• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Solhöjden

Jasså har X:et fått en son, det visste jag inte. Och självklart skulle jag ju talat om det för dig om jag hade vetat....
    Dessutom tänkte jag på henne när jag läste i BP häromdagen om att en Lena med x hade haft en minigris på rymmen i sin trädgård, det måste ju ha varit hon.....
    Ja, Lina missar Julvandringen i kyrkan idag och imorgon är det ju Lucia-firande. Och som hon mår nu så kan hon inte gå i morgon.....tråkigt...

• Solhöjden

Här är det sömnbristen som skapar en sovande hjärna dagtid
    Åldern, nej man är ju hur ung som helst

• Brodsmulan

Vi är nog lika på den fronten Petra.. me hatar att inte ha koll och kontroll, känner mig hemsk också för jag får lite småpanik med skolan också. Självklart går hans hälsa först och jag är nu hemma tills allt är okej men bara denna vecka missar jag 3 dagar av de 5 vi hade före jul, tur att jag ahr en snäll och förstående ansvarig på programmet, men efter nyår kommer obligatorisk närvaro in och kan jag då inte närvara kan jag säga bye till mina 60p.. känns mindre bra, då har jag 140p obrukbart.

Divertikulos är fickor på tarmen, när man får ont är dessa inflammerade oftast, han har haft lite ont av och till innan men inte så illa att han väljer att åka ifrån jobbet, kaskadkräktes dessutom natten till fredagen, skrev faktiskt och frågade här inne och fick en del bra svar.. fl är ganska bra
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m5914670.html
    Men han sover än så länge, vill inte väcka han heller när han är så pass trött hela tiden men nog kan jag säga att innan han fått göra det andra testet så är man ju helt klart nervös, bara ordet cancer får en ju att hajja till.

• Peand

Cissi - Ja, vi är nog lika på den punkten!!
    Förstår att skolan spökar i huvudet också, men du ska se att det löser sig på något sätt. Även om man kanske inte hittar lösningen just nu!! Men våra hjärnor har snurrat klart med allt brukar det ju bli bra
    Vad skulle man göra utan FL?? Läste din tråd och återigen slås jag av tanken om vilken otrolig hjälp det finns här. Så många människor med olika yrken, utblidningar, erfarenheter som kan hjälpa varandera - det är nästan för bra för att vara sant!!

Maria - Ja, det var det jag skulle ha sagt i onsdags när ni var här. Visst måste det var Lena som hade besök av grisarna. Enligt Anna så har hon köpt hus i området runt badet.
    Har du fått ett "mass"mail från L (Frövi) på länge?? Om ja, kan du inte kolla om Lenas mail adress är med där. Vore kul om hon kunde komma på våra TH bebis träffar någon gång!! Vi fyra i samma team med bebisar samtidigt - mäktigt!!

• Brodsmulan

Appropå hus.. kolla in detta.. åååh att jag är så sugen på att flytta. Jag har 'norr' i blodet om man säger så, min mamma kommer från rossön/backe och skulle bra gärna flytta norrut och detta ställe gillade jag skarpt: www.blocket.se/vi/6844649.htm snacka om billigt *s* iofs gav jag lika mycket för det hus vi nu har, hade ett total lån med renovering på 140.000:- på det vi nu har.. inte direkt dyrt.

• englamax

~*~*~* JUL FIKA *~*~*~

När: Onsdagen Den 14 December kl: 10:00

Vart: HAGABERG Norevägen 19?

Fika: KNYTIS (eget fika)

"Tag med egna leksaker och lekmatta till barnen"
    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ** * * * * * * * * * * * **
    Johanna & Max -Julmust
    Jenny & Levina - Julkaffe
    Jessica & Kevin -Socker,mjölk och te
    Marie & Max
    Emma & Cornelia
    Petra & Jonas - Lussekatter och ett hemligt expriment!!!!
    Maria & Patric
    Cissie & Tindra - pepparkakor
    Sara & Victor
    Angelika & Tuva
    Linda & Alex
    Linda & Axel

va förästen på folketshus och kollade och det fanns ingenting till våra små kottar, typ samma som mejk men till JESPER finns det lite tuffa luvtröjor!!

• englamax

förästen e vi sjuka här och får se hur det blir på onsdag men förhoppnings vis hinner vi friskna till annars får väl nån ta nyckeln!!

• Druvan

Johanna- Är du sjuk på onsdag så får vi väl lov att ställa in, för det är ju bara du som bor där som kan vara ansvarig för lokalen.
    Hoppas dock att ni frisknar till.

Vi får väl se helt enkelt, vi mår ju inte så bra heller, har åkt på nått virus i muskler och lederna.

• MaLevi

Skicka ut alla bacskilusker från alla hus och hem...

Skickar *krya på er kramar* till alla som känner sig nere och sjuka. Att det alltid kommer så här års.

Johanna - Bra att du kollat då behöver jag inte ta bilen och åka in.

Nej, nu ska jag ta och plugga lite...får väl aldrig ändan ur annars

• Solhöjden

Petra - Jag har Lenas e-adress så jag skickar ett mail till henne så får vi se när/om hon hänger på....Känner jag Lena rätt så brukar hon inte banga!

Svar på tråden LindeMammor2005