• 1 Tea

plus efter ivf

Grav.testet visade ett PLUS på ruvardag 14! Det känns overkligt och jag vågar inte tro att det är sant. Om 2 och en halv vecka är det dags för ultraljud. Jag hoppas verkligen att det finns ett (eller två) hjärta som slår då.

Finns det några andra där ute som just fått ett PLUS efter IVF? 

• Svar på tråden plus efter ivf
  • Piggelin80

Skrippo... Vilka omänskliga läkare! Håller tummarna att allt går bra på kollen imorgon!!! Du måste berätta hur det går. Akig... GRATTIS! =) Roligt för dig

• bebb11

Hejsan!

Skulle gärna hänga på här om det är ok?

Jag plussade den 13/9 efter att ha gjort IVF. Fick två fyrcelliga tillbaka. Var på ultraljud första gången för drygt 2 veckor sedan efter att jag fått en blödning under helgen. Allt såg bra ut trotts blödningen men jag fick en ny tid till i onsdags för att kolla en extra gång. Även denna gång såg allt bra ut och vi såg hjärtat slå. Läkaren såg två hinnor men bara ett hjärta så det kan ju ha varit ett som blödde ut under blödningen...  Är nu i vecka 8+2.

Nu håller vi alla tummar för att det ska gå vägen, och att alla ni andra som kämpar snart får ert välförtjänta Plus

Kram

• AKIG
    Piggelin80 skrev 2010-10-15 19:40:38 följande:
    Skrippo... Vilka omänskliga läkare! Håller tummarna att allt går bra på kollen imorgon!!! Du måste berätta hur det går. Akig... GRATTIS! =) Roligt för dig
    Tack så mkt! Glad
  • michaelani

Skrippo: Stackare. Håller tummarna för att allt är bra ändå och att du får träffa någon bra person nu när du har fått tid. Kram!

Grattis till all ni som nyss plussat.

Själv var jag på inskrivning på MVC i veckan efter att ha sett en pigg krabat på VUL i måndags.

• Angelique

Skrippo: Håller tummarna!

Hur gör ni andra med progesteron. På Sophiahemmet där vi går säger de att man ska vaggisarna fram till VUL (som vi gjorde den 6/10), sedan fasa ut det. Men nu har jag hört att det kan vara bra att ta fram till v12, då moderkakan tar över (oklart vad den tar över). Någon annan som hört det? Någon som vet ifall det kan finnas negativa bieffekter av att fortsätta med progesteron? Det hjälper väl till att bygga upp slemhinnan, och jag har tidigare haft tunn slemhinna, då kanske det är bra att fortsätta.

Någon som vet mer?

• Piggelin80

Jag tog bara proggisar i tre veckor. Till mig sa de att det var skillnad om man ex gjorde äggdonation, då tog man till vecka 12.

• Skrippo

Var inne på kontrolld. Blödde fortfarande sparsamt.
    Hon kunde då inte se varifrån blödningen kom.
    men fostret var för litet för sin ålder men hjärtat slog fortfarande.
    Menhon sa det lutar åt missfall. De toh hcg blodprov och jag skulle återkomma på fredag.
    Vid lunch tid fick jag fruktansvärt ont, mår illa och blöder MASSOR.

Bara gråter...

• Mammiztill2
    Skrippo skrev 2010-10-16 14:13:40 följande:
    Var inne på kontrolld. Blödde fortfarande sparsamt.
    Hon kunde då inte se varifrån blödningen kom.
    men fostret var för litet för sin ålder men hjärtat slog fortfarande.
    Menhon sa det lutar åt missfall. De toh hcg blodprov och jag skulle återkomma på fredag.
    Vid lunch tid fick jag fruktansvärt ont, mår illa och blöder MASSOR.

Bara gråter...
    Men gumman då
    Hoppas verkligen de inte är på gång. jag fick komma in jätte många gånger då jag väntade dottern,
    blev hela tiden tillbaka flyttad och sa dottern var liten i tidig graviditet.
    Visserligen hade jag inte massa blod som du skriver.

Sänder över många värmande och tröstande kramar
  • Mammiztill2
    Angelique skrev 2010-10-16 15:10:12 följande:
    Tänker ni göra KUB-test? Hur funderar ni kring det?
    går jag så långt så vill jag göra detta,.. då jag väntade dottern gjorde jag NUPP
    så KUB är nytt för mig.

Men vilken vecka gör man det i?
Svar på tråden plus efter ivf