• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Peand

Linda - Glömde att kommentera Maimus framSTEG....Jösses vad fort det går...
    Här sitter vi med lite uppstöttning....Eller rättare sagt han har fortfarande inte fattat att man _ inte _ kan slänga huvudet bakåt för då rammlar man och slår sig Men det kommer väl. Att krypa och ställa sig känns avlägset just nu!!

• Brodsmulan

Petra.. förlåt.. har knappt haft tid att sitta här men nu är ääääääääääääntligen den HEMSKA hemtentan klar, så skönt.
    Ja, det är enbart den allra, allra tidigaste tiden som vattenkoppor är farligt, men de rekommenderar inte att avsiktligt utsätta barn innan de är 4-6mån iom att de får ungefär lika mycket inuti kroppen som utanpå. Vad gäller din gravida svägerska:
    "Om fall av vattkoppor misstänks i omgivningen, bör en kvinna som är i slutskedet av sin graviditet, omgående kontakta mödravårdscentralen.
    Om mamman insjuknar under tiden 5 dagar före till 2 dagar efter förlossningen, hinner mammans antikroppsproduktion inte komma igång, vilket kan ledat till att barnet smittas."
    Från Trygg-Hansa.

Johanna.. ja, det var den olyckan jag var ute efter, vi funderade nämligen på den ena bilen, den mörka (finns med på lindenytt) och en annan bild i en annan vinkel kanske kunde gett besked.. men vi har fått tag på dem vi funderade på och de var inte inblandade.
    Man kan INTE ha Volvo-stolen i en annan bil.. jo Peugeot ska funka också som jag förstått men annars inte.

Linda.. DUKTIGA Maximus
    Visst kan du lägga han i sängen med vällingen, fast annars kan det ju vara mysigt för honom att få sitta med er i soffan just när han dricker vällingen och sedan bära upp/in honom i säng och säga godnatt. Nope, tycker inte alls du är grym.. som mamma till äldre barn så vet man vad man INTE ska göra om Rasmus fick sova i våran säng alldelens för länge.. kommer inte Jocke få göra, fick inte Morgan heller göra.. Rasmus kan än idag komma var och varannan natt in till oss, vore väl en sak om han kunde ligga still, men icke är en helikopter i sängen.
    Säger som Petra.. 5min metoden funkar skitbra, hade jag på Morgan.. Rasmus den kraken kan jag faktiskt förstå idag blev 'skrämd' min kusin som har 4 barn sa nämligen till mig gröna mamma att lägg ner han, skriker gör de men det blir bara mindre och mindre för varje kväll, men man ska INTE gå in till dem.. huu.. 2 kvällar med skrik i över en halvtimma fick mamma att ge upp, med Morgan så läste jag mig ju till att man SKULLE ju gå in.. *ågren man fick då då*

När ni snackar framsteg.. är det någon av er som har Bumbo? När börja använda? Jocke vill bara sitta hela tiden och håller huvudet väldigt väl så vi har lagt bud på en så'n men vet inte hur tidigt och länge de kan sitta.. nu sitter han mitt emot oss i knä.. vill se en annan.. kul, man är inte så förskräckligt skrämmande Men vi stöttar upp ryggen på honom.

Näää nu är klockan snart 2 på natten, dags att försöka sova så man orkar med de små virvelvindarna imorgon, maken jobbar natten inatt och grabbsen har studiedag så lär väl vara lite pigg och ha tålamod *s*

Over and out..

• Druvan

Jenny_ hur vill du göra idag då, hur mår Levina?
    Är hemma till 9.20 så då vet du om jag hinner läsa nått meddelande.

• Peand

Cissi - Tack så mycket!!
    Det är min mormor som har fått bältros och brorsan ska gifta sig imorgon!! Mormor fyller 80 här i januari så rent krass vet man ju faktiskt inte om hon kommer att få möjlighet att gå på något mer barnbarns bröllop!!
    Men nu har jag pratat med BVC och nya rön har kommit upp. Bältros smittar aldrig bältros utan tidigare har man ju trott att de smittar vattenkoppor. Men icke sa nicke!! Så det var "ingen risk" att våra barn ska få det och i Anna (svägerskan) har haft vattenkoppor så det borde ju inte var något problem alls. Fast man kan ju inte låta bli att bli lite fundersam när sjukdomar plötsligt ändrar sig så
    Dessutom kan jag berätta för er alla att vattenkoppor härjar ganska fritt just nu i både Frövi och Lindesberg = trevlig julklapp!!! Fast precis som Sisko på BVC sa är det ju bättre att de får det när de är små för då blir de oftast inte så sjuka plus att de inte kliar lika mycket. Dessutom kan ju jag se en fördel att ha de avklarat innan man börjar jobba.
    Men jag försökte ju utsätta Jesper för smittan när han var runt året men det bet ju aldrig på honom....Var faktiskt besviken på det, hur sjukt det än låter. Får han det nu innebär det ju en viss frånvara från skolan

Linda - Såg att jag i förvirringen igår döpte om din lill prins, det var inte meningen
    Önska ibland att man kunde återkalla ett inlägg och få rätta till alla hemska stav fel!

Bumbo har jag ingen erfarehet av men jag tycker att den verkar ganksa häftig...Har sett inlägg här på FL där de verkligen har uppskattat den. Dock har jag förstått att den är ganska så dyr om man ska köpa den ny i affären, men det låter ju som om du har hittat den någon annanstans Cissi

• MaLevi

Har har vi varit vakna mellan 4-7 och sen tagit oss en liten sovstund Men nu gör vi oss i ordning för att komma in till kyrkis. Det är ju på håret för dig Jessica att se detta men jag hoppas att du hinner Annars löser vi det på nått sätt.

Nej, nu ska det bli frukost till oss!!!

• englamax

BILOLYCKAN IGÅR: han som satt fast klämd klarade sig inte och Dog , han var från norra länsdelen men vet inte vem det va! ursch vad hemskt!!!!

• Peand

Johanna - Såg det i tidningen. Otäckt!!
    Du glömmer väl inte 13.30 idag??

• Morots mamman

Hej tjejer.... tack för ert stöd nu känns de inte alls jobbigt att bara lägga ner honom längre, å just nu så har vi ju sov rummet i stora rummet så där står hans säng så han e ju med oss (pga RENOVERING )Han brukar äta i mitt knä , de jag tänkte på va om han kanske somnade lättare om han fick äta i sängen...

Fy hemsk olycka från norra de måste ju va typ här *ryser*

Svar på tråden LindeMammor2005