• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Druvan

Annizz- Du får läsa igenom på föregående sidor på vårt forum så ser du vart vi ska ha julfikat!

• Malmhagen

God morgon alla glada...Här ska jag snart sätta igång å baka baka liten kaka..Haha

• Peand

Natten går tunga fjät, runt går........

Hoppas att ni alla får en riktig trevlig lucia. Här ska Jonas och jag ut och lussa runt byn med vagnen. Det lät mycket trevligare än att säga att man ska motionera

Sara - jag väntar med mitt bakande till reserv barnvakten Jesper kommer hem. Degen riskerar att jäsa väldigt annars

• Brodsmulan

Linda.. mja, ganska så.. håller precis på att lägga in det i datorn nä, har jobbat med det en del ja. Vad då då?

Ont, det gör ont.. säger som Lena PH.. har muskelinflammation så det heter duga i ryggen å ringde nyss till vc för att höra om jag kunde ta Diklofenak, men avstår nog iom att det i mindre mängd som troligen inte ska göra något går över till honom, men jag vill inte chansa så då fortsätter jag med alvedon tills han blir så pass bra att jag kan få mer avlastning/vila.

Lite ledsen att jag inte kan få se pojkarna på Lucia idag, men då RS-viruset härjar så vill jag inte exponera honom just nu, han är så pass hostig så det räcker ändå, mer mottaglig när försvaret redan är sänkt. Men det är väl ingen av er som ska träffas nu som har så små. Annars ska man tänka lite på det just nu nr man samlas, speciellt barn under 3mån ska man undhålla från samlingar.
    Men, men.. maken skulle ta lite kort, så får ju se dem på kort iallafall

• englamax

petra- ja jag vet inte hur det blilr imorn jag mår ritkigt kasst men vi kan juh se hur det e i eftermiddag om det är bättre!

• MammaHela

Hej hej

Hittade denna tråd och blev gensat nyfiken. Bor själv här i Lindesberg sen 1 februari i år.

Tänkte att jag skulle säga hej åt er och önska trevlig lucia =)

Jag heter Emma och är 28 år. Har en dotter som heter Nova som är 5 år och en son som heter Viggo som är 20 månader.
    Är det nån annan här som har lite större barn, eller är det bara småbebisar?

Brödsmulan:
    Såg att du hade en fundering om Diklofenak (antar att du ammar) och det är helt ok att ta den medicinen. Jag åt Voltaren (som är exakt samma medicin) både när jag ammade Nova och Viggo. Åt den ganska länge med båda barnen och det är ingen fara att ta den.

• englamax

mammahel: hej hej! detta är en tråd vi startade för mammor med barn födda i år men har starka funderingar på att starta en allmänn tråd för alla lindemammor!

• Solhöjden

Cissi - Här missar vi också luciat på dagis. Lina är sjuk och Patric snorig....känns tråkigt för Lina som bakat o grejat för att bjuda på dagis...men men, när bacillerna härjar som värst är det bäst att hålla sig hemma. Så nära jul också...jag tycker du gör helt rätt i att inte utsätta honom....

Hej hej Emma! Kul att du hittat oss! Fina "dagis-bilder" på barnen!

• englamax

ja CICCI inte e du själv om att missa luciafirande..jag och max va inbjudna till max pappas jobb och titta på när dagis barnen gick lucia tåg så jag fick se vad det var för enna han jobbar med men så e vi förkylda alla 3 men hällre nu änn över jul

• Morots mamman

Cissi:.:.. ne fan skulle lägga in bakgrunder men ja fattar inte hur...

Svar på tråden LindeMammor2005