns mor

• Molaris

Petra_ Är det bara två veckor kvar! Hjälp vad tiden går fort!

Nej du får ladda upp med vitpepparkorn ett gamalt husmors tips om det nu hjälper!
    Skall du ha med barnen eller?

• Molaris

Johanna- Har Max klarat sig från förkylningen? tror att kyrkis har blivit en samling för baciluskerna. Men, men så är det ju.

Vad tråkigt det var på dumburken idag! Inget att se på. Tror inte det spelar någon roll hur många kanaler man har det finns inget att se på ialla fall.

Svar på tråden LindeMammor2005