• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Peand

Maria - Sorry, men jag har precis fått ihop till en kokbok själv. Ska skicka in koderna snart. Men skaffar jag mer välling innan den 31/12 så kan du få den

• MaLevi

Här går det bara fint, fint. Nu sover barnen (Levina har fått lite ändrade sovtider ) och de andra bastar, SÅKLART Då passar jag på att titta ut på FL, har fått lite abstinens. Niklas, 10 mån, går och vill ha alla saker som han når. Så nu vet jag vad jag ska rensa bort och barnsäkra inför Levinas äventyr

Johanna: Jag tar gärna Nestlé streckkoder om du inte ska ha dem. Tisdag blir bra Jag vet inte om jag ska skicka in på filmerna verkar vara att man ändå ska betala Men jag fortsätter spara

Jag samlar oxå på streckkoder från Semper 20-30 liters välling men jag strävar efter regnskyddet. Har en kvar Jag, mitt nöt, köpte 6 månaders välling 30 liter och Levina blir ju 8 mån! Skulle behöva köpa fullkorn. Hon dricker ju inte så mycket välling så om någon vill köpa 6 mån Semper mild välling havre i 5 L pkt, 25:-/pkt så hör av er!

Nu ska jag dricka lite cider!!! Det var ett bra tag sedan Förra helgen drack jag 2 glas vin, första alkoholen på 1 år & 4 månader!!!

• MaLevi

Tillbaka igen Cider är inlåst i bilen och nyckeln har gått av de ska åka hem imorgon så det blir låssmed imorgonbitti eller nått!!! Blir iaf Blossas Glögg 05. Ska vara en hit enligt en kompis på systemet.
    Någon som har smakat den? Kommer åter med med utlåtandet

• Brodsmulan

Hur var glöggen Jenny? De snackade om den på nyhetsmorgon igår.. tyckte det lät som om de pratade om pepparkakor *s*
    Här är det lungt just nu.. i torsdags em ramlade Rasmus i skolan och fick ett jack vid ögat, tursamt nog klarade sig ögat men är lite blåaktig. Igår så skulle på gått på disco båda pojkarna.. Rasmus lyckades jag övertala att stanna hemma då han haft ont i magen ett par timmar innan det skulle börja och det blir varken kul för han eller andra om han är trött och ledsen. Tursamt nog får man säga för straxt innan 20 på kvällen så kräks han rakt ut.. han hade själv känt på sig det och gått ut till slasken, duktigt gjort.. men blev inget mer under kvällen. Verkar må helt okej idag så vette katten, det där var nopg ingen vinterkräksjuka, mer olämpligt matval kanske.
    Lilla va också iväg på discot, kommer hem efter 5min.. där går det ju inte att va.. jättehög musik och svindyrt *skrattar* va då kapitalist.

• MaLevi

Jag kom framtill att jag är ingen glöggperson, glöggen var speciell men inget för mig Det gick ner en Smirnoff Ice istället Den var efterlängtad

Jag har lite beslutsproblem. Står mellan 2 st barnbilstolar från BabyPlanet/Babyproffsens reklamblad. Maxi-Cosi Modi eller Britax Freeway. HJÄLP, någon som kan ge mig lite info om vad ni tycker? Eller vad ni har köpt/provat för nr 2 stol....
    Petra - Vad är det för stol som Jonas har?

• MaLevi

För den som är nyfiken så kom låstjänst och gjorde nya nycklar till bilen, allt kostade 700:- så snart åker de iväg mot Finland
    Levina som har vant sig vid att ha en lekkamrat att busa med och äta ikapp med Ni ska se vad glad hon blir när de kommer ner från övervåningen på morgonen..

• Morots mamman

Halloj tjejer , på tal om bilstol *inte lätt* tror ni dom e billigare i mellan dagarna??

• Brodsmulan

Jenny jag har en Freeway, skitbra!
    De blir nog nedsatta i mellandagarna Linda, blir det mesta.

• Morots mamman

ja för de fanns ju nån nu på baby proffsen den va ju inte alls dyr, men tänkte om dom kanske blir billigare de e ju inga fel haha, vi fick 2000:- i julklapp eller får till hjälp till bilstol åt maxpax de e ju inte illa till hjälp..

• Peand

Jenny - Vilken tur att det löste sig med nycklarna så att det kommer hem till Finland igen.
    Den stolen som sitter i SAABen är en Britax Freeway, sedan har vi en Akta "något" i den andra bilen. Vet inte hur ni andra mammor med äldre barn tycker, men jag föredrar en bilstol som man kan vända sedan och ha framåtvänd. Betydligt längre livstid på en sånn stol. Akta stolen hade Jesper upp till han var en 6 år vilket du absolut inte kan ha en bakåt vänd stol, mer stol för pengarna alltså Hade inte köpte en Freeway pga den orsaken, men nu fick vi ju denna av ett par kompisar och gratis smakar bra
    Hörde att det inte blir någon fest i kväll Men det kanske är tur det så som du verkar ha "festat" till de senaste dagarna.
    Glögg blir det nog här i kväll också

Svar på tråden LindeMammor2005