• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Brodsmulan

Petra.. visst kan man väl ha frewaay stolen både bak och framvänd?

• Peand

Sissi - Sitter inte din Freeway fast på en platta som man ställer på sätet? Eller har jag inte en freeway?? Jo, det har jag!!! Och den går endast att ha bakåt vänd! Hur ser din ut? Usch, vad osäker jag blir nu!!!
    Cissie med E, visst är det en freeway jag har???Du har ju en likadan!!!!
    Logga in nu då och svara

• MaLevi

Nu har de farit...tomt och tyst blev det. Nu ska vi vila upp oss inför kyrkis på tisdag

Pratade med försäljaren om bakåtvänd och inte. Det blir mer och mer att man ska ha en som INTE går att vända framåt eftersom man OFTAST köper en till runt 4 år iaf även om man har en som man kan vända på. De kallar stolarna för 4 åringarna för racestolar Lättare att hoppa in i själva osv... Kanske bara ett försäljningsknep?!?!
    Vet ej om det blir billigare i mellandagarna, enligt affären så är det det billigaste just nu, ytterligare ett försäljningknep?!!? AAAA förvirrad och imorgon är sista dagen för priserna (eventuellt fortsättning tills stolarna tar slut).

Britax Two-way plus kan man vända INTE Britax Freeway.

Blir ingen fest ikväll för oss (eller de andra, inställd) Ska nog åka in till Linde och hyra tjejfilm för K kommer nog somna tidigt ikväll Tar på krafterna med 2 barn, shopping-galna-mammor, öl och bastu!

• Peand

Jenny - Vill inte vara negativ nu men vi kunde inte ha Jesper bakåt vänd tills han var 4 år... Vet inte om det finns en bil i sverige som är konstruerad för att ha ett barn bakåtvänt så länge, vet dock att de rekommenderar det och om inte annat så för säkerheten.
    _ Men _ om ditt är normalt byggd eller tom lite längre än "normalkurvan" finns inte en chans att knöggla ihop benen på de små så att de kan åka bakåt så länge. De ska ju sitta kyffsat behagligt också Vet inte hur de var för er andra men vi vändr på Jesper när han ganska nyligen hade fyllt tre. Gud förbjude enligt alla rekommendationer men vad gör man när ungen har långa ben och han inte får plats hur man än sätter stolen. Och då satt han ändå fram vilket ger betydligt mer utrymme. Hur Jonas ska kunna sitta längre bakåtvänd i baksätet (dumma airbag!!) är för mig ett mysterium.....

Så _ jag _ skulle inte betala alla dessa pengar för en stol som jag kanske bara kan ha i två år innan jag måste köpa ännu en ny dyr stol....Jag skulle köpa en lika dyr stol som jag kan ha ända fram tills det är dags att byta till bilkudde. Fast det är ju min åsikt, finns säker miljoner andra

• Morots mamman

tjejer såg ni att svullo e död

• Peand

Linda - Såg det!!
    Läste i tidningen att han tydligen hade sökt hjälp men inte fått det i den utsträckningen som han tydligen behövde.

• Solhöjden

Vi har en Akta duo flex comfort till Lina. Den kan man ha både framåt o bakåt. Jag tycker nog också att det är bra att ha en som går att vända eftersom man då kan ha den länge. Håller med Petra, säg den bil som klarar barnens ben när de blir lite större och sen kan det ju bli som för oss att man får ett barn som lätt blir åksjukt, då är det inte bra att sitta bakåt och inte se vägen. Lina fick dock göra det ändå ganska länge pga säkerheten men tillslut fick vi ge oss, spyor är inge kul i bilen. Det är jobbigt när de är små och inte säger till förrens det kommer, då hinner man inte stanna....
    Vi kommer dock att inhandla en race-stol till henne när Patric behöver ta över Aktan.
    Jag tycker även att bältesknäppningen är bättre på Akta än på Britax, men det är också en vane/smak-sak...

Vad är det förresten för fest i kväll som inte blir av

• Annizz

hej! va inne i linde idag o såg att de skulle ha nån utförsäljning på barnkläder i folkets hus den 12/12.. e det nån som vet nåt mer om det?? typ va det är för kläder o så??

• Brodsmulan

Petra.. smart drag.. fortsätt du med 'Sissi' funkar ypperligt för min del skrev alltid min morfar och även min pappa gör så

Ja det är mycket tragiskt att vården inte kunde hjälpa Micke, men ofta så de som själva gett upp ger sken av att allt är så bra och som även Gitte uttryckt det så hade han planlagt sin hädangång och då vill man inte ha hjälp längre heller men tråkigt är det.

Börjar känna mig så stressad för hemtentan, ska vara klar på fredag och jag har inte ens börjat men har nada motivation just nu, försöker läsa men fattar knappt vad som står.. blaj.. hur ska detta bli, får hoppas motivationen återkommer snart.

Ja, hörde jag med att det skulle vara utförsäljning men vet tyvärr inte vad det är för kläder men är helt klart intresserad om någon annan av er har mer info.

• Peand

Jag såg också alla skyltar om utförsäljningen, undrar också!! Fast de såg ju ganska så hemmagjorda ut! Hoppas att det är någon sån där som åker runt och säljer ut rest lager av bla märkeskläder. Vet att det var en gubbe här för några år sedan och hade jättefina kläder bla LEGO till kanon priser. Eller strunt samma vilket märke, bara det är bra kvalité och billigt

Maria - Tack, då var jag inte helt fel ute iallfall

Nä, nu ska jag joina Jepser och titta på Shrek!!!!

Svar på tråden LindeMammor2005