• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Peand

Cissie i Rya - Jag kan påminna dig om du vill Lite senil är du kanske
    Det var kanske din omtanke som gjorde att mina/våra barn skötte sig!!

• Druvan

Ett tips!
    De har utförsäljning på barnkläder vid folketshus här i Linde idag, värt att kolla in!

• Peand

Jessica - jag har sett det men frågan är bara vad det är för kläder! Man är ju lite nyfiken!
    Vilken "tur" att jag måste ta mig in till stan på eftermidagen. Måste handla och besöka apoteket och då kanske man kan göra ett stopp utanför Folkets hus

• Druvan

Petra- Håller med dig, vet inte heller, men värt att kolla upp iallafall!

• Brodsmulan

Inget roligt alls att rapportera härifrån maken fick åka hem från nattjobbet i fredags morse, åkte ner till vc under fredagen och blev slussad till Linde där de konstaterade divertikulos.. troligen. Men han har fortfarande trots 2 dygns flytande föda och igår åt han fullkorsris och en mild fiskgryta så har han väldigt ont och ringde igår vid midnatt till akuten och blir det då inte bättre under dagen idag ska han in till Linde. Men värst av allt är att de är inte säkra heller.. i januari ska han få göra en coloskopi för att se så det inte är cancer i grovtarmen uscha..

• Peand

Cissi - Det var inte roligt att höra! Hoppas att han piggnar till här under dagen så att man itne behöver fundera på andra hemskheter....

Hatar när de inte vet utan det blir massa kanske, ev, troligen osv....Jag är ju tyvärr funtad så jag tänker ju alltid det värsta och hinner gå igenom massor av senarier i huvudet innan man väl får reda på hur det egentligen är. Ibland är jag väldigt extrem så jag törs kan erkänna hur långt mina tankar har flygit iväg, för att sedan upptäcka att det var ju ingen fara. Vet inte om det är en slags försvaras mekanism som jag har för att jag _ tror _ att jag ska kunna förbereda mig för alla situationer. Japp, jag är ett kontroll freak....
    Oj, vad detta inte blev uppmuntrande....Sorry!!

Hur som helst Cissi, jag hoppas verkligen att det snart bli bättre för stackarn. Att han inte ska behöva gå runt och ha ont , två dagar är redan för länge....Och att det släpper snart och allt blir som vanligt....

• Solhöjden

Oj Cissi, det lät inge bra...vad är divertikulos?

Petra - Tänkte på er vid 16.00 i fredags...kul att allt gick bra. Kan tänka mig vad snygga dina killar var i kläderna... och vad stiliga brudparet var. Längtar tills de kommer i tidningen så man får se dem!
    Här är Lina sjuk. Hög feber o ont i halsen. Hoppas det ger sig, annars "hänger jag lös" på fikat på onsdag...

• Peand

Maria - Ja det är skönt att allt gick bra, det är ju inte utan att man har varit lite orolig för både det ena och det andra.
    Ska se om jag kan fixa in någon bild i galleriet på dem så slipper du vänta tills bilden kommer i tidningen, återkommer ang det.
    Vet du vad jag hörde i lördags?? Vår ex kollega Lena X i F-bro har fått en liten son!!! Vet dock inte när. Visste du något?? Fast det tror jag inte för då borde du ju ha sagt det till mig, eller hur Så troligtvis har ni alla tre lyckats skaffa syskon samma år, häftigt att ni "alltid" är gravida samtidigt....

Hälsa Lina och säg åt henna att hon måste krya på sig Är det inte massa julfiranden på dagis som hon missar nu?? Stackarn!

• Solhöjden

Petra - I lördags, inte fredags.....fel fel

• Peand

Maria - Jag förstod det Undrar om Cissie i Rya smittar med sin förvirring Eller är det åldern Maria???

Svar på tråden LindeMammor2005